Imatge retocada amb WIMP i compartida al meu Pinterest: https://pin.it/6F6AHZR
Un e-portfolio, portfoli digital o carpeta d’aprenentatge de l’alumne/a és una selecció d’evidències (documents, vídeos, tasques, etc.) recollides de manera reflexiva al llarg d’un període de temps determinat i presentades en un suport digital.
El procés d’elaboració es pot concretar en vàries fases: col·leccionar les evidències (tasques, projectes i activitats realitzades durant un període de temps), seleccionar les que exemplifiquen millor les competències, reflexionar (sobre la relació d’aquestes evidències amb l’aprenentatge) i, finalment, presentar-lo a un públic determinat.
Quines evidències triar d’entre totes les que tenim? (Imatge retocada amb Pixlr-o-matic)
Ara bé, és molt important tenir en compte el següent, ja que no és tracta d’un simple recull de material: “Les evidències s’han d’acompanyar d’una justificació i una reflexió de l’estudiant, en què posi de manifest la relació entre l’evidència i l’aprenentatge. Aquestes contribucions l’ajuden a prendre consciència de què i com va aprenent, al mateix temps que li permeten regular el seu procés d’aprenentatge i d’estudi. Aquesta qualitat de reflexió constant sobre el propi aprenentatge converteix el portfolio en un sistema d’avaluació coherent en el marc de l’avaluació continuada i formativa” (Coll et al., 2004). Extret de “Microtallers TAC” – https://sites.google.com/site/microtallerstac/e-portfolio
http://wikieducator.org/EPortfolio_process
Adaptació de Sònia Guilana
Per crear el nostre portfoli digital podem fer servir un lloc web (per exemple, un Google Sites), un bloc, o una aplicació web específica com Mahara: http://ca.wikipedia.org/wiki/Mahara