Canvi d’unitat i de grup de treball

Aquest passat dimecres (23/10/07) vam iniciar el treball amb la segona unitat del trimestre, “Rutes en un diagrama” com a pas introductori al Triangle de Tartaglia. El grup ara és de 7 persones (3 noies i 4 nois). Dos d’aquests nois repeteixen curs.
Això m’ha obligat a afegir un nou ordinador a la biblioteca, així com a molt treballaran amb parelles. Aquest ordinador és un portàtil, això obliga a que el que treballa sol ho faci amb aquesta màquina.
He canviat la manera d’organitzar els grups pel que respecte a la primera activitat. Ara les parelles seran fixes. Una de les queixes del grup era precisament el canvi de grups quan iniciàvem una activitat nova. L’agrupació ha estat l’esperada, dues noies juntes, dos nois també junts i dels tres que en quedaven, una noia i dos nois, s’ha afegit un problema més, un d’ells tenia que treballar amb el portàtil, això ha fet que en la discussió sobre com s’organitzaven l’element importnat fos treballar sol amb el portàtil. No deixa de ser curiós.
Pel que fa a la parella de noies totes dues són molt competents, i treballant de manera molt integrada i ràpida. Els dos nois són força diferents en la manera de treballar, un sembla més metòdic i l’altre més intuïtiu. S’ha format una parella mixta, El noi és repetidor i no vol estudiar, el seu objectiu és fer els 16 anys i anar a treballar, tot i això, a banda dels primers dies en els quals no treballava, s’ha posat a la feina com els altres i pel que he vist en el dia en que ha vingut ha ajudat força a fer la feina a la seva companya.
Hem fet les dues primeres activitats:
Rutes en un diagrama
Nombres en un triangle
Estic força content del resultat de la feina de tothom.
Coses que he observat en aquests dos dies.
* Hi ha dues actituds a l’hora de treballar amb l’ordinador, els que interaccionen amb l’ordinador i l’utilitzen com una eina més i els que l’utilitzen de la manera tradicional, teclat, ratolí són manipulables i la pantalla és mira. La diferència fonamental la veig en l’ús de la pantalla de l’ordinador, els segons només la miren i els primers l’usen, per assenyalar, per entendre la informació, per comunicar-la al seu company, etc.
* Més avanço en el procés de recollida de dades, més m’adono que el problema fonamental, independent de la matèria que estiguem treballant és el procés de comunicació, la manera com l’obtenen i la manera de traslladar-la, als companys o al professor. Segurament hi ha un altre element important a tenir present, que segurament hauré de mirar, són les diferents maneres d’aprendre dels estudiants. Avui m’ho ha fet notar un company de l’IES, amb un article que m’ha fet arribar. La pàgina web que m’hauré de mirar és la següent:
Aprender a aprender
ÉS en castellà i segurament té massa publicitat.
* Què veuen quan miren. Agafen veure en el sentit de percebre i mirar en el sentit d’examinar. És el mateix mirar i veure?. Ho dic això, atès que en aquestes activitats es donen voltes als mateixos temes, fent anades i tornades a activitats del mateix tema. Un exemple, Amb l’activitat de les rutes en un diagrama s’obté el triangle de Pascal. Una de les darreres activitats és calcular les següents operacions:
11×11=121
11x11x11=1331
11x11x11x11=14641
La pregunta és, que veus? No van relacionar aquests resultats amb el triangle de Pascal. No deixa de ser curiós.
Fins la propera.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *