IMPLEMENTACIÓ: “LLUMS, CÀMERA I ACCIÓ”
Els cineastes del Cicle Mitjà de l’escola Frederic Mistral han buscat informació sobre el cinema mitjançant les noves tecnologies, consulta de llibres a la biblioteca de l’escola i fent un treball col·laboratiu de recerca fora de l’escola amb l’ajuda de les famílies.
Considerem rellevant apuntar que tot el nostre alumnat ha adoptat un paper actiu durant el desenvolupament del projecte, convertint-se d’aquesta manera en transmissors i receptors dels continguts. S’han sentit protagonistes del procés i aquest fet ha reforçat el seu propi aprenentatge a la vegada que també els ha ajudat a relacionar els coneixements previs amb els nous. Ens ha agradat molt la participació de grups d’experts en televisió amb tècnics especialitzats en imatge i so que ens han proporcionat diferents activitats que han apropat els nostres alumnes al món del cinema: visita d’un plató de televisió, gravacions a l’escola, entrevistes, etc.
Cada grup d’experts i després de fer la recollida d’informació van explicar a la resta del grup la informació més rellevant resumint i sistematitzant els nous aprenentatges obtinguts. Els alumnes documenten el seu propi procés de producció elaborant “lapbooks”, murals, còmics, línies del temps, curtmetratges, etc.
Els alumnes s’autoregulen mitjançant una rúbrica que han fet conjuntament per a què l’alumnat tingui clar quins són els objectius.