Cartell de la versió espanyola de la pel.lícula del director japonès Yojiro Takita, guanyadora entre d’altres premis de l’Òscar a la millor pel.lícula estrangera, traduïda aquí com a DESPEDIDAS o DEPARTURES en la versió anglesa.
Segons el Hollywood and fine: “Serenitat, bellesa i un increïble desplegament de sentiments”. I el Wall Street Journal diu que es tracta d'”un drama esplèndid… ple de moments meravellosos”.
Recordes les funcions de la música en una pel.lícula així com els conceptes de música diegètica i música no-diegètica?
Mentre la vas veient aniràs prenent notes en un quadern per tal de poder contestar aquestes preguntes al final i donar-les per escrit al teu professor.
1. Identifica la música que no és de Joe Hisaishi.
2. Fes una llista de les escenes en què la música és diegètica.
3. Fes una llista de les escenes en què la música és no-diegètica. Analitza en cada cas si la trobes o no encertada segons les imatges.
4. Busca la lletra en llatí i una traducció del text de l’Ave Maria. Per què creus que el protagonista interpreta l’anomenada “Ave Maria” de Gounod en un moment donat.
5. Segons el tema principal de la música d’aquest film, que ja sona a les primeres escenes, quines característiques caldrà esperar de la pel.lícula?
6. De què va la pel.lícula?
7. Busca informació sobre el creador de la banda sonora.
En aquest enllaç trobaràs la banda sonora conformant una petita obra simfònica, el tema principal és el que sona a l’inici, el que seria la primera secció, (el pianista és el mateix compositor):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F5BP57OHwYk[/youtube]
Per tenir una visió més completa d’aquest compositor escolta una altra partitura, MADNESS, escrita per a piano i 9 violoncels :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-QAGPUDV-0c[/youtube]
Deixa un comentari