Aquesta setmana, els nens i les nenes d’I5 hem visitat el Parc de Bombers de Vilanova i la Geltrú.
Abans d’anar-hi, ens vam informar sobre les instal·lacions d’un parc de bombers i ens vam crear el nostre propi carnet de bombers!
Ha estat tota una aventura descobrir com treballen, com es vesteixen, com es preparen per les emergències… Hem pogut veure els secrets que guarda un camió de bombers per dins i, a més a més, hem pogut visitar les seves dependències (el pàrking on guarden els camions, les oficines on reben les trucades d’emergència, la cuina, els vestuaris…). L’objectiu de l’activitat ha estat conèixer el cos de Bombers, quines tasques fan i com són els mitjans que utilitzen i el seu equipament.
El més divertit ha vingut quan ens han deixat provar el casc i utilitzar la seva mànega com si fòssim bombers i bomberes de debó.
Finalment, hem visionat un petit curt on hem pogut conèixer algunes causes que poden provocar situacions d’incendi, com prevenir-les i, en cas d’incendi, com actuar seguint correctament les recomanacions d’evacuació.
També hem après un número molt important: el 112! Tres nombres molt fàcils de memoritzar que ens ajudaran a donar avís per qualsevol emergència.