Ens avaluem!

AVALUACIÓ

 L’avaluació que els mestres fem del projecte s’intenta que sigui continua, gratificant, que permeti la metacognició, on l’alumne sigui el protagonista dels seus aprenentatges…

En el dia a dia, la rotllana és una de les eines potents per avaluar. Inicialment ens permet observar i dirigir cap a on aniran els aprenentatges a partir dels seus interessos. Un cop endegat el projecte ens aporta informació sobre els dubtes que sorgeixen i poder així compartir els coneixements.

La rúbrica d’avaluació es presenta a l’inici del projecte i recull els objectius principals del projecte així com l’assoliment dels mateixos. Aquesta després de ser explicada als alumnes queda penjada en el panell de l’aula per tenir-la present durant el projecte i així poder augmentar el seu interès en ampliar els seus coneixements sobre el tema. Aquesta mateixa rúbrica la tenen de manera individualitzada en el dossier de treball. Cada cop que es dona per finalitzada una apartat del projecte, autoavaluen el seu propi aprenentatge.

A Project, la mestra juntament amb els alumnes, van elaborar una rúbrica pròpia de l’àrea per poder-se avaluar.

Els diferents mestres que intervenen i desenvolupen el projecte es reuneixen periòdicament per fer una posada en comú de l’evolució de cada un dels alumnes. D’aquesta manera l’avaluació és més rica, equitativa i objectiva.

Les reunions setmanals amb els coordinadors de cada grup de treball també permeten extreure informació sobre el procés d’aprenentatge en el que es troba cada equip.

Una altra eina d’avaluació han estat activitats individuals en les que es valorava al final del projecte l’aprenentatge global d’aquest.

Un dels productes finals ha estat elaborar una cançó sobre la nutrició a partir dels coneixements que havien adquirit.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *