Observant els nens i les nenes de la classe dels diables, he pogut capturar algunes petites descobertes quotidianes que han fet durant aquest trimestre: l’olor d’una flor que ha portat un company a l’aula, el fruit amagat en un branca d’arbust del bosc, els efectes de la llum a través d’una peça, la construcció d’una rampa per a cotxes amb una capsa, etc.
És important que els infants sempre tinguin oportunitats que propiciin la seva iniciativa i donar peu a que participin en converses sobre diferents temes, tot compartint les descobertes, hipòtesis, desitjos, sentiments i emocions, aprenent a contrastar i a incorporar les aportacions dels altres.
Perquè això sigui possible, a l’escola vetllem per disposar d’uns espais dinàmics i flexibles, que ofereixin possibilitats de transformació o intervenció tant per part de l’equip docent com dels mateixos infants, donant oportunitats de joc i provocant descobertes. Així mateix, faciliten la comunicació i les relacions i afavoreixen la llibertat de moviment, l’exploració i l’autonomia dels infants.