Al primer curs de l’ESO vas estudiar els instruments musicals, aprenent a distingir-los, classificar-los, identificar-los auditivament… però no creguis que el tema acaba aquí, encara hi ha tot un món per descobrir, inventar i reflexionar.
ACTIVITATS
1. En primer lloc visionaràs de l’Atrapa-sons de Tv3 un programa on el grup Cabo San Roque fa música amb estris reciclats. Aquest és l’enllaç:
2. Quins són els “nous” instruments que més t’han cridat l’atenció. Per què?
3. Recorda el que vas aprendre fa dos anys quan dèiem que tot instrument musical ha de tenir forçosament tres components: el que produeix la vibració, el que l’amplifica i la manera de fer-lo vibrar. Tria 2 instruments reciclats i analitza si es compleix aquesta llei.
4. Dels quatre elements que distingim en la música (melodia, harmonia, ritme i timbre), quin creus que destaca en la música que es pot fer amb la majoria d’aquests instruments.
5. Seria convenient crear músiques per ser interpretades amb aquests instruments provinents del reciclatge o creus que podrien interpretar el repertori habitual?
6. Seria possible assistir a un concert sencer ,(posem d’una hora i trenta minuts de durada) , interpretat per aquests instruments mantenint la nostra atenció?
7. Detalla la construcció d’algun instrument nou usant materials de reciclatge. (Naturalment la teva proposta ha de ser original servint-te de materials al teu abast però que encara ningú, ni el vídeo que has vist, hagi usat per fer música.
8. Finalment, per completar el tema pensarem els instruments d’una altra manera, ja sabem com funcionen els tradicionals i com fer-ne de nous reciclant. També és possible fer sonar els instruments de tota la vida tocant-los d’una altra manera. Què opines d’aquest vídeo?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d9NF2edxy-M&feature=share[/youtube]
Deixa un comentari