Primer dia a la sala de Psicomotricitat

“L’infant té una necessitat innata d’acció, de moviment, que li permet actuar i interaccionar amb el seu entorn i anar ampliant aprenentatges.”

Currículum del segon cicle d’Educació Infantil

Aquesta setmana, les mulasses i els diables hem conegut un nou espai de l’escola: la sala de psicomotricitat. Per entrar-hi, ens hem de treure les sabates, i portar posats de casa els mitjons antilliscants. Deixar-les ben posades a la paret del passadís, ja és tot un repte per a nosaltres.

Un cop a dins, hem fet una petita rotllana per explicar les normes de la sala (no fer-se mal i no fer mal als altres) i saber quin material farem servir.  A continuació, és el moment d’explorar de manera autònoma tant el material dur com el tou, tot jugant individualment o amb algun/a company/a i amb la presència atenta, respectuosa i no directiva dels adults de referència.

Durant la sessió de Psicomotricitat aprenem a demanar ajuda si la necessitem, a prendre consciència del propi esquema corporal, a progressar en el domini de destreses i en l’adquisició de seguretat i autonomia dins l’espai, així com a resoldre conflictes durant el joc. És un espai preparat per moure’s lliurement, cadascú al seu ritme.

Abans d’acabar, recollim el material i fem un petit ritual de tancament. Ens posem les sabates i tornem a la classe.

Més fotos de P3A i de P3B

Si voleu saber més sobre la importància de la Psicomotricitat, podeu llegir aquest article: La psicomotricitat des d’una mirada interdisciplinària

Vero

Quant a Vero

Sóc la tutora d'I4B de l'Escola Volerany
Aquest article ha estat publicat en Psicomotricitat, Psicomotricitat. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *