Guia didàctica

Titol: Els triangles

Adreçat a alumnes de 5è

– Distingir polígons regulars dels irregulars.
– Saber classificar els triangles segons els seus costats i els seus angles.
– Imaginar el problema resolt a partir de les dades de l’enunciat per poder-lo solucionar.

Competències

– Tractament de la informació i competència digital.
– Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
– Competència d’autonomia i iniciativa personal.

Metodologia

• Segons les activitats es treballaran individualment o bé en grups de treball cooperatius.
  • Els grups de treball cooperatiu són de quatre persones.
  • La tècnica que utilitzarem en les activitats treballades cooperativament serà la 1,2,4.
  • Primer cada alumne fa l’activitat. Un cop resolta, la posa en comú amb el company que té al costat i finalment, un cop s’han posat d’acord, ho posen en comú amb tota la resta de grup.
  • Un cop acabada l’activitat , la posen en comú a la resta del grup classe.

Criteris i sistema d’avaluació

• Es tindrà en compte la realització de totes les activitats proposades.
  • Es valoraran molt les tècniques de treball cooperatiu emprades pels grups.
  • Per poder avaluar cada activitat caldrà que cada grup faci la seva autoavaluació.
  • Es valorarà que cada exercici estigui complet i ben fet.
  • Es valorarà la presentació del treball.
  • Es tindrà molt en compte l’actitud de l’alumne dintre del grup així com la seva participació activa a classe.
  • Es valorarà la presentació final de cada activitat fent servir la PDI per a les explicacions.

• Dibuixem triangles
  • Juguem amb els triangles
  • Treballem àrees i perímetres:
    He triat la competència 5: Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.
    Així la PDI la farem servir com a projector per aprofundir en el coneixement de triangles.

Educació inclusiva

• Els exercicis que es vagin proposant es poden ampliar fent incís en activitats matemàtiques online que tinguin relació amb cada exercici.
  • Cada grup haurà d’explicar el seu exercici emprant la PDI.