PROPOSTES 2012/13

DEPARTAMENT DE LLENGUA CATALANA I LITERATURA.

Tema: Les llengües i les escriptures.

Objectius: Descobrir altres sistemes d´escriptura actuals i valorar la diversitat
lingüística i cultural. Descobrir que uns sistemes representen unitats
fonològiques, aproximadament, mentre que d´altres representen
unitats lèxiques o fins i tots grups sil•làbics.
Metodologia: Primer caldria saber quins tipus d’escriptura existeixen i han
existit. Després caldrà fer-ne una descripció. També es pot crear un vocabulari
bàsic comparat.

Tema: Les llengües de Ripollet.

Objectius: Descobrir les “altres” llengües que es parlen a Ripollet. Amb la
immigració que ha arribat d’arreu, han arribat també llengües que
mai abans s’havien sentit als carrers de Ripollet. Descobrir quines
són aquestes llengües, com són, quin sistema d’escriptura utilitzen…
Metodologia Primer caldria saber quines llengües es parlen a les cases de Ripollet
i després esbrinar quin és el seu sistema de representació.
Tema: Cinema i literatura: el cas de Pa negre, d’ Agustí Villaronga.
Objectius: Descobrir les fonts del guió de la pel•lícula Pa negre. Sovint el cinema
utilitza la literatura per traslladar èxits literaris a la pantalla. En el
cas de Pa negre, però, la pel•lícula és molt més que l’adaptació
cinematogràfica de la novel•la d’Emili Teixidor que porta el mateix
nom. Es tracta de descobrir en quines altres novel•les de l’autor s’ha
inspirat Agustí Villaronga per escriure el guió d’aquesta pel•lícula.
Metodologia: Analitzar a fons la pel•lícula i la novel•la del mateix nom. Llegir altres
novel•les del mateix autor i trobar aquells elements que han servit
per donar una total independència a la pel•lícula sense trair
l’essència de la novel•la.

Tema: Temes i tòpics de les lletres de cançons actuals.

Objectius: Estudiar en profunditat les lletres de les cançons de la producció
musical d’una fornada de grups actuals que han sorgit amb molta
força i han assolit grans nivells de popularitat (Els Amics de les Arts,
Els Catarres, Antònia Font, Manel, etc). L’estudi es podria orientar
cap a l’anàlisi comparativa, ja sigui dels recursos poètics utilitzats o
bé del tractament dels temes i tòpics propis del llenguatge del pop i el
rock. Una altra possibilitat seria centrar l’ anàlisi en l’aspecte
diacrònic, estudiant l’evolució d’un sol grup.
Metodologia: Recopilació i anàlisi exhaustives de les lletres de cançons dels grups
musicals en català actuals. Consulta de bibliografia sobre els grups estudiats i
sobre el llenguatge del pop i el rock.

Tema: La temporada de teatre a Ripollet.

Objectius: Interessar-se pel teatre com a espectacle. Aprendre a interpretar un
espectacle teatral i saber-se fixar en tots els elements que el
conformen. Conèixer el món del teatre per dintre i fer-se una idea del
panorama teatral del moment a Ripollet.
Metodologia: El treball quedaria centrat en la temporada de teatre a Ripollet i
consistiria
en una anàlisi de la cartellera teatral del Teatre-Auditori. Caldria
asssistir com a mínim a totes les representacions que es facin fins al
mes de desembre, cosa que comportaria l’estudi més detallat
d’aquestes obres: anàlisi de la recepció a la premsa, documentació
sobre l’autor, director, etc

Tema: El llenguatge metafòric i la premsa esportiva.

Objectius: L’objectiu del treball és estudiar un conjunt d’expressions
metafòriques del món dels esports i classificar-les per tal de discutir
si hi ha alguna correlació entre determinades metàfores i el context
en què s’utilitzen.
Metodologia: Molt sovint es pensa que el llenguatge metafòric està restringit als
textos literaris (poemes, novel.les, contes…), però de fet forma part
de la vida quotidiana, en molts àmbits. Un d’aquests àmbits és la
premsa esportiva, que molt sovint fa servir expressions
metafòriques, per exemple en la narració d’un partit. El treball
consistirà a analitzar aquests usos lingüístics.

DEPARTAMENT DE LLENGUA CASTELLANA I LITERATURA.


Ruta literaria por la Barcelona.

El trabajo consiste en la creación de una ruta literaria por Barcelona a partir de una obra o de un autor (Carmen Laforet, Jaime Gil de Biedma, Juan Marsé, Manuel Vázquez Montalbán, Eduardo Mendoza, Carlos Ruiz Zafón o Ildefonso Falcones) para conocer los lugares que han servido de inspiración o han guiado la narración.

El humor en el teatro del siglo XX

Se trata de analizar los rasgos humorísticos reflejados en las obras dramáticas del siglo XX desde una perspectiva de la literatura española con un posible tratamiento comparativo a nivel europeo (teatro del absurdo…). Se dedicará especial interés a la lectura prescriptita de las PAU Tres sombreros de Copa, del autor Miguel Mihura.

El lenguaje sexista en los medios de comunicación

Se trata de realizar un análisis de rasgos lingüísticos sexistas que aparecen en
los medios de comunicación y su relación con la sociedad actual. Estudio a través del lenguaje periodístico y publicitario.
DEPARTAMENT DE LLENGÜES CLÀSIQUES.

Origen llegendari del capitell corinti.

És un treball experimental de jardineria, basat en una descripció llegendaria que fa Vitruvi al seu llibre “De Architectura”. Es tractarà de demostrar empíricament si es poden formar les volutes d´acant, pròpies d´aquest estil, seguint la descripció d´aquest autor. El treball es podrà fer amb dos alumnes i serà contrastat amb els resultats obtinguts amb l´investigació paral.lela d´un institut de Premià de Mar. Treball productiu i novetós, però que requereix constància i mètode científic.

La reencarnació en el món greco-romà.

És un treball d´ investigació de fonts literàries i de comparació entre els conceptes de reencarnació a Grècia i Roma ( poc habitual) i el concepte, més conegut, de reencarnació al Budisme. Trobar punts de coincidència i possibles – encara que poc probables- influències orientals. Treball engrescador per a alumnes amb capacitat de síntesi.

Magia y taumaturgia en la mitología clásica.

Treball de recopilació i síntesi de les creences en la màgia y i els actes de màgia- bruixeria que a la mitologia clàssica, a travès dels seus personatges, no estan ben desllindats del fet religiós, com de fet no ho estan al mateix cristianisme (¿Què diferencía a un sant d´un endimoniat?) No és un treball pròpiament de mitologia, sino d´antropologia credencial, destacar el fet numinós i la superstició en front de la religió oficial i establir possibles comparacions amb altres tradicions. És un treball atractiu però difícil.

DEPARTAMENT DE CIÈNCIES SOCIALS, ECONOMIA I FILOSOFIA

La gestió de la memòria històrica de guerra civil i franquisme al Vallès Occidental.
Objectius: estudi en l’àmbit local de l’impacte i l’àmbit d’actuació de les associacions de memòria històrica. Àmbit d’actuació de la memorística i les organitzacions de víctimes. Legislació vigent. Localització de tombes i fosses comunes. Estadística de coneixement i impacte social.
Metodologia: recerca bibliogràfica i de fonts diverses, entrevistes amb testimonis i responsables associacions de memòria històrica i de les institucions. Reportatge gràfic i de treball de camp i localització sobre el territori.
Alumnat al qual va dirigit: qualsevol tipus d’alumnat, màxim dues persones.

Efectes de la globalització i la deslocalització a Ripollet.

Objectius: Investigació en l’àmbit local sobre el grau de coneixement del consum ecològic i del mercat del comerç just, i sobre els hàbits de consum i el comportament dels consumidors en el mercat global, les multinacionals, les patents i les marques. Els seus efectes sobre els hàbits de consum.
Metodologia: recerca bibliogràfica i de fonts diverses, consulta de fonts primàries com ara estadístiques, enquestes a Pimes i empreses del sector públic i privat, infraestructures, entrevistes amb responsables, associacions de consumidors, institucions i agents econòmics.
Alumnat al qual va dirigit: qualsevol tipus d’alumnat, màxim dues persones.

El parc de Collserola: polítiques de preservació i amenaces al medi natural.

Objectius: estudi del parc de Collserola, posant l’accent en les polítiques de preservació que s’han dut a terme en els darrers anys i analitzant les principals amenaces sobre el medi natural, com ara la urbanització, la construcció d’infraestructures, la contaminació atmosfèrica, acústica i lumínica sobre el parc, la pressió demogràfica que suporta, ….
Metodologia: recerca bibliogràfica i de fonts diverses, catalogació i valoració dels principals valors mediambientals de Collersola, consulta de fonts primàries com ara estadístiques i projectes urbanístics o d infraestructures, entrevistes amb responsables del parc de Collserola, grups ecologistes, institucions i agents econòmics, ….
Alumnat al qual va dirigit: qualsevol tipus d’alumnat, màxim dues persones.

L’ESCULTURA URBANA A RIPOLLET.

Objectius: Fer un cens de les diferents escultures que es troben a l’àmbit urbà de la ciutat, elaborant un catàleg sobre cada obra: títol, autor/a, any de creació, descripció formal, estil artístic en el qual es podria enquadrar, significació, encàrrec i cost monetari, biografia de l’autor/a …..

Metodologia: fotografiar les obres, recerca bibliogràfica i de fonts diverses, entrevistes amb els artistes i/o representants institucionals, ….
Alumnat al qual va dirigit: qualsevol tipus d’alumnat (preferentment amb una certa sensibilitat artística o interès per aquesta àmbit). Màxim dues persones.

Títol: EL MEU PLA D’EMPRESA

Objectius: L’objectiu principal és la realització d’un pla d’empresa , un projecte en què la iniciativa de l’alumne tracta dur a terme una activitat econòmica amb l’objectiu d’obtenir-ne un benefici econòmic o finalitat social
Metodologia: L’estructura mínima del Pla d’empresa haurà d’incloure les següents parts: Descripció dels productes o serveis que s’han de comercialitzar. El pla de producció. Organització i personal. L’anàlisi comercial. L’anàlisi econòmica. El pla d’inversions i finançament. Viabilitat del projecte. Resum de la viabilitat del projecte; i Consideracions sobre la forma jurídica de l’empresa.
Alumnat: aquest treball de recerca està específicament recomanat als alumnes que cursen les assignatures d’Economia i/o Economia de l’empresa, per tractar-se precisament d’un dels quatre blocs inclosos en els continguts de les PAU

DEPARTAMENT DE FILOSOFIA


Tema:Invetigar l’evolució d’algun tema filosòfic: L’Univers, la vida, l’humà, l’amor, la ment, la la felicitat…

Objectius:Veure la trajectòria d’un concepte filosòfic al llarg de la història del pensament, la manera com ha estat tractat pels diferents filòsofs, amb les seves implicacions científiques, socials o polítiques.
Metodologia: Tractament de bibliografia especialitzada en el tema corresponent, que parli dels filòsofs i científics de l’época i fins i tot el moment històric.

Tema: Els filòsofs de la sospita i les seves propostes.

Objectius: Conèixer el pensament dels tres filòsofs que han questionat de manera més radical els presupostos de la cultura occiedental, la crítica de la moral judeo-cristiana en Nietzche, la crítica de la ideologia burgesa en Marx, i l’inconscient de Freud.
Metodologia: Tractament bibliogràfic del pensament dels filòsofs corresponents pel que fa referència als aspectes més crítics de la cultura occidental.

Tema: Anàlisi dels valors ètics presents en els espots publicitaris.

Objectius: Posar de manifest com la publicitat presenta implicitament determinades maneres de concebre la societat, la moral, els valors, les creences els rols masculins i femenins…
Metoodologia: Recullir informació dels mitjans de comunicació(retalls de revistes, diaris, TV, radio) on es pugui fer palès el models de vida que ens presenten i els valors que hi ha implicits en aquests models.
Tema: La psicoanàlisi i la seva influència en la cultura del segle XX.
Objectius:Explicar les característiques més importants d’aquest corrent de la psicologia contemporània i les seves conseqüències per la critica de la moral i la cultura posant de manifest els seus aspectes més repressius.
Metodologia: Consulta de bibliografia que dongui informació sobre la psicoanálisi i també d’aquella que en proporcioni informació sobre les conseqüències de la seva aplicació a la cultura, tant de Freud com d’ altres filòsofs de l’Escola de Frankfurt.

Tema: Xenofòbia i racisme a Ripollet

Objectius: Obtenir informació dels moviments, grups, ideologies, accions dutes a terme en els darrers anys xenòfobs i racistes a Ripollet.
Metodologia: Fer un treball de camp per conèixer els grups, i les ideologies corresponents, així com fer enquestes de població que facin palès el pensament de la població referent als inmigrants i/o persones d’atres cutures.

DEPARTAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES

Considerem que la prioritat dels estudiants que triïn treballar amb el nostre departament ha de ser la pràctica de l’ús de la llengua estrangera. En conseqüència els treballs de recerca tutelats des d’aquest departament hauran d’estar redactats en anglès o francès. En cas de dubte consulteu amb els/les professors corresponents.

. “Comparació entre els sistemes educatius francès, americà i espanyol”

En aquest treball es pretén que els alumnes investiguin i facin recerca sobre quines semblances i quines diferències hi ha entre els tres sistemes educatius en qüestió.

. “Popular celebrations in English speaking countries. Comparative analysis with the Spanish celebrations and their influence on our culture and popular traditions”

Estudi de les tradicions foranes i comparació amb les hispàniques. Estudi del seu grau d’arrelament entre nosaltres i dels possibles factors que hi contribueixen. Festes paganes i que s’han incorporat a la tradició cristiana. Conceptes pagans i supersticions d’origen forà que hem anat incorporant a la nostra cultura llatina: trèvol, escala, St. Valentine’s Day, Halloween, etc.

. “The language of advertisement in magazines”.

Estudi del llenguatge verbal i visual que fan servir els parlant de llengua anglesa en els anuncis, la seva influència mediàtica. Similituds i diferències culturals entre els anuncis en llengua anglesa i espanyola.

DEPARTAMENT DE CIÈNCIES

Transformació dels materials durant el procés de compostatge

Els materials que entren a les plantes de compostatge són d’origen
Divers. Durant el procés de compostatge tenen lloc diferents reaccions
químiques i biològiques que van transformant el material fins a
obtenir compost. A fi i efecte que aquestes transformacions es duguin
a terme adequadament, cal controlar els factors implicats durant el
procés que condicionaran la qualitat final del producte.
Metodologia:
? Introducció al procés de compostatge per a poder entendre el
context de treball
? Realització d’algunes determinacions de laboratori (humitat, pH, CE)
? Identificar els canvis que es duen a terme durant el procés i com
afecten la matriu compostable
? Identificar els diferents factors que afecten el desenvolupament del
procés i sistemes de control

Gramínies.

Som els humans “gramíneo-dependents”? De quina “depens” més? : És una mala herba? És perquè et dona al.lèrgia? O t’agrada perquè tenyeix de groc els camps mediterranis? O potser t’agrada amb el menjar xinés? O millor perquè et refresca de la calor de l’estiu?….
Tria la gramínia de la que més en “depens” i “domestica-la”, si pots…..

Biomassa. Una font d’alternativa energètica.

Creus que és un possible projecte per una nova empresa? On?
Investiga en quins àmbits es pot desenvolupar, si bé en la silvicultura, en residus sòlids urbans, o un llarg etc…
Quina és la situació actual a Catalunya en aquests tipus de iniciatives.

Contaminants orgànics persistents (COP)

Durant els anys 60 i 70 l’ús de productes químics i plaguicides a la indústria i a l’agricultura va créixer de manera important. Entre aquests, una categoria de productes coneguts com a contaminants orgànics persistents (COP) va cridar l’atenció internacional a causa de nombroses evidències científiques que indicaven que l’exposició a dosis molt petites podria produir càncer, danys en el sistema nerviós central i perifèric, malalties en el sistema immunològic, desordres reproductius i interferències en el desenvolupament normal de nadons i infants.
En aquest treball intentarem conèixer aquests compostos i com podem contribuir a la seva eliminació.

Geologia al carrer

Però, hi ha roques al carrer? Normalment, es pensa que les roques solament existeixen al camp, en aquest treball veurem que, a partir del seu ús com materials de construcció o decoratiu, a la ciutat també ens trobem rodejats de roques , les classificarem i veurem els seus usos.

Arbres ornamentals

Passejar pel carrer, en bona companya, un dia solejat a l’ombra dels arbres pot ser una activitat saludable. Ara bé, quin és l’origen de la majoria d’arbres que ens trobem als carrers? Són natius o els han portat de fora? Si és així per què? Estes són algunes de les preguntes que intentarem contestar en aquest treball que ens ajudarà a conèixer millor els arbres de les nostres ciutats.

Fermentació i putrefacció: reaccions bioquímiques d’interès

Les reaccions de descomposició de la matèria orgànica són les que anomenem de putrefacció. Són reaccions sobre tot d’interès en l’àmbit alimentari i/o farmacèutic. Exemple: vinagre, pa, antibiòtics ….

Anàlisi de la farmaciola

Quins medicaments tenim a les farmacioles? Per que hi són? Quin tipus de medicaments són? Totes les farmacioles contenen els tipus de medicaments? Han superat les dades de caducitat? Quines malalties van tractar? El contingut de la farmaciola és l’apropiat? El tipus de família influeix en el contingut de la farmaciola?

DEPARTAMENT DE TECNOLOGIA

Consideracions Importants :
• Els treballs de Recerca dins de l´àmbit tecnològic requereixen molt esforç i dedicació i
es per aquest motiu que es valora molt la implicació de l´alumne des del primer dia. Cal dissenyar, construir o simular un prototip, circuit, objecte o maqueta i després lliurar ladocumentació o memòria.
• Cal respectar escrupulosament els terminis de presentació parcials del treball. El fet de no respectar aquests terminis suposarà no presentar el treball davant el tribunal i no
obtenir l´aprovat.
• Es convenient per la realització del teball tenir coneixements de :
o Google SketUP per fer simulacions dels prototips construïts.
o QCAD per tal de realitzar els plànols.
o Crocodile Clips per fer simulacions de circuits elèctrics i electrònics.
o Altres programes d´àmbit tecnològic : Zelio, FluidSim, WinLogo,Picaxe,…..

TÍTOL : “ BRAÇ ROBOTITZAT”.

OBJECTIUS : Conèixer les dificultats que representa la programació de robots
per tal de fer tasques humanament simples.
METODOLOGIA : Programar el funcionament d´un braç robotizat per tal que
sigui capaç de reconèixer diferents materials i col•locar-los en el lloc adient.
ADREÇAT A : alumnes del batxillerat tecnològic.
Nombre d´alumnes : 2

TÍTOL : “ CIRCUIT ELECTROPNEUMÀTIC AUTOMATITZAT”.

OBJECTIUS : Compendre el funcionament dels circuits automàtics industrials,
les seves característiques i aplicacions.
METODOLOGIA : Utilitzant l´equip d´electropneumàtica i l´autòmat del
departament construir un circuit pneumàtic autònom que sigui capaç de
classificar diferents tipus de peces.
ADREÇAT A : alumnes del batxillerat tecnològic.
Nombre d´alumnes : 2

TÍTOL : “ PORTA DE PARKING AUTOMÀTICA”

OBJECTIUS : Analitzar un procés de control automàtic molt proper. Anàlisi i
Construcció d´objectes.
METODOLOGIA : Dissenyar el mecanismo de control d´una porta de parking
per tal de que realitzi una obertura i tancament mitjançant un comandament a
distancia.
ADREÇAT A : alumnes del batxillerat tecnològic.
Nombre d´alumnes : 2

TÍTOL: “ CONSTRUCCIÓ D´UNA MAQUINA DE JOCS RECREATIVA “.

OBJECTIUS : Dissenyar i construir una màquina de jocs recreativa .
METODOLOGIA : Utilitzant material reciclat s´haurà de fer el disseny i la
construcció de la màquina e intentar que es sembli al màxim a una de real que
podem trobar a qualsevol sala de jocs.
ADREÇAT A : alumnes del batxillerat tecnològic.
Nombre d´alumnes : 2-3.

TÍTOL : “ DISPENSADOR DE PRODUCTES ELECTRÒNIC “.

OBJECTIUS : Entendre el funcionament d´una màquina de control. Anàlisi i
construcció d´objectes.
METOLOGIA : Dissenyar i construir una màquina dispensadora de productes
utilitzant materials reciclats i el corresponent circuit electrònic de control.
ADREÇAT A : alumnes del batxillerat tecnològic.
Nombre d´alumnes : 2-3.


DEPARTAMENT DE MATEMÀTIQUES

Tractament matemàtic dels productes financers

Sovint a casa o en els mitjans de comunicació sentim paraules com factura, taló, targeta de crèdit, TAE, préstec, hipoteca, interessos o descompte.
T’has parat mai a pensar quin és el significat de cadascuna d’aquestes paraules?
En aquest treball de recerca t’endinsaràs en el món financer per entendre’n els conceptes. A la part pràctica compararàs diferents productes financers de diferents entitats financeres i construiràs, amb Excel o algun programa semblant, taules per valorar-los fent simulacres.

Els principals sistemes de numeració al llarg de la història

Com multiplicaven els romans? Per què comptem per dotzenes?
Aquest treball de recerca et permetrà contestar aquestes i altres qüestions mitjançant l’estudi d’alguns dels principals sistemes de numeració ideats per les diferents cultures al llarg de la història
Tradicionalment, en l’aprenentatge de la Matemàtica al nostre país, s’ha contemplat la història de la Matemàtica com un procés lineal de depuració de coneixements i tècniques, oblidant les alternatives ”no guanyadores” proposades per altres cultures (del passat i del present). Per tant, a més de la consulta de textos especialitzats, aquest treball hauria de considerar l’intercanvi de coneixements amb persones provinents d’altres cultures, i l’ús efectiu dels algorismes de càlcul associats a altres sistemes de numeració i/o de valors, per tal de no veure aquesta recerca com un treball arqueològic i percebre els sistemes no dominants com a alternatives vàlides.

Programació lineal i aplicacions

En diversos camps de l’activitat humana, com la indústria, la economia, els transports, la planificació de les ciutats, la gestió de tot tipus de recursos i el comerç, entre d’altres, és precís maximitzar o minimitzar determinades funcions lineals que estan subjectes a restriccions que poden expressar-se en forma d’inequacions: són les anomenades funcions objectiu.
La programació lineal és el conjunt de tècniques que permeten establir els valors ideals que han de prendre les variables que intervenen en un problema per aconseguir que una funció objectiu, presenti un valor màxim o mínim, segons es necessiti.

Mètodes d’integració numèrica

Els orígens del càlcul infinitesimal els podem situar en la figura d’Arquímedes, uns dels més grans matemàtics i científics de tots els temps. En el segle III a.C. va determinar l’àrea limitada per un arc de paràbola mitjançant un procediment similar al que s’utilitza en el càlcul integral.
El càlcul infinitesimal és fonamental en el desenvolupament de les societats tecnològicament i científica avançades. Però no sempre és possible fer càlculs integrals utilitzant el mètodes bàsics d’integració. Aleshores cal recórrer a d’altres tècniques, les de la integració numèrica per treballar amb funcions de la vida quotidiana.
Aquest treball vol se una ampliació de càlcul dirigit a alumnes que vulguin optar a estudis relacionats amb les ciències aplicades i la tecnologia.

DEPARTAMENT DE MÚSICA I VISUAL I PLÀSTICA

VISUAL I PLÀSTICA.

1. ARQUITECTURA MODERNISTA I NOUCENTISTA AL VALLÈS.
La burgesia catalana del segle XIX, relacionada amb el Catalanisme i la Renaixença s’identifica ben aviat amb el nou estil que comença a despuntar ; el modernisme. Una bona mostra d’això s’evidencia en les cases i torres que servien de segona residència als burgesos catalans i en les que s’hi celebraven en molts casos tertúlies literàries i que formava part del que coneixem com a modernisme d’estiueig. Al Vallès Occidental, on l’economia creix gràcies a la indústria tèxtil, queda un ric llegat modernista en patrimoni industrial.

2. HISTÒRIA DEL CÒMIC A ESPANYA.
De les auques del segle XVIII i XIX fins a les “vinyetes manga” locals. Un recorregut pel món del còmic produit a l’estat espanyol a través de diverses generacions. Ideologia i estètica d’un fenòmen artístic i social amb consumidors de totes les edats. Els referents històrics, les editorials i les agències, els fanzines, la propaganda del règim franquista, la proposta social, el “underground” (sota terra), la contracultura.

3. ELS PRIMERS CARTELLS A CATALUNYA.
La història del cartellisme amb artistes coneguts com Ramon Casas, el cartellisme que va introduir Casas va aconseguir la “secularització de l’art i la seva popularització”. L’evolució del cartellisme i com ha influenciat en el món de la publicitat. El treball proposa analitzar aquesta evolució dels cartells en l’època del Modernisme i noucentisme.

4. HISTÒRIA DEL CINEMA. EL CINEMA A CATALUNYA.
El recorregut de la imatge en moviment, des dels primers mestres del cinema mut.
David Griffith va ser un dels creadors del llenguatge cinematogràfic. Les
diferents innovacions en la manera de narrar una pel.lícula revolucionaran el setè
art. La incorporació del so i les diferents tècniques cinematogràfiques que van fer
evolucionar el cinema tal com el coneixem actualmente. Com ha evolucionat el cinema des dels inicis fins avui dia?. Quines perspectives de futur té amb la incorporació de les noves tecnologies.

5. L’ URBANISME A RIPOLLET.
Ha de ser un anàlisi crític i constructiu de les transformacions urbanes dels darrers anys. Fer un recorregut per la història de l’ urbanisme de Ripollet. Actuacions reeixides i critica de les mancances. Estudi de les polítiques urbanes i els seus efectes positius i també perversos. Evolució del preu del sòl i de l’habitatge de la ciutat. Nous projectes pels pròxims anys.

6. ARQUITECTURA DE GRANS ESDEVENIMENTS SOCIALS A BARCELONA.
El treball planteja un estudi de l’arquitectura que s’erigeix amb motiu de grans esdeveniments socials com poden ser les exposicions universals,les olimpíades o el Fòrum 2004. Es tracta d’analitzar com és aquesta i valorar el seu posterior ús. Quina ha estat la sort desigual dels edificis construïts per allotjar seus o recintes d’aquests esdeveniments ? Quin profit en treu el ciutadà ? Qui és el seu futur ?.


7. FER FOTOGRAFIES AMB CÀMERES ESTENOPEIQUES I REVELAR-LES, FER CONTACTES I FOTOGRAMES.

Vivim en un món envoltats d’imatges. Estem més que acostumats a fer fotos amb càmeres digitals en les quals apradant un botó tenim les fotos que volem i podem o no revelar les que ens interessin o gravar-les en un CD o descarregar-nos-les al nostre ordinador… Però, com feien les fotografies al s.XIX ? Com es revelen manualment les fotos que es feien amb antics rodets ? Com a evolucionat la fotogràfica ?

8. MISSATGES SUBLIMINALS A LA PUBLICITAT.
La publicitat treballa amb les imatges i textos, però va més enllà ens influència en les nostres vides canviant els nostres hàbits de menjar i de vestir són un petit exemple d’una societat de consum. Els diferents mitjans de comunicació han fet servir alguna vegada els missatges subliminals, sobre tot en l’àmbit de la publicitat.
Què és un missatge subliminal o imatge subliminal?, Com ens influencia?, quines noves propostes trobem?.
imatgexpressions.blogspot.com/2011/09/imatges-subliminals.html

MÚSICA

1. La formació musical a Ripollet: Primària, secundaria, escoles de música, acadèmies, cursos, tallers, etc.

A Ripollet hi ha tot un seguit de centres que dediquen part dels seus recursos o la totalitat a l’ensenyament musical.
Quina quantitat de recursos es dediquen, amb quins objectius, es suficient l’oferta d’ensenyament musical, és Ripollet un lloc amb inquietud musical? Això són algunes de les preguntes que podem contestar amb aquest treball.

2. Les formacions corals de Ripollet: Organització i història

Actualment a Ripollet hi ha dos corals: L’agrupació coral del Vallès i la coral Diapasó.
Cadascuna ven diferent de l’altra. Varen néixer per motius diferents, la seva organització no és igual, els seus objectius tampoc. Amb l’anàlisi i comparació

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *