El telugu és la llengua materna

Avui, dia 21 de febrer es commemora el Dia Internacional de la Llengua Materna, a fi de posar l’accent en la riquesa que suposa una educació plurilíngüe. Una data que ha de servir també per donar la importància que els correspon a les llengües minoritàries, com pot ser el català aquí a l’estat espanyol, o bé el telugu a l’Índia, encara que aquest últim el parlin més de setanta-quatre milions de persones.

La FVF n’ha redactat un article informatiu que copiem tal qual de la seva pàgina web (“Andhra Pradesh habla en telugu“).

Andhra Pradesh habla en telugu

Publicat dins de educació, índia | Deixa un comentari

L’obra dóna fruits

Un any després de la seva mort la feina continua, i la Fundació no para. Així es pot constatar en l’article sobre cooperació que va aparèixer el passat mes d’agost al suplement dominical de El País.

Los frutos de Vicente Ferrer

La Fundació a la Mercè

Aquest any i com altres anys, la Fundació Vicenç Ferrer participa en les Festes de la Mercè, una de les celebracions més importants de Barcelona.

El dia 25 de setembre vaig anar a veure l’estand que tenen a Plaça Catalunya durant els cinc dies que duren les festes (del 24 al 27). Dins d’una carpa gran hi havia diverses paradetes de diferents ONGs i Fundacions. A la de la Fundació Vicenç Ferrer hi havia dues noies, totes dues voluntàries, que es dedicaven a donar informació sobre la Fundació a la gent que ho volgués i també venien productes de Col·laboració Activa.

stand-01

Publicat dins de fundació, persones, solidaritat | Deixa un comentari

Sunitha

La meva família i jo, com altres 121.066 persones més, tenim una nena apadrinada de la Fundació Vicenç Ferrer. Ja fa més de set anys que la Sunitha és la nostra fillola i durant aquest temps 4 o 5 vegades a l’any anem rebent cartes amb informació sobre els nous projectes que tenen, com li va a la seva família i a la resta de la gent del seu poble, dibuixos que ha fet la Sunitha i, de tant en tant, alguna fotografia seva. Nosaltres també li podem enviar cartes, i alguna cosa com ara globus, material escolar, petites joguines… però sempre coses que pugui compartir amb la resta de nens i nenes. Perquè, en realitat, l’hem apadrinat a ella però, al mateix temps, a la seva família i també sabem que aquestes petites aportacions també beneficien la resta de la seva comunitat. Continua llegint

Publicat dins de apadrinament, solidaritat | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Acte d’homenatge a Vicenç Ferrer, a Calella

Ahir, 2 d’agost, es va celebrar a Calella un acte en memòria de Vicenç Ferrer. Els calellencs consideren que Vicenç tenia dues cases: Anantapur i Calella, on visqué part de la seva joventut, i on actualment hi resideix part de la seva família. El poble de Calella va ser el primer en col·laborar i ajudar-lo en el seu projecte.

placa-vicenc-ferrer

Publicat dins de Vicenç Ferrer | Etiquetat com a | 2 comentaris

Més videos “solidaris” a YouTube sobre Vicenç Ferrer

Treballant en el bloc he tingut problemes alhora d’incrustar uns vídeos que m’interessaven. Concretament uns vídeos de TV3 que es troben penjats al portal 3cat24. El problema era que, quan els incrustava als articles o a les pàgines del blocs, aquests desapareixien de tant en tant i els havia de tornar a incrustar.

3cat24catyoutube

Publicat dins de solidaritat | Etiquetat com a | Deixa un comentari

“Cuina sobre rodes” = Bicicletes a l’Índia

Aquest mes de juny s’acaba de presentar un llibre interessant, “Cuina sobre rodes. 52 receptes solidàries”. El llibre és un recull de receptes de cuina aportades per una cinquantena d’esportistes, escriptors, periodistes, models i empresaris. És tracta d’un llibre amb una bona finalitat, donat que una part del preu que costa (25 euros) es destina a la Fundació Vicenç Ferrer, a fi de finançar les 200 bicicletes que les nenes d’Anantapur necessiten per poder desplaçar-se a l’escola cada dia.

bicicleta

Publicat dins de llibres | Etiquetat com a | 1 comentari

“L’Índia rural i el projecte de la Fundación Vicente Ferrer”

Aquest és el títol d’una conferència que el passat 27 de maig va tenir lloc a la Casa Àsia a càrrec de Lancy Dodem, portaveu de la fundació.

Lancy Dodem fa 8 anys que viu a Barcelona i és el portaveu de la Fundació. En la introducció, ens explica que actualment hi ha 130.000 padrins i 5 delegacions a Espanya (València, Madrid, Mallorca, Bilbao i Barcelona).

lancy-dodem-foto-conferencia

Publicat dins de índia, persones | Etiquetat com a | Deixa un comentari

L’enquesta

Aquí us donaré una mica d’informació dels resultats de l’enquesta que vaig passar. Ja vaig dir que era un petit treball de camp realitzat en el moment que més de dos milers de persones acomiadaven Vicenç Ferrer a santa Maria del Mar.

grafic-enquesta

Publicat dins de Vicenç Ferrer | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Comiat a Barcelona de l'”home del paraigua”

El dia 1 de juliol es celebrà a Santa Maria del Mar, Barcelona, una missa com a homenatge a Vicenç Ferrer. La catedral estava plena, sobretot hi havia gent gran. Jo també vaig assistir-hi amb la meva germana.

home-paraigua

Publicat dins de Vicenç Ferrer | Etiquetat com a | Deixa un comentari