LA RÍNXOLS D’OR

Aquestes últimes setmanes a la classe de P3 hem treballat el conte de la Rínxols d’Or.
Aquest conte ens ha servit com a centre d’interès per realitzar diverses activitats, algunes d’elles les hem realitzat utilitzant les noves tecnologies, el canó de la sala d’audiovisuals, el CD, l’ordinador a la classe… i altres no.

Hem treballat el següents objectius:
– Mostrar interès pel conte de la Rínxols d’Or.
– Seguir el relat del conte. Respondre a les preguntes fetes per la mestra.
– Intentar mostrar destressa en el control del ratolí.
– Intentar construir un puzzle de 4 peces amb el ratolí.
– Classificar objectes segons la seva mida (gran-mitjà-petit).
– Ordenar 3 seqüències.
– Comptar fins a 3.

Hem utilitzat una metodologia on els alumnes han pogut participar en tot moment, hem treballat molt la parla a partir de la conversa. Els nens i nenes han realitzat activitats amb tot el grup (presentació del conte, classificaió d’elements…) i altres les han realitzat en petit grup, aprofitant els 4 dies a la setmana que es fan racons, un racó ha sigut l’ordinador i així en grups de 6 han treballat els puzzles a l’ordinador, les seqüències i han comptat fins a 3). En els racons sempre hi ha hagut dues mestres a la classe, així una s’ha pogut dedicar exclussivament al racó de l’ordinador i l’altre ha estat pendent del joc simbòlic, els cotxes i construccions i el racó de taula.

Durant totes les activitats es va tenir present les diferents característiques de tot el grup classe, d’aquesta manera s’ha donat resposta a la diversitat. Els nens i nenes que han necessitat més ajuda per realitzar les activitats se’ls hi ha ofert una ajuda més directa, amb una explicació més clara i posant més exemples.

S’ha avaluat als alumnes d’una manera continuada, mitjançant l’observació per part de la mestra i mitjançant el resultat final de les activitats. L’avaluació s’ha anat apuntant en les graelles d’avaluació on consten els ítems que es treballen i en la llibreta de la mestra.

A continuació podreu veure les activitats que hem realitzat al llarg d’aquests dies amb el conte de la Rínxols d’Or.

1. Vam presentar el conte de la Rínxols d’Or amb les làmines que tenim a la classe. I després els nens i nenes van escoltar el conte amb el CD. Una vegada el van escoltar vam respondre les preguntes: Quins personatges surten al conte? On anava la Rínxols? Què va fer quan va entrar a casa dels òssos?….
risitosdeoro

2. Vam anar a la sala d’audiovisuals a mirar el conte de la Rínxols amb el canó. Aquí teniu el vídeo que vam veure.

Edu3.cat

3. Als racons les tortugues van observar el conte de la Rínxols del JClic i seguidament van realitzar el puzzle de 4 peces.
Aquí teniu l’adreça on surten les dues activitats que vam realitzar a l’aula, en grups, durant l’estona de racons.
 http://clic.xtec.cat/projects/rinxols/clic3/inst/rinxols.exe

4. A l’aula vam estar classificant objectes segons si eren grans, mitjans o petits. En un altre moment vam estar treballant amb el material del conte, on havien de classificar les cadires, els bols de sopa i els llits en gran-mitjà o petit. Van enganxar cada objecte al seu lloc corresponent.

5. Una vegada vam recordar el conte. Els nens i les nenes vam ordenar les seqüències del conte amb 3 imatges, primer ho vam fer tots i totes junts a la pissarra i després cadascú va ordenar les seves imatges i les va enganxar al full segons l’ordre indicat.

6. Aprofitant que a la classe estavem treballant les seqüències a partir del conte ho vam continuar treballant als racons. Durant la següent setmana en el racó de l’ordinador vam treballar les seqüències de 3 elements amb el JClic.
Aquí hi ha l’adreça:
http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/seq/jclic/seq.jclic.zip&lang=ca&title=Seq%C3%BC%C3%A8ncies&skin=@blue.xml

7. A l’aula vam fer diverses activitats om vam estar comptant fins al número 3. Vam aprofitar els racons per realitzar activitats de la web xtec.
Aquí hi ha l’adreça:
http://www.xtec.cat/~dvert/imatges/p3/tcomptar.jpg

8. Per finalitzar el conte vam anar a audiovisuals a veure un vídeo d’una representació d’uns nens i nenes de P3 d’una altra escola i així els vam animar per fer-ho a la classe.

I conte contat aquest conte s’ha acabat…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *