VÍDEO 2: LA GUAYANA FRANCESA

En el capítol 2 de COM ÉS EL MEU PUPITRE, l’Adrià ens acosta a la realitat de CAYENA, GUAYANA FRANCESA. En aquest cas, contextualitzem de nou el lloc on es realitza el reportatge a nivell de país, continent i característiques climàtiques, de relleu, etc.

A continuació parem especial atenció en les característiques del color de la pell dels alumnes, i de la gran varietat d’orígens d’aquests. Això ens porta a relacionar-ho directament amb el primer dels reportatges i a treballar el tema de la colonialització i l’esclavitud així com també el color de la pell:

Per treballar l’esclavitud:

• Hem comparat l’esclavitud del segle XVII-XVIII-XIX i l’esclavitud actual, no reconeguda però existent. Podeu veure’ls aquí: ESCLAVITUD. Hem realitzat la majoria de textos en castellà ja que es tracta d’un alumnat de llengua majoritàriament catalana i que cal que treballi en castellà. Aquest tipus d’activitats els motiven i són una bona excusa per treballar en aquesta llengua.

Aquest tema va motivar molt als alumnes i alguns van aportar textos que havien trobat en el Reporter Doc per exemple. Vam fotocopiar i repartir els textos i els vam llegir a l’aula per ampliar la informació sobre el tema.