Comencem a investigar com serà el nostre futur?

Cada grup funciona de forma independent de la resta, així que hi haurà múltiples solucions a la pregunta formulada. Han cercat informació en llibres de consulta i Internet, sobre un invent concret (quan es va inventar, qui ho va inventar….). Es recull tota aquesta informació en unes bases d’orientació, per tal de sintetitzar la informació trobada.

Per conèixer el passat de cada un dels invents s’ha confeccionat una entrevista.

En aquesta entrevista es donen pautes generals, per tal de tenir clar els apartats que ha de contenir. En aquest punt cada grup ha formulat les preguntes per saber més coses del seu invent. Aquestes entrevistes es passen als avis per saber com era aquest invent en el passat. Cada nen fa una o dues entrevistes. Es retorna tota la informació obtinguda i es planteja la conclusió de cada una de les preguntes. A partir d’aquesta conclusió els alumnes poden arribar a la teoria de com ha estat l’evolució d’aquest invent fins els nostres dies.

Per tal de conèixer les perspectives de futur de cada invent s’ha plantejat una enquesta entre iguals.

En una sessió general cada grup ha escollit dues preguntes i les han formular en forma de futur. Les dades recollides es transformaran en gràfiques d’opinió per saber com s’imagina la gent que podrà ser aquest invent per extreure una conclusió general.

Els alumnes van documentant els aprenentatges fent un recull en un portafoli. Aquí trobarem els acords presos, les entrevistes, les enquestes, les bases d’orientació utilitzades, el diari d’aula…

En referència al treball de l’equip docent podem dir que ha estat necessària la coordinació sistemàtica de la tutora i la mestra que reforça el projecte a més de les reunions periòdiques amb la resta de mestres del grup impulsor de CS que hi participen també puntualment amb la resta de cicles. Per exemple, per fer el Power Point i la recerca d’informació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *