Implementació

Els nostres alumnes de 2n d’ESO van començar el 3r trimestre amb aquest projecte i van tenir  7 dies per dur-lo a terme.  Els horaris habituals els  vam canviar i se’n  van fer de nous.

Per realitzar-lo,  hem intentat aquest cop respectar les peticions dels alumnes i hem fet grups naturals, però heterogenis.

A l’aula només van entrar els professors que havien treballat cooperativament per a dissenyar el projecte. Es va acordar que els alumnes havien de fer 6 evidències en total que havien d’anar lliurant segons el calendari confeccionat prèviament pels professors.

 

Prèviament a cada evidència podien consultar una rúbrica que especificava què s’esperava de la feina. (exemple,  avaluació)

La primera evidència que van  lliurar els alumnes és la reflexió inicial. Els alumnes després de llegir la introducció al projecte, el producte final que havien  de fer  i les evidències, havien de  reflexionar  sobre rols,  objectius,  activitats, organització, etc.

 

Després de la corresponent posada en comú, van començar a treballar en la segona evidència. Havien de fabricar un tríptic amb informació sobre els estereotips.

La següent evidència consistia en fer un recull de documentació de consulta per a la biblioteca del nostre institut. Unes de les activitats que van fer per realitzar-la va ser una sortida  a un espai jove de Gràcia que tenia molta informació sobre aquest tema.

Tot seguit  van fer una enquesta per recollir informació sobre el coneixement que la població de l’entorn del centre  tenia sobre els estereotips i després varen analitzar els resultats.

Durant tot el projecte els alumnes anaven elaborant un mural en anglès per trencar els estereotips dels diferents països, destinat a fer difusió dintre del nostre centre i que amb aquest fi el van  penjar al nostre vestíbul.

Un cop van tenir tota la informació necessària, van començar a elaborar el producte final que consistia en la creació d’ un STOP MOTION amb l’objectiu de fer prendre consciència sobre les conseqüències que poden tenir els estereotips.

Finalment van pujar els vídeos amb els stop motion per fer difusió a través del nostre web i del blog de segon. També el van enviar al Centre d’atenció a la dona, que els hi havia fet una xerrada, i al CRP per si podia fer-ne difusió.

Els alumnes, després, van fer una presentació final del procés que van portar a terme durant el projecte.

I finalment,  a la sala d’actes del nostre centre, es van mostrar els Stop Motion a companys d’altres cursos, a professors i a les famílies que van voler venir.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *