formacio mates 2014

cito: La primera vez que asistí a una charla de Carlos Gallego, allá por el curso 1998-99, fue también la primera vez que oí la propuesta de trabajar con “números grandes” en las aulas de infantil y primeros cursos de primaria. Hasta entonces constituía un consenso incuestionable entre el profesorado la idea de que en las aulas de tres años se trabajaban los números hasta el tres, en las de cuatro hasta el cinco y en las de cinco hasta el 9, no hasta el 10, porque las decenas quedaban para primero.

La afirmación de que, desde muy pequeños, los niños y las niñas construyen hipótesis acerca del sistema de numeración (como de cualquier otro elemento de su entorno social y natural) y que dichas hipótesis constituyen la base para construir nuevos aprendizajes, me impulsó a comprobarlo por mí misma. El vídeo que os presento a continuación es el resultado. Confío en que sirva para cambiar algunas prácticas de nuestras aulas si no se ha hecho ya. Carlos Gallego era profesor en la Escuela de Magisterio de la Universidad Blanquerna, de Barcelona, donde impartía la asignatura Desarrollo del pensamiento matemático y su didáctica.

i el video

 

ACTIVITATS PER ANALITZAR

numeracio i calcul

numeracio i calcul (2)

 

ELS VIDEOS DE LES V JORNADES DE LA CULTURA MATEMÀTICA DE LES PERSONES

iñaki

Juanjo

Eugenio

 

el 26 tornem-hi, no?

una possiblitat…

unes preguntes per pensar i preparar treball:
1. T’ha servit  -has aplicat- el que vam fer a la darrera sessió sobre situacions-problema? pots portar algun exemple?
2. Has canviat la manera de treballar el sistema de numeració a la teva aula? Tens una mica clar quins serien els “ingredients” / els processos /  que hauríem de posar a la planificació (que hauríem de tenir presents) per treballar la construcció del sistema de numeració?  i els errors que caldria evitar en aquesta construcció? i quines barreres hem de vigilar de no construir?
3. tens clares les diferències entre comptar i mesurar? en què afecten a la manera de treballar una i altra a l’aula?
una frase: “Un experiment és una pregunta que la ciència planteja a la natura, i un mesurament és el registre de la resposta de la natura”. (Max Planck)
i uns enllaços…
PER ALS NENES I NENS DE LA NATÀLIA!!

què és una tona?

MIREU EL VIDEO DEL LLEÓ DE PEDRA D’AQUESTA PÀGINA: QUÈ ÉS UNA TONA?

1370823997_518465796_2-Fotos-de--tanque-de-agua-de-1-toneladaco2-tonelada

6a00d8341bfb1653ef0133eccbbf97970bCubicMeterLiter

 

One thought on “formacio mates 2014

  1. NATALIA SANCHEZ SEGRELLES

    Les notícies em semblen genials les dues!!! Sense cap dubte les farem servir!!
    Les imatges…. Molt difícils em semblen a mi!!! jejejeje

    Gràcies Pep Lluís!!
    Natàlia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *