Experimentació amb materials aïllants i conductors
L’alumnat de cinquè ha treballat al llarg de diverses setmanes sobre el projecte transversal “Com és que la reducció del consum d’energia podria aturar el canvi climàtic?“ i per fi us podem mostrar com hem treballat la vessant més experimental amb els circuits elèctrics.
FASE D’EXPLORACIÓ
S’inicia l’activitat amb unes preguntes per ajudar a l’alumnat a situar el tema i per saber quins són els seus coneixements previs.
- On trobem corrent elèctric? És perillós manipular objectes elèctrics? Com es descobreix si un objecte deixa passar o no el corrent elèctric?…
FASE D’INTRODUCCIÓ DELS CONTINGUTS
S’inicia l’activitat presentant els elements d’un circuit i diferents materials i l’alumnat comença, a partir de la manipulació, a establir les diferències entre els diversos materials aïllants i conductors.
FASE D’EXPERIMENTACIÓ
Es fa reflexionar a l’alumnat sobre la conductivitat dels materials a partir de preguntes investigables.
- Com és que passa l’electricitat?
- Tots els materials deixen passar l’electricitat?
L’alumnat prèviament al treball experimental comença a formular les seves prediccions i un cop fet l’experiment comprova les seves hipòtesis.
Experimentació de l’electricitat estàtica
Com a segon experiment, s’ha fet el mateix mètode i d’acord amb una pregunta es van debatre les diferents hipòtesis que anaven apareixent, després vam conèixer els diferents materials amb els quals contàvem per poder experimentar i extreure conclusions a l’electricitat estàtica d’un globus. Un cop fetes les pràctiques amb els diversos materials vam anotar totes les observacions realitzades, per acabar extraient conclusions i poder respondre la pregunta inicial.
Ha estat molt interessant, motivador i entretingut. A continuació us deixem un seguit de fotos i vídeos de les experimentacions, cliqueu a la imatge.

