COM AVALUEM
L’avaluació del projecte s’ha realitzat a partir del producte final. Les eines emprades han estat bàsicament les rúbriques, confeccionades i consensuades pels mestres i alumnes. Han tingut dos tipus de rúbrica: la individual, on l’alumne s’autoavalua pels ítems establerts, i la col·lectiva que se centra més en el treball de grup i l’exposició final. Durant les exposicions els alumnes han estat partícips de l’avaluació dels seus companys.
Considerem que el fet d’utilitzar rúbriques i pactar-les amb els alumnes fa que ells se sentin protagonistes de l’aprenentatge i que sàpiguen en tot moment quins són els objectius a assolir.
Valorem positivament el fet d’implicar a l’alumnat i no exclusivament el professorat en l’avaluació, sobretot de l’expressió oral i el producte final perquè a part d’incrementar l’atenció durant l’exposició dels companys, aprenen a ser crítics amb el treball realitzat no només del propi treball sinó també dels altres.
Al final de cada exposició han estat els propis companys, els que manifestaven què és el que es podria haver millorat de l’exposició.