A la meva escola s’està treballant el projecte dels “PIRATES ” . Les tres classes d’educació infantil estan fent tot un seguit d’activitats sobre aquest tema. En el meu cas com a mestra de reforç us presento algunes de les activitats que he fet amb ells relacionades amb aquest projecte.
1. ACTIVITAT
LES TRES BESSONES. JO VULL SER PIRATA .
NIVELL: Educació Infantil.
OBJECTIU: Observació del vídeo com element motivador sobre aquest tema.
Explicar vivències relacionades amb amb el món dels pirates per treballar l’expressió oral a través d’aquest vidéo.
ACTIVITAT: Visionarem el vídeo per poder presentar el tema i a partir del tema treballarem ,què sabem dels pirates, què volem saber i d’on podem treure informació. Acordem portar de casa coses relacionades sobre el tema.
METODOLOGIA: Visionat en gran grup . Participació activa dels nens per explicar les seves vivències.
TEMPORALITZACIÓ: Una sessió o dos.
PAPER DELS ALUMNES: Escoltar i posterior conversa
RECURSOS NECESSARI : Canó amb ordinador.
2.ACTIVITAT
NIVELL: Educació Infantil.
OBJECTIU: Adquirir vocabulari relacionat amb el tema dels pirates.
ACTIVITAT: Visionarem l’àlbum de vocabulari sobre el tema.
METODOLOGIA: Visionat en gran grup . Participació activadels nens per aprendre el nom de coses relacionades amb el món del pirates. TEMPORALITZACIÓ: Una sessió . PAPER DELS ALUMNES: Participatiu. RECURSOS NECESSARIS: Projector i l’ordinador. O bé amb la PDI.
3.ACTIVITAT.
A música hem après les cançons de ” La nau pirata” i l’ Himne dels pirates”
OBJECTIU: Aprendre les cançons de “La nau Pirata” i “L’Himne dels pirates”
ACTIVITAT: Escoltar i aprendre les cançons. Saber marcar el ritme de les cançons amb el cos. Ballar les cançons seguint unes consignes.
METODOLOGIA: Veure les cançons amb el projector . Cantar-les i ballar-les amb mig grups
TEMPORALITZACIÓ: Dos sessions.
PAPER DELS ALUMNES: Actiu, cantar i ballar.
RECURSOS NECESSARI : Projector o bé ordinador o casset.
4.Raco de lectoescriptura
Aquí tenim una petita mostra de fitxes que es poden fer en petit grup per treballar la lectoescriptura. Es poden penjar en documents compartits, àlbums picasa…
OBJECTIU: Escriure i llegir paraules a P-4 i frases a P-5 . ACTIVITAT: Racó de lectoescriptura a P-4 i P-5 amb l’ajuda de la mestra de reforç. METODOLOGIA: Participació activa dels nens per aprendre a llegir i escriure paraules i frases relacionades amb el món dels pirates. TEMPORALITZACIÓ: Quatre sessions PAPER DELS ALUMNES: Participatiu.
RECURSOS NECESSARIS: És un racó de classe en petit grup, el material realitzat es pot publicar per compartir o bé es pot treure de recursos buscats per internet.
5.JOCS del JClic
6. LLIBRE DIGITAL I DECORACIÓ DEL PASSADÍS.
Totes les classes col.laborem en decorar els suros dels passadís .
Visionem el llibre digital com a recurs de recollida d’informació.
Activitats de cloenda del projecte “Els Pirates”: decoració i recollida d’informació en un llibre digital que anirem afegim al llarg del curs: contes de pirates per Sant Jordi, més imatges de vocabulari…
OBJECTIU: Confecció de la decoració del passadís.
Adquirir el vocabulari bàsic d’aquest projecte.
Elaboració del llibre digital els Pirates.
ACTIVITAT: Decoració del passadís i confecció del llibre els Pirates.
METODOLOGIA: Treball per racons i en petit grup per fer els murals i visionar i afegir pàgines al llibre.
TEMPORALITZACIÓ: dos o tres sessions pel mural de la classe i dos sessions per visionar i afegir pàgines.
PAPER DELS ALUMNES: Actiu, elaboració de les activitats en petit grup.
RECURSOS NECESSARI : projector i ordinador pel llibre digital.
Un recull excel·lent. Felicitats!
Genial!
Gràcies!
aquí teniu un’altre versió
http://www.youtube.com/watch?v=Z81_oPfzxwQ