“L’infant té una necessitat innata d’acció, de moviment, que li permet actuar i interaccionar amb el seu entorn i anar ampliant aprenentatges.”
Currículum del segon cicle d’Educació Infantil
Aquesta setmana, les mulasses i els diables hem conegut un nou espai de l’escola: la sala de psicomotricitat. Per entrar-hi, ens hem de treure les sabates, i portar posats de casa els mitjons antilliscants. Deixar-les ben posades a la paret del passadís, ja és tot un repte per a nosaltres.
Un cop a dins, hem fet una petita rotllana per explicar les normes de la sala (no fer-se mal i no fer mal als altres) i saber quin material farem servir. A continuació, és el moment d’explorar de manera autònoma tant el material dur com el tou, tot jugant individualment o amb algun/a company/a i amb la presència atenta, respectuosa i no directiva dels adults de referència.
Durant la sessió de Psicomotricitat aprenem a demanar ajuda si la necessitem, a prendre consciència del propi esquema corporal, a progressar en el domini de destreses i en l’adquisició de seguretat i autonomia dins l’espai, així com a resoldre conflictes durant el joc. És un espai preparat per moure’s lliurement, cadascú al seu ritme.
Abans d’acabar, recollim el material i fem un petit ritual de tancament. Ens posem les sabates i tornem a la classe.
Si voleu saber més sobre la importància de la Psicomotricitat, podeu llegir aquest article: La psicomotricitat des d’una mirada interdisciplinària