Unitat 1: Els recursos energètics
Malgrat les dades no estiguin actualitzades, val la pena fer una ullada al següent pdf de la unitat didàctica estudiada de la Mc Graw Hill:
Carbó
Tenim la següent infografia de la web de l’Eroski Consumer:
Petroli
Infografia de la web de l’Eroski Consumer:
Programa Qui, què, com? de TV3 ens duu a Tarragona, on es refina petroli, a RiuTort, al Berguedà, on es visita una mina de petroli. També veure com es buida una casa quan hi traiem els objectes derivats del petroli.
Extracció petroli, de l’Eve (Ente Vasco de la Energía), al final de la pàgina teniu un mapamundi amb les reserves de petroli (2011), fixeu-vos en el país amb major reserves, l’Aràbia Saudí, les seves reserves superen en més del doble el segon país amb més reserves: Irak.
A la mateixa web teniu una altra pàgina del refinat del petroli:
Gas natural
Què és el gas natural?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DKym0V0oqI8[/youtube]
Infografia de la web de l’Eroski Consumer:
Transport del gas natural en vaixell metaners, de l’Eve (Ente Vasco de la Energía):
Energia nuclear
A la web del Commissariat à l’Énergie Atomique (CEA) trobareu animacions per entendre l’energia nuclear i les radiacions. Aneu a la pestanya Animations.
A la web del Consejo de Seguridad Nuclear trobareu vàries infografies interessants: cicle de l’urani, les radiacions.
Fissió i fusió nuclears:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kFopisjCCXY[/youtube]
Fusió Infografia de la web de l’Eroski Consumer:
La contaminació ambiental
Enterrem el CO2 per poder seguire emetent-ne, és la solució?
Noruega, tindrà magatzem de CO2?







Deixa un comentari