Sembla ser que també la sisena hora desapareixerà dels centres de primària, excepte en aquells casos d’escoles situades en entorns desafavorits. Personalment no em sembla malament, no crec que per estar més hores en els centres els nostres estudiants surtin més ben preparats. De fet, des de fa molt temps sabem que la productivitat dels nostres treballadors és de les més baixes d’Europa, tot i estar moltes hores en els centres de treball. Els nostres estudiants són dels que fan més hores de classe i no per aquest motiu són els que presenten millors resultats en les proves PISA, per exemple. La productivitat no va lligada a la permanència en el lloc de treball, ni evidentment, en les escoles.
Lligat amb això la consellera també proposa que els professors facin més hores de classe. Fantàstic, com no sabem que fer per eliminar el fracàs escolar anem a la solució més fàcil, que no té perquè ser més efectiva, que els professors facin una hora més de classe. No es planteja en cap cas que les classes es facin millor, que es disposin de més i millors materials de treball, no. Més hores de classe.
I evidentment tot això s’està fent sense un acord de mínims entre partits, sindicats, professors i pares i mares. La consellera ja ho ha deixat clar als sindicats, negociaran però si no accepten les seves propostes les imposaran. Negociar? Quina idea és aquesta?
Un clàssic per acabar: “un mal acord es preferible a cap acord”.
I pel que fa a millorar les matemàtiques, sense augmentar el número d’hores de treball, us recomano la següent xerrada: Les matemàtiques necessiten un canvi d’imatge. Dan Meyer.