EL MÓN DELS PIRATES

A la meva escola s’està treballant el projecte dels “PIRATES ” . Les tres classes d’educació infantil estan fent tot un seguit d’activitats sobre aquest tema. En el meu cas com a mestra de reforç us presento algunes de les activitats que he fet amb ells relacionades amb aquest projecte.
Pirati Pirates
1. ACTIVITAT
LES TRES BESSONES. JO VULL SER PIRATA .
NIVELL: Educació Infantil.
OBJECTIU: Observació del vídeo com element motivador sobre aquest tema.
Explicar vivències relacionades amb amb el món dels pirates per treballar l’expressió oral a través d’aquest vidéo.
ACTIVITAT: Visionarem el vídeo per poder presentar el tema i a partir del tema treballarem ,què sabem dels pirates, què volem saber i d’on podem treure informació. Acordem portar de casa coses relacionades sobre el tema.
METODOLOGIA:  Visionat en gran grup . Participació activa dels nens per explicar les seves vivències.
TEMPORALITZACIÓ: Una sessió o dos.
PAPER DELS ALUMNES:  Escoltar i posterior conversa
RECURSOS NECESSARI : Canó amb ordinador.
2.ACTIVITAT
NIVELL: Educació Infantil.
OBJECTIU: Adquirir vocabulari relacionat amb el tema dels pirates.
ACTIVITAT: Visionarem l’àlbum de vocabulari sobre el tema.
METODOLOGIA: Visionat en gran grup . Participació activa
dels nens per aprendre el nom de coses relacionades amb el món del pirates.
TEMPORALITZACIÓ: Una sessió .
PAPER DELS ALUMNES: Participatiu.
RECURSOS NECESSARIS: Projector i l’ordinador. O bé amb la PDI.
3.ACTIVITAT.
A música hem après les cançons de ” La nau pirata” i l’ Himne dels pirates”
OBJECTIU: Aprendre les cançons de “La nau Pirata” i “L’Himne dels pirates”
ACTIVITAT: Escoltar i aprendre les cançons. Saber marcar el ritme de les cançons amb el cos. Ballar les cançons seguint unes consignes.
METODOLOGIA: Veure les cançons amb el projector . Cantar-les  i ballar-les amb mig grups
TEMPORALITZACIÓ: Dos sessions.
PAPER DELS ALUMNES:  Actiu, cantar i ballar.
RECURSOS NECESSARI : Projector o bé ordinador o casset.
4.Raco de lectoescriptura
Aquí tenim una petita mostra de fitxes que es poden fer en petit grup per treballar la lectoescriptura. Es poden penjar en documents compartits, àlbums picasa…

 

OBJECTIU: Escriure i llegir  paraules  a P-4 i frases a P-5 .
ACTIVITAT: Racó de lectoescriptura a P-4 i P-5 amb l’ajuda de la mestra de reforç.
METODOLOGIA:  Participació activa dels nens per aprendre a llegir i escriure paraules i frases  relacionades amb el món dels pirates.
TEMPORALITZACIÓ: Quatre sessions
PAPER DELS ALUMNES: Participatiu.
RECURSOS NECESSARIS: És un racó de classe en petit grup, el material realitzat es  pot publicar per compartir o bé es pot treure de recursos buscats per internet.
5.JOCS del JClic
OBJECTIU: Utilitzar un joc del Jclic sobre els pirates treballant les diferents àrees.
ACTIVITAT: Jugar amb un joc dels Pirates amb l’ordinador.
METODOLOGIA: Mig grup de classe veu el funcionament del joc amb el projector i després cada nen juga individualment a l’aula d’informàtica.
TEMPORALITZACIÓ: Una sessió. Es pot repetir per que els agrada molt
PAPER DELS ALUMNES:  Actiu, cada nen juga al clic Pirates
RECURSOS NECESSARI : Projector i ordinador, aquesta activitat es realitza a l’aula d’informàtica.
6. LLIBRE DIGITAL  I DECORACIÓ DEL PASSADÍS.
Totes les classes col.laborem en decorar els suros dels passadís .
Visionem el llibre digital com a recurs de recollida d’informació.
Activitats de  cloenda del projecte “Els Pirates”: decoració i recollida d’informació en un llibre digital que anirem afegim al llarg del curs: contes de pirates per Sant Jordi, més imatges de vocabulari…
OBJECTIU: Confecció de la decoració del passadís.
Adquirir el vocabulari bàsic d’aquest projecte.
Elaboració del llibre digital els Pirates.
ACTIVITAT: Decoració del passadís i confecció del llibre els Pirates.
METODOLOGIA: Treball per racons i en petit grup per fer els murals i visionar i afegir pàgines al llibre.
TEMPORALITZACIÓ: dos o tres sessions pel mural de la classe i dos sessions per visionar i afegir pàgines.
PAPER DELS ALUMNES:  Actiu, elaboració de les activitats en petit grup.
RECURSOS NECESSARI : projector  i ordinador pel llibre digital.
Publicat dins de General | 2 comentaris

EL PETIT AVET

Cada any per Nadal l’escola s’omple d’estels, de Pare Noels, Reis d’Orient, boles de nadal … A les classes es fan poemes nadalencs, cançons, manualitats, postals…

Els passadissos es decoren i sembla que tota l’escola canviï de color.

 

 

 

 

 

 

Aquest any hem explicat un conte ” El Petit Avet” de “Una mà de contes “que els va agradar molt.Tots els nens després de mirar-lo van voler explicar com era el seu arbre de Nadal, què havien demanat als Reis i què pensaven fer aquestes festes.

Edu3.cat

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ELS RACONS

Els racons ens permeten organitzar l’aula en petits grups, cadascun dels quals
realitza una tasca determinada i diferent. Poden ser de treball o de joc. Segons el tipus d’activitat alguns racons necessiten ser dirigits pel mestre. En altres, els nens poden funcionar amb força autonomia.

Organitzats en grups reduïts, els nens i nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements.Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat.

Treballar per racons ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada nen, planificant activitats d’aprenentatge adaptades als seus coneixements previs.

A la meva escola un dels racons de treball que funciona molt bé és  el racó de confecció de paraules: remenen lletres, identifiquem el seu so, intentem llegir-les, comptem el nombre de síl.labes que té cada paraula finament les copiem en una fitxa.

Aquí deixo una mostra del mòdul 3

Publicat dins de General | Deixa un comentari

La castanyada

Avui hem fet la dansa de la castanyera.

 

També hem cantat “M’agrada la tardor.”

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LA TARDOR A L’ESCOLA

“>
Aquesta setmana a la classe de P-5 hem vist un vídeo força interessant.

Quan comença la tardor tota l’escola s’omple de colors : grocs, vermells, taronges i
marrons.
 Exposició de la tardor
Aquesta setmana hem sortit al Mercat de Cornellà i a Can Mercader per veure fruites , agafar fulles , pinyes…
Els nens s’ han divertit molt.
Publicat dins de General | 1 comentari

De mica en mica…

Hola em dic Montse . Sóc mestra d’ Educació Infantil. Sempre m’ha agradat veure els
blocs de les meves companyes, dels meus fills … Sembla que  puguis veure per un petit forat tot allò que estan fent a l’escola.
Aquí teniu alguns recursos, experiències i idees que espero us siguin útils en l’educació dels vostres nens i nenes.

Publicat dins de General | Deixa un comentari