Implementació

Per iniciar el projecte i començar a implementar-lo es van posar en pràctica les següents iniciatives

  • Taller “Els romans”: En aquesta activitat ens va quedar clar, en quin moment de la història ens situaríem. De manera molt vivencial es va posar en contacte els alumnes amb la manera de viure dels romans i els va despertar les ganes de saber-ne més i de plantejar-se nous reptes.

Ja a l’aula, els alumnes van decidir els aspectes de la vida dels romans que els interessava desenvolupar.

A partir d’aquí sorgeixen les següents preguntes:

  • Com ens podem organitzar per fer el projecte?
  • Com volem concretar els coneixements que ja tenim?
  • Quan ho farem?
  • Com ho farem?

D’aquest debat ens va sortir la proposta de:

  • Realitzar un línia del temps per situar l’edat antiga.
  • Decorar l’entrada de la classe com si fos un temple romà (plàstica)
  • Fer un lapbook per parelles amb la informació relativa als diferents aspectes de la vida dels romans:
  • Les classes a socials a l’època imperial.
  • Esclavitud romana
  • L’exèrcit romà
  • Les creences dels romans
  • La ciutat romana
  • Les cases romanes
  • L’art romà
  • Les obres arquitectòniques romanes
  • La vestimenta romana
  • L’alimentació romana
  • L’educació romana
  • Els jocs a l’antiga Roma.
  • Disposar d’un portfoli personal que reculli la informació obtinguda entre tots.

Mentre es feia tot el procés anterior, cada alumne va anar fent un portfoli personal sobre el tema que compartien amb els companys i que donarà lloc al recull de materials personals.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *