AMB LA “V V V V V V” DE VOLERANY

Una altra de les propostes d’aula que estem realitzant aquest 2n trimestre, està relacionades amb els noms dels infants. El nom propi ens fa individuals a totes les persones i ens dóna identitat en el grup. Quan entren a l’escola, els alumnes veuen que tot el que els pertany està marcat amb el seu nom (amb l’objectiu d’una identificació personal dins el context alfabetitzador escolar).

El treball del nom propi és un element molt motivador. Aquesta curiositat ens ajuda a iniciar-nos a l’aprenentatge de la lecto-escriptura. Algunes de les rutines i propostes d’aula són grans ocasions per treballar-ho.  L’alumne comença a identificar el seu nom, els noms dels companys/es, descobrim el traç de les lletres, els seus sons (semblances i diferències),…

Acompanyant aquesta iniciació a la lecto-escriptura, també anem realitzant propostes de grafomotricitat per tal d’ajudar a reforçar la coordinació mà-ull, un major domini del avantbraç, el canell, la mà i sobretot, els dits (fer la pinça amb els dits).

Fotos de les propostes del nom:

Aquest article ha estat publicat en Curs 2021-2022, General, P3A, P3B. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *