Comencem!

IMPLEMENTACIÓ

Paral·lelament, la mestra d’anglès va treballant de manera comuna els diferents
aspectes de la nutrició. La mestra presenta informació bàsica en anglès a través de
vídeos, contes, textos i cançons. Els nens i nenes fan mapes mentals, activitats
dinàmiques, racons en diferents taules sobre el tema, etc.

A science es realitzen diferents tipus d’experiments sobre la nutrició. S’intenta que aquests aprenentatges siguin el més manipulatius i experimentals possibles.

A continuació, podreu veure dos exemples d’experiments:

El primer es diu “Think before you drink” i té com a objectiu conscienciar els infants de la quantitat de sucres afegits que porten algunes begudes que prenen habitualment.

La següent imatge correspon a l’experiment ” Fats on food“, amb el que vivien de manera molt directa la quantitat i tipus de greixos que hi ha en determinats aliments.

Una altra proposta de treball va ser la creació d’una piràmide alimentària manipulable.

Primer de tot, la van construir i decorar. Cada grup de treball tenia assignat un grup de nutrients i el seu repte consistia en buscar per l’escola aliments del seu propi grup per posteriorment ubicar-los en la franja corresponent de la piràmide.

A través d’aquesta activitat dinàmica i participativa els alumnes van poder posar en pràctica els coneixements adquirits durant la investigació de manera vivencial i significativa.

També es va dur a terme al centre un taller d’alimentació dirigit per dos inspectors de sanitat en el qual es van desenvolupar diferents aspectes sobre l’alimentació. Van iniciar el taller parlant sobre la salut alimentària i fent èmfasi en la detecció de microbis que es troben en els aliments. Per evitar-los, ens van recomanar diversos hàbits higiènics que podíem portar a terme en el nostre dia a dia com també tècniques de conservació d’aliments (congelació, envasat al buit, bullir…). Per finalitzar el taller van proposar al grup un joc de rol en el qual alguns alumnes feien de microbis i d’altres d’aliments i a través de la representació van interioritzar tots els coneixements més teòrics que s’havien presentat durant la sessió.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *