El nostre leit motiv del projecte és com organitzar una sortida. La motivació inicial ha estat la rebuda d’un e-mail , per part de la directora del centre, convidant-nos a escollir una sortida, amb un pressupost determinat.
Partint d’una conversa inicial amb els alumnes, el mestre planteja la pregunta-guia: “Com organitzem una sortida?”. A partir d’aquí s’inicia una pluja d’idees (brainstorming) on els alumnes aporten les seves vivències personals sobre sortides fetes a l’escola, esplais o les seves famílies.
Per tal que hi hagi un equilibri en les diferents agrupacions de treball, s’ha incentivat el treball individual, seguit d’un treball per parelles, per a continuació fer-ho en petit grup i, finalment, exposar-ho en gran grup. Així doncs, inicialment cada alumne ha de pensar o plantejar-se on vol anar de sortida, buscant informació i reflexionant sobre tot allò que necessita per dur-la a terme.
Els objectius, criteris d’avaluació i continguts que ens vam plantejar van ser compartits amb els alumnes. Aquests són:
Àmbit d’aprendre a aprendre
Objectiu: Utilitzar la interacció i tècniques de treball en grup
Criteris d’avaluació:
-Acceptar la responsabilitat del rol per aconseguir objectius grupals
-Autoavaluar-se en el procés i el resultat final del projecte
Continguts:
-Repartiment de rols
-Seguiment del procés
-Interacció en grups
-Suma dialogada d’aportacions
Àmbit matemàtic
Objectiu: Fer conjectures matemàtiques adients en situacions reals (estimacions del pressupost, càlcul del temps, distància i preu) i comprovar-les.
Criteris d’avaluació:
-Interpretar gràfiques, taules horàries i plànols i itineraris
-Fer una estimació del pressupost tenint en compte el diners, temps i mitjà de transport.
Continguts:
Numeració i càlcul:
-Càlcul d’ un pressupost amb monedes: euros i cèntims.
-Ús de les calculadores i altres recursos digitals per desenvolupar el càlcul
– Estimació dels resultats de les operacions
-Realització de restes portant-ne, multiplicacions i divisions amb nombres naturals amb algorismes estàndard
Espai i forma:
-Utilització d’adreces o punts de referència per moure’s en l’entorn.
-Realització, interpretació i ús de plànols d’itineraris cercats per ells mateixos utilitzant diferents suports: digital i en paper.
Àmbit lingüístic
Objectiu: Planificar i elaborar un cartell i un e-mail per comunicar-se amb empreses externes
Criteris d’avaluació:
-Seguir una base d’orientació per planificar el e-mail i el cartell
-Dur a terme la realització del e-mail per grups utilitzant les TIC
Continguts:
-Estratègies per a la producció de textos escrits: planificar (organització de les idees a partir d’esquemes), escriure (organització de la informació en paràgrafs) i revisar (utilització d’eines com ara diccionaris, correctors de textos…).
-Utilització de recursos informàtic per escriure textos (Word)
– Convencions pròpies de la comunicació digital ( e-mail a qui va dirigit, assumpte, salutació, inici, cos i acomiadament)
-Utilització d’eines de consulta com a diccionaris i revisió per a la producció de textos escrits.
Àmbit digital
Objectiu: Cercar i seleccionar informació digital considerant diverses fonts i entorns digitals
Criteris d’avaluació:
-Identificar i seleccionar la informació adient.
-Utilitzar les eines bàsiques de cerca en entorns digitals.
Continguts:
-Planificació de la cerca: paraules clau, cerques bàsiques.
-Fonts d’informació digital ja pautades i especificades.
-Captura i organització de la informació en documents Word.
Hola Buen Posteo,me encanto y lo compartido con mis amigos de Twitter!!!
Un saludo desde Argentina, Seguire leyendo otros.
Gracias por compartir esto con nosotros.