Aquest nou any ha nascut força mogut. Petites sacsejades durant el mes de desembre, allò de tornar a les antigues qualificacions, Insuficient, Suficient ..etc. ja anunciaven la maror que trobaríem més endavant. Per cert, ja que estem tornant enrere m’estranya el fet que no hagi fet aparició el Molt Deficient. De fet si creiem que l’esforç s’incentiva quan els estudiants no volen ser qualificats amb una I, imagineu l’esforç que faran per no ser qualificats amb aquell MD que molts havíem recol·lectat en els nostres estudis. Estic segur que a partir d’ara s’haurà acabat el fracàs escolar.
El mes de gener la moguda principal ha vingut pel batxillerat. Recordeu que el proper mes de setembre s’aplica. La proposta del departament ha reduït les hores actuals de les assignatures comunes, les matèries optatives i a potenciat les matèries de modalitat, augmentant de 3 a les hores setmanals que hi dedicarem. A mi personalment la proposta em sembla adequada. Sempre he pensat que en el batxillerat cal potenciar les matèries de modalitat, aquelles que pemeten aprofundir en allò en el que més endavant els estudiants s’especialitzaran. Només hi tinc una queixa. Si us heu fixat totes les matèries comunes són de lletres, excepte aquesta assignatura nova que s’ha inventat el ministeri. Perquè entenc que les matemàtiques han de ser una matèria per a tots els estudiants, evidentment no haurien de ser les matemàtiques que fan els alumnes dels batxillerats científic i tecnològic, de la mateixa manera que no tots els estudiants han de fer la mateixa llengua o la mateixa història. Però no podem de cap manera negar la possibilitat de conèixer més probabilitat i estadística, més matemàtiques financeres o altres possibilitats a tots els estudiants. Així no sentirem més aquella frase que ens retrata com a societat quan a algú li fan determinades preguntes: “Jo és que sóc de lletres”.