Avaluació

Ens plantegem una avaluació formativa que permeti la reflexió individual i grupal que els alumnes van portar a terme de la següent manera:

 

Els alumnes havien d’omplir diàriament unes graelles grupals autoavaluatives, basant-se en els objectius diaris que prèviament s’havien proposat. Després reflexionar sobre la feina que havien fet, en què havien de millorar i  quins propòsits es marcaven per al dia següent. Cada dia penjaven aquest full i a la sessió següent se’ls demanava que el repassessin abans de començar, per tal de tenir en compte les pròpies reflexions del dia anterior(mireu metodologia).

Abans de finalitzar cada evidència, van posar la feina feta en comú. i  la resta de companys van fer aportacions constructives per tal de contribuir-ne en el resultat final. Per últim, cada grup podia revisar i millorar l’evidència abans de fer-ne l’entrega.

L’equip de professors impulsor del projecte de 2n va elaborar una rúbrica per cada evidència, que podien consultar i que els indicava què s’esperava d’ells i quins eren els diferents graus d’assoliment competencial.  Després, el mateix equip va  valorar els resultats.

Quan van finalitzar el producte final, que en aquest cas era un STOP MOTION, i després de penjar-lo, cada grup va preparar una presentació del procés. També van obtenir feedback de la resta de companys i entre tots van pensar en com i què havia de millorar cadascú, registrant-lo a continuació en una graella.

Finalment cada grup es va reunir i va fer:

  • Coavaluació entre els diferents membres. Autoavaluació:
    • de la seva feina com a grup
    • individual: al final cada alumne va fer una reflexió escrita de les coses que havia de millorar. Aquest document ha quedat  a la corresponent carpeta compartida i serà la primera lectura abans de començar el pròxim ABP que faran al juny.

Posteriorment,  l’equip impulsor de 2n d’ESO  es va reunir per valorar i fer propostes de millora. També es va fer una avaluació conjunta dels alumnes, tenint en compte les diferents rúbriques que tenien per cada evidència, l’assoliment de competències i el procés d’aprenentatge, tant a nivell grupal com individual.

Albert Poveda i Begoña Garcia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *