Metodologia

El nostre centre dedica de 7 a 10 dies, segons la planificació del projecte.

Els alumnes plantegen una pregunta i partir d’aquí el professorat dissenya la planificació de les activitats i l’organització del projecte.

Durant el període dedicat a l’ABP els professors estan organitzats per nivells i només entren al curs assignat i en el que han participat en la seva planificació.  Els professors de cada nivell es coordinen en reunions quinzenals i a través del google drive, omplint i proposant les activitats i el producte final que hauran d’elaborar els alumnes. Dintre de l’equip impulsor, que està gaire bé tot el professorat hi un grup coordinador de l’equip impulsor que es reuneix cada setmana.

A l’aula els alumnes s’organitzen en grups naturals de treball, tenen flexibilitat de moviment, poden proposar sortides fora del centre si ho creuen necessari, a més de les proposades per l’equip de professors.

En quant a la metodologia durant el projecte:

Els alumnes fan una reflexió inicial i final que registren a un full del projecte en general.

Cada dia han de fer una reflexió  inicial i final dels objectius i de com s’organitzen la feina.

Els professors registren el treball diari dels alumnes en una graella

Quan van finalitzant les evidències es dedica una sessió per posar-ho en comú i que la resta de grups i companys puguin fer aportacions per tal d’ajudar a millorar la feina feta de cada grup. després tenen un temps per fer canvis si ho necessiten

Al final del projecte els alumnes han de fer una mostra del producte final i una presentació del procés. Des del primer dia tenen una  rúbrica guia que després servirà per la co-avaluació amb tot el grup classe.

Després fan una auto-avaluació i una co-avaluació del grup de treball.

Posteriorment l’equip docent del nivell es reuneix per valorar i fer propostes de millora. També es fa l’avaluació conjunta dels alumnes, tenint en compte les diferents graelles i l’assoliment de competències. la nota de cada projecte serà un 10% de la nota final de cada matèria, ja que cada departament proposa activitats on els alumnes treballen continguts claus de les competències que es pretén que els alumnes assoleixin.

Albert Poveda i Begoña Garcia

Institut Apel·les Mestres

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *