Avaluació: Voyage-Voyage!

Després d’haver fet els intercanvis de Montbazon i d’Estrasburg, els alumnes de 2n i de 3r d’ESO havien de crear un diari de viatge en què havien de parlar de la seva estada a França. Calia recollir les seves impressions del viatge, descriure la família d’acollida, conservar les entrades o els tiquets dels llocs més interessants que veien, explicar una recepta de cuina, fer fotografies, etc.

Què es valorava amb l’elaboració del diari de viatge? La creativitat, l’originalitat i l’expressió escrita.

Els alumnes de 4rt d’ESO i de 1r de Batxibac havien de completar un dossier sobre Estrasburg, on calia explicar les diferents ciutats i pobles que visitaven. Alhora havien de parlar de les diferències entre el sistema escolar francès i català. Calia també descriure un plat típic d’allà i fer un petit diccionari amb les paraules noves que anaven aprenent al llarg del viatge.

Com es puntuava aquest dossier de viatge? La recerca de la informació, la descripció del viatge i el petit diccionari francès-català.

D’altra banda, els alumnes de 2n i de 3r d’ESO van participar en una emissió de ràdio local la RAJ i van explicar als francesos les danses i les tradicions populars, la llengua i la cuina catalana, la música pop del país i finalment, la vida quotidiana d’un adolescent català, molt diferent de la d’un francès, sobretot, pel que fa els horaris.

Vet aquí l’emissió de ràdio en què es valorava el nivell d’expressió oral dels joves catalans: http://radio.la-raj.fr/2017/03/16/de-jeunes-catalans-parlent-deux-raj/

IMG_3657[1]IMG_3658[1]IMG_3659[1]IMG_3664[1]IMG_3667[1]

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *