Nova sessió en petit grup

El dimecres, 3 d’octubre hem iniciat una nova sessió de treball amb els ordinadors. ens ha faltat un alumne. Faltarà a classe durant una setmana degut a una sanció del centre. Segurament demà també faltarà. No sé si en podré treure alguna conclusió del treball que està fent.
Estan habituant-se al tipus de treball amb ordinador. Fins aquesta sessió els costava arribar al final de les activitats proposades. Avui hi han arribat pràcticament els tres grups. ÉS important una certa coherència a l’hora del disseny de les activitats per tal que allò important del que fan sigui l’aprenentatge de les matemàtiques. Avui hem treballat el full dedicat a la propietat distributiva. Petites observacions que he fet i que crec que mereixen un comentari:
1) Els costa molt explicar allò que estan fent i sobretot, que entenen. Les explicacions són sempre molt reduïdes i acostumen a demanar la meva conformitat o aprovació per tal de continuar.
2) Tenen poca tendència a mirar els exemples que hi ha a la pàgina. Penso que això passa perquè són exemples estàtics. Per properes activitats els exemples els introduiré amb petites animacions flash o gif.
3) Quan hi ha igualtats només miren una part d’aquesta, que acostuma a ser l’esquerra de la igualtat. Imagino que com entenen que el que hi ha a la dreta és el resultat no té massa importància pel que estan fent.
Tenia previst que utilitzessin la calculadora wirisonline, però tot hem funcionava molt lentament. per la propera sessió la instal·laré en local.
Avui per la tarda tenim sessió en gran grup. Aprofitaré que tinc una pissarra electrònica al meu abast per utilitzar-la per fer les presentacions dels treballs que han realitzat. A veure com va.
Per altra banda, la tarda del dimecres l’he dedicat a busca ressenyes que facin referència al e-learning o b-learning (blended-learning). Aquest últim terme s’assembla més al que estic fent. He començat per la viquipèdia i pel google scholar(m’ha semblat coherent) i a partir d’aquí he anat buscant referències. Deixo per una mica més endavant la recerca e bibliografia en les biblioteques universitàries. Algunes referències que he trobat són:
Estado actual de los sistemas e-learning de Francisco José García Peñalvo de la Universidad de Salamanca
Blog d’Alvaro Gregori
Jane’s E-Learning Pick of the Day
Una feina pendent: La traducció al castellà de les activitats.
Fins la propera

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *