Farà quasi dos mesos vaig rebre la noticia, alegre evidentment, que el Departament d’Educació havia considerat que el projecte que havia presentat
“L’activitat matemàtica a l’aula virtual i presencial. Elaboració de materials i estudi comparatiu al primer cicle d’ESO”
responia als requisits que es demanaven per tal de poder ser realitzat mitjançant una llicència d’estudis d’un any de durada (tipus A).
Aquest blog respon a la meva necessitat d’anar anotant i arxivant, i rebent comentaris si s’escau, de tota la feina que vaig desenvolupament a l’hora de realitzar aquest treball, em reservo el qualificatiu d’investigació per més endavant, quan vegi les coses més clares. No cal dir, que intentaré mantenir tan al dia com em sigui possible.
És important començar amb una breu síntesi del treball:
Vull comparar el treball matemàtic que els alumnes fan a l’aula ordinària amb el treball, a partir de les mateixes activitats, que poden desenvolupar en una aula virtual, una aula amb ordinadors.
Què he fet durant aquests dos darrers mesos?
Doncs el primer pas del procés és traduir les activitats que habitualment faig en paper a l’aula a activitats que es puguin realitzar amb ordinador.
En podeu veure una mostra a :
Investigar les mates
Un altre pas que m’ha portat un cert temps decidir-lo és el tipus d’eines que utilitzaré a l’hora de desenvolupar el treball informàtic. Ara per ara estic decidit a utilitzar els següents, però evidentment, encara no és del tot definitiu
Per fer formularis, que crec que ha de ser l’element fonamental de les pàgines
La primera és fàcil però limitada ( té una part gratuïta però limitada, la de pagament, que vull evitar, és ilimitada)
JOTFORM
FREEFORMMAKER
PHPFORMGEN
La darrera, tot i que sembla la més interessant, és la que no acabo d’aconseguir que em funcioni,
Pels mapes conceptuals
IHMC cmap tools
Per l’e-learning
EXE
Bé, penso que com a punt de partida fins aquí ni ha prou.
Punt de partida
Leave a reply