Implementació

PLANIFICACIÓ D’UNA SORTIDA

S’explica als nens i nenes que tenen un pressupost per organitzar una sortida i aquí estan recollides les sessions de treball per tal de dur a terme la tasca.

Sessió 1

Després de posar em comú com faríem la planificació i establir unes pautes de treball van començar a fer el següent:

-Presentació del projecte mitjançant un email d’equip directiu donant les primeres pautes: (pressupost  i condicions de la sortida).

-Lectura i posada en comú del correu.

 

Sessió 2

FER ELS GRUP

-El mestre/a decideix els grups (heterogenis).

-El mestre/a explica els rols (amb ajuda dels alumnes).

-Rols:

  • Portaveu
  • Moderador/a
  • Secretàri/a
  • Controlador/a del volum
  • Controlador TAC (si el grup és de 5)

Cada grup es posa un nom.

De la idea individual a decidir una per grup:

  • Es comparteixen les idees que ha tingut cada nen/a amb la resta del grup.
  • Fitxa 2:  la mateixa fitxa d’abans, afegint el nom de l’alumne.(l’omple el secretàri/a).
  • Es comenten les dues columnes. Es pot enriquir “què necessito” si surt durant la conversa.

Sessió 3

  • En el grup: Es vota de les 4 opcions, una sortida. És la que treballarà el grup.
  • Portaveu del grup: Surt davant la classe i informa del que ha decidit el grup.
  • Falca oral:

“Després d’haver parlat amb els meus companys us transmetré el que hem decidit: ens agradaria anar a ______ i necessitem ___________ ”

  • Portaveu: també diu què creu el grup que es necessita per organitza-la.
  • Mestre: va apuntant aquestes dues idees.
  • Hauria de quedar un esquema consensuat entre la classe, del que es necessita saber i fer per organitzar la sortida.

Sessió 4

El mestre/a ha de tenir clar quins continguts s’han de treballar en l’elaboració d’aquest projecte:

  • LLENGUA: e-mail, trucada, carta
  • MATES: pressupost, distàncies, horaris
  • MEDI: geografia, itinerari, mapa conceptual
  • PLÀSTICA: murals
  • TAC: symbaloo, tablets/ordinadors petits

Es convida a una mare de l’escola que treballa a una empresa fent pressupostos. Es parla abans amb ella per tal de que utilitzi un llenguatge adequat amb els infants.

L’activitat va consistir en el següent: cada grup era una família que havia d’administrar una quantitat de diners per passar un mes amb ells, a cada grup li va donar una quantitat diferent de diners. Segons les indicacions, el grup havia de comprar el que ella anava dient. Els alumnes es van adonar que depenent de l’ economia de cada família podien fer una cosa o una altre.

Sessió 5 i 6

Elaboració del pressupost: cada grup va buscar el cost real de la seva proposta per ensenyar-li a la resta.

Els recursos que es van utilitzar van ser: recerca a través d’internet, Symbaloo, tríptics, es va trucar per telèfon per demanar informació.

Sessió 7

Presentació de les diferents propostes per grups i posterior votació.

Fes click a la primera foto per veure el vídeo.

Sessió 8

Anar a la sortida triada pel grup/classe: ANAR AL CLIMBAT.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *