Implementació del projecte

Matemàtiques:

Temporització: 3 sessions d’1 hora.

Gestió de l’aula:

En gran grup es planteja l’objectiu de la tasca que consisteix en conèixer-nos millor.  Jo els pregunto de quina escola de primària venen i en fem el recompte i l’estadística corresponent a la pissarra.

Individualment els demano que pensin i anotin al seu quadern de classe preguntes pels seus companys sobre aspectes que voldrien saber d’ells.

En gran grup, les responem i en fem el recompte a la pissarra.

En petits grups, de 4 i 5 persones, cada grup elaborarà la taula de freqüències i el gràfic associat a les dades obtingudes fruit d’una de les preguntes plantejades a la classe.  Els grups els farem entre tots a classe de manera que hi hagi, en la mesura que es pugui, membres procedents de diferents escoles de primària seguint amb l’objectiu que ens proposem de conèixer-nos millor.

Programació:

Objectius:

  1. Formular preguntes abordables amb dades i recollir i organitzar i presentar dades rellevants per respondre-les.
  2. Comprendre i aplicar conceptes bàsics d’estadística.
  3. Emprar la comunicació i el treball en equip com una forma de compartir idees matemàtiques.

Competències:

  1. Traduir un problema a llenguatge matemàtic.
  2. Emprar conceptes i estratègies matemàtiques per resoldre problemes.
  3. Generar preguntes de caire matemàtic.

Continguts:

Estadística: variables estadístiques, taules de freqüències, gràfics estadístics, paràmetres de centralització: mitjana, mediana i moda.

Ciències Naturals i Anglès: Després de haver treballar els animals a classe, s’els diu als alumnes que han de pensar i sentir un animal que per a els sigui significatiu, tant perquè sigui algú animal que tinguin  ells o tinguin una relació especial o que sempre hagin sentit una especial atracció emocional o d’un altre tipus.

Farem al grups de desdoblament i cada alumne busca informació a l’ordinador sobre aquest animal, o sigui que treballaran la competència digital de búsqueda d’informació i després de seleccionar la informació de les diferents fonts,  obriran un word on posaran tota la informació que hagin seleccionat; a partir d’aquí faran una selecció de les coses que s’ els pregunta en la fitxa que hi ha avall. Aquesta fitxa la faran amb català.

Una vegada feta la fitxa amb català en coordinació amb el departament de Àngles la traduïran al Anglès.

Encara que el treball és individual, com després cada alumne tindrà una fitxa de cada alumne, ja tindran el resultat global, del grup.

 

Castellà

Fan servir aquests materials per escriure un esborrany a mà que hauran de lliurar al professor per tal que corregeixi l’ortografia i l’expressió. Quan el professor torna els textos corregits, els alumnes escriuen a ordinador el text definitiu, que serà penjat al drive.

Per avaluar l’activitat els alumnes faran servir una rúbrica i una diana per fer la representació gràfica.

Visual i plàstica

Individualment han de fer el seu autoretrat a l’estil d’Andy Warhol. Utiltzant colors càlids per donar color a la cara i colors freds per acolorir el fons. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *