Ens planifiquem!

PLANIFICACIÓ

El projecte de nutrició que es porta a terme a 4t de primària durant el segon trimestre
és la continuïtat del projecte de 3r del cos humà.
Aquest s’inicia amb una carta que reben els alumnes a l’aula com a provocació. La carta explica una situació vinculada al projecte del trimestre anterior, per tant,
relacionada amb el nom de la classe. En aquesta carta un personatge els hi fa
diferents preguntes als alumnes per iniciar l’interès i curiositat en relació al tema de la
nutrició.

Simultàniament, a project es porten a terme provocacions que promouen que els
alumnes s’interessin i es motivin a l’hora de descobrir nous aprenentatges relacionats
amb la temàtica escollida. Una de les provocacions consisteix en classificar diferents
tipus d’aliments de joguina segons si són saludables o no saludables. A partir d’aquesta provocació s’estableix un diàleg entre els alumnes que permet conèixer el
punt de partida i els coneixements previs que té el grup.

Per iniciar el projecte s’utilitza el guió de treball que és una eina d’autoregulació del
propi alumnat que guia tot el seu procés de projecte. Aquest consisteix en desglossar
tots els continguts que es desenvoluparan al llarg del projecte i es presenta a l’inici al
grup classe per tal de comentar què i com aprendrem. Permet que l’alumne pugui
saber en tot moment què treballarà, quan ho durà a terme i si la gestió de grup i
l’organització del temps són adients.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *