Ja tenim dos diables més amb 4 anys! Moltes felicitats!
La nena més petita i el nen més gran de la classe dels diables, ja han fet anys!
Moltes felicitats!!
Un dels jocs que més ens agrada a les mulasses, són els trencaclosques, els puzles.
Mireu les fotos i veureu que concentrats estem!
– Fotos: les Mulasses fem puzles
Aquest any el Nadal serà més llarg, ja que les nadales i el tió ens esperen l’any vinent, a la tornada de les vacances. Però, per anar fent boca, aquí us deixem un tastet dels preparatius nadalencs.
– FOTOS I VÍDEOS: Nadal Diables – Nadal Mulasses
Una de les estratègies d’aprenentatge a l’educació infantil és aprofitar les curiositats i les idees dels infants. D’aquí precisament, d’un diable, va sortir la següent idea.
Un infant de la classe dels diables va anar a visitar una granja amb la seva família, el dilluns vinent va voler portar a l’escola una panotxa de blat de moro que menjaven els animals de la granja. Degut a l’interès que va sorgir entre els infants que desgranaven la panotxa, les mestres vam decidir comprar-ne més i introduir-les als ambients (treballant així la motricitat fina).
Un cop els nens i nenes havien vist i desgranat el blat natural, vam portar blat cuit (panotxa i desgranat) del que podem menjar a casa. Perquè les mulasses, que tot ho volen tastar i sempre pregunten si s’ho poden menjar, el tastessin. Aquest, o bé els va agradar moltíssim i repetien, o bé no els va agradar gens. També alguns infants es van adonar durant aquells dies que les “tortitas” que porten per esmorzar tenien el dibuix del blat a l’embolcall i que en un conte dels animals de la granja sortien grans de blat.
Un cop descobert el gust del blat el dolç i cuit, vam portar a l’aula blat ja sec. Podríem menjar-nos aquell blat tan dur, nosaltres? Perquè devia servir? L’havíem de cuinar? Doncs, si! Era per fer crispetes! I així doncs, amb una màquina especial per fer crispetes, les vam poder fer a l’aula en directe i tastar-les! Mmmm que en són de bones! En volem més! Ens fiqueu una pel·lícula mentre mengem les crispetes, ens deien.
La classe dels diables i les mulasses ens hem estat preparant per l’arribada de l’hivern. Fa fred, neva a alguns pobles, ens posem els guants, el gorro,…
I per donar-li la benvinguda, hem fet 2 murals amb els colors de l’hivern. Un el podeu veure exposat al nostre passadís. I l’altre, pintat amb gels de colors, n’heu vist ja un trosset a dins de la carpeta.

Benvingut Senyor Hivern!
A la classe dels diables, aprenem a cuidar els uns dels altres, i si fem mal a algú, ens preocupem de que estigui bé i millori amb la nostra ajuda i companyia.
“Les cançons formen un corpus molt important en l’experiència musical de les persones, caldrà vetllar per assegurar-nos que els nens adquireixen un repertori de cançons ampli i variat, des de les més populars i tradicionals de la nostra cultura fins a cançons d’autor, o d’altres cultures. Les cançons afavoreixen el desenvolupament de la llengua oral i dels trets específics de la llengua.”
Currículum del segon cicle d’Educació Infantil
En aquests àlbums hem recopilat alguns moments de música a l’aula d’aquest trimestre, tant dels diables com de les mulasses.
Observant els nens i les nenes de la classe dels diables, he pogut capturar algunes petites descobertes quotidianes que han fet durant aquest trimestre: l’olor d’una flor que ha portat un company a l’aula, el fruit amagat en un branca d’arbust del bosc, els efectes de la llum a través d’una peça, la construcció d’una rampa per a cotxes amb una capsa, etc.
És important que els infants sempre tinguin oportunitats que propiciin la seva iniciativa i donar peu a que participin en converses sobre diferents temes, tot compartint les descobertes, hipòtesis, desitjos, sentiments i emocions, aprenent a contrastar i a incorporar les aportacions dels altres.
Perquè això sigui possible, a l’escola vetllem per disposar d’uns espais dinàmics i flexibles, que ofereixin possibilitats de transformació o intervenció tant per part de l’equip docent com dels mateixos infants, donant oportunitats de joc i provocant descobertes. Així mateix, faciliten la comunicació i les relacions i afavoreixen la llibertat de moviment, l’exploració i l’autonomia dels infants.
Com ja sabeu, hi ha un dia a la setmana que fem anglès amb la Roser amb mig grup. L’altre grup va a la biblioteca a fer diferents propostes amb la tutora. Aquest trimestre hem treballat la inicial del nostre nom i hem jugat amb les lletres, hem omplert el nostre diari d’aula amb fotos d’experiències viscudes (Castanyada, Ratoliva, Tió…) i hem jugat amb les titelles i al dòmino.