Quant temps portes sobre el planeta Terra?

Les eines que ens ajuden a reduir les tasques mecàniques es van ampliant en el web. Una d’aquestes és el wolfran alpha, eina dels creadors del programa MATHEMATICA. Ve a ser una mena d’enciclopèdia de coneixement,  una eina que et permet accedir a coneixement, calculat o no, de múltiples disciplinars. Un exemple en pot ser aquest widget que calcula el temps que portem a la Terra.

Anys, mesos, dies, hores,segons.

Bons documentals de la BBC

M’agraden especialment els documentals de la BBC, però sempre costa molt poder-los veure. Si els fan per algun canal no pots saber l’hora i si intentes entrar a la BBC et diuen que no estem en una zona amb permís per poder-los veure. Per això vaig trobar especialment interessant aquest web que et permet veure tota mena de documentals.

El web s’anomena Top Documentary Films i s’hi poden trobar tota mena de documentals. Un exemple és el següent documental presentat per Marcus du Sautoy, “The beauty of Diagrams”


BBC: The Beauty of Diagrams – Vitruvian Man (1/2)

manifest de l’educador obert

Via twitter he rebut un enllaç a aquesta pàgina. Atès que m’hi sento representat en el que proposa,  l’incloc i l’enllaço.

My Open Educator Manifesto

‘We’ educate future citizens of the world

Teaching is my professional practice

I Share by default

I am Open, Transparent, Collaborative, and Social

My students own their own: (Learning)

• learning process

• learning environment

• learning products

• learning assessment

My students belong to learning networks

Every student deserves customized learning

• Student voice

• Student choice

Every educator deserves customized learning

I have high expectations

I Care, Share, and Dare

I am a role model

I am the change I want to see in Education!

Podeu llegit-ho tot en el web “CONNECTED PRINCIPALS”

La sisena hora. Més hores de classe

Sembla ser que també la sisena hora desapareixerà dels centres de primària, excepte en aquells casos d’escoles situades en entorns desafavorits. Personalment no em sembla malament, no crec que per estar més hores en els centres els nostres estudiants surtin més ben preparats. De fet, des de fa molt temps sabem que la productivitat dels nostres treballadors és de les més baixes d’Europa, tot i estar moltes hores en els centres de treball.  Els nostres estudiants són dels que fan més hores de classe i no per aquest motiu són els que presenten millors resultats en les proves PISA, per exemple. La productivitat no va lligada a la permanència en el lloc de treball, ni evidentment, en les escoles.

Lligat amb això la consellera també proposa que els professors facin més hores de classe. Fantàstic, com no sabem que fer per eliminar el fracàs escolar anem a la solució més fàcil, que no té perquè ser més efectiva, que els professors facin una hora més de classe. No es planteja en cap cas que les classes es facin millor, que es disposin de més i millors materials de treball, no. Més hores de classe.

I evidentment tot això s’està fent sense un acord de mínims entre partits, sindicats, professors i pares i mares. La consellera ja ho ha deixat clar als sindicats, negociaran però si no accepten les seves propostes les imposaran. Negociar? Quina idea és aquesta?

Un clàssic per acabar:  “un mal acord es preferible a cap acord”.

I pel que fa a millorar les matemàtiques, sense augmentar el número d’hores de treball, us recomano la següent xerrada: Les matemàtiques necessiten un canvi d’imatge. Dan Meyer.

Cal pagar millor als mestres

Article de Nicholas Kristof sobre la importància de pagar més i millor als mestres.

En aquest article es defensa la tesi que cal pagar millor als mestres si volem millorar el nostre sistema educatiu, i disminuir el fracàs escolar per exemple. Aquest afegitó és meu. Hi ha referències als països que queden més ben col·locats en l’Informe PISA i del Estudi McKinsey.