EL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ PROMOU UN CURS SOBRE EL TDAH

Us informem que l’Associació de familiars de nens amb Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat (APYDA) ha organitzat un curs basat en aplicar estratègies per fer més fàcil el dia dia de l’aula de nens amb TDAH. Aportar un suport psicològic perquè tenen una autoestima molt baixa i sobre tot treure tot el potencial que tenen a dins i aprendre a reduir conductes errònies que sobint tenen aquests afectats.

 > *Calendari i horari del curs:*

> Setembre  2008> Dia  10  –  4  hores    de   9 a  13.    hores>

Dia  17  – 3.5 hores   de  15 a 18.30 hores>

Dia  24 –  3.5 hores   de   15 a  18.30 hores> > Aquestes hores les impartirà el psicopedagog Xavier Vicens Sardinero.>                                 

Octubre 2008

> Dia 1  – 3.5 hores   de  15 a 18.30  Aquestes hora les impartirà el sr. Francisco Valverde Inspector d’Educació.

 > *Lloc:*       IES Valls C/ Oller i Rabassa nº 8 . 43800 Valls ( Tarragona  )                  *> Inscripció:> *a: http://www.xtec.cat/formacio/index.htm (CERCADOR > D’ACTIVITATS). Introduiu només el codi 7000020507 per accedir a l’activitat.> >

 *Termini Inscripció:  *del 4 de setembre al 8 de setembre de 2008> >

*Consulta d’admissió:  *9 de setembre de 2008*> *> >

 Salutacions cordials> > Xema Campos Madrigal>

Cap de Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent> >

Persona de contacte:> > Jordi Vallès Gené> Departament d’Educació> Serveis Territorials a Tarragona> Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent> Tel. 977 251 440  (5044)> jvalles2@xtec.cat> > >

Ja et pots inscriure al taller de Valls

APYDA promou el curs, però és organitzat pel Departament d’Educació, tot seguit us facilitem les dades oficials del curs.

7000020507   Estratègies d’intervenció a l’aula per a nens amb transtorn de dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH)
2008-2009   Curs. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària
  
   10/9/2008 – 1/10/2008 (15 hores) de h a h
   IES de Valls
   ctra. del Pla, 145 (Valls) 
   
   
Inscripció   04/09/2008 – 08/09/2008
   
Descripció  

El curs està basat en aplicar estratègies per fer més fàcil el dia dia de l’aula de nens amb TDAH. Aportar un suport psicològic perquè tenen una autoestima molt baixa i sobre tot treure tot el potencial que tenen a dins i aprendre a reduir conductes errònies que sobint tenen aquests afectats.

   
Observacions   Dates i horari del curs:
Setembre:
Dia 10 de 9 a 13 h
Dies 17 i 24 de 15 a 18,30 hOctubre:
Dia 1 de 15 a 18,30 h

   
Organització   ST a Tarragona
   
E-mail   jvalles2@xtec.cat
   
Formador/a   Xavier Vicens Sardinero
   

ORGANITZEM. Acte festiu: la presentació del projecte Construcció de Casos.edu.-

Dia 16 de setembre de 2008 a les 19 hores

Sala d’actes de la Casa del Mar Carrer Francesc Bastos, núm. 19   Tarragona

http://blocs.xtec.cat/entrena

Presentació d’iniciatives cooperants a la ciutat

EL PROJECTE PiC4 Cooperant

DE SEGUIMENT D’ALUMNES

amb o sense TDAH .-

Presentació de CERADAI-Institut cooperant, “4ulls”  i ENTRENA creco

Exposició del projecte PiC4 envers el 2017 de CERADAI-Institut cooperant

1.- Consideracions sobre el Protocol de Participació Persones Protegides (4P) sobre la legislació vigent de la protecció de la intimitat i de les dades de caràcter personal.

2.- Seguiment dels alumnes dins del marc 4P en la Construcció Creativa Cooperant de Casos amb o sense TDAH

3.- Estratègies socials del projecte PiC4 Cooperant : Identificació de persones que vulguin participar en el projecte. Contracte obert amb la família.

Contacte amb el centre educatiu. Contacte amb els professionals implicats en el cas. Itinerari escolar, d’entorn i familiar. 2017 Conclusions.

Tancament de l’acte: AAVV Verge del Carme, APYDA i CERADAI-Institut cooperant

Quedarà obert el procés per a inscriure’s al projecte PiC4 Cooperant

Intervindran: Presidències entitats de l’entorn AAVV VdC, APYDA i J.M. Ferran, psicopedagog, promotor de la sociopsicopedagogia creativa cooperant i coordinador de CERADAI-Institut cooperant i responsable del projecte.

Més informació. ceradai@gmail.com Tel. núm. 619 79 39 69

PARTICIPEM I EN DONEM SUPORT—–A.- Un taller de quatre sessions entre el mes de setembre i octubre promogut per APYDA

 Segons APYDA es donarà certificat els que assisteixin amb reconeixement del Departament d’Educació

Lloc: IES Valls

Programació i horari tot seguit en els tres apartats següents d’aquest bloc:

1.- Qui és En Xavier Vicent i Sardinero.

2.- Programa del taller en 4 sessions.

3.- Projecte Carrefour.

Queden invitats professionals de l’educació que tenen en el seu centre alumnat amb TDAH.

Difon: CERADAI-Institut Cooperant

ORGANITZA: APYDA

Per apuntar-se:  ASSOCIACIÓ PROVINCIAL APYDA                                                                                                                                         Tel. 620863402                                                                                   c/e : apyda21@yahoo.es    

01.- Xavier Vicent i Sardinero

  CURRÍCULUM PROFESIONAL.  

Xavier Vicent i Sardinero.

Domicili: C/ Major nº 44  2º   Corbera de Llobregat   Telèfon: 93/ 650 56 43        696481554   93 218 11 81

Data de naixement: 20-02-1971D.N.I 46725375-

RMail: xavifabrizio@hotmail.com  

ESTUDIS 

 1        Llicenciat en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona.( 1989-1992) 

Cursos realitzats: 

2        Introducción a la práctica clínica en los trastornos del desarrollo infantil y adolescente.1992. 

3        Curso de terapia cognitivo-social.U.B.1992. 

4        Seminarios especialización: obsesión, paranoia, esquizofrenia. U.B.1992 

5        Seminario de aplicación: Aplicación de terapia cognitiva.U.B.1992 

6        Curso de hiperactividad.1993. 

7        Curso: Síndrome de Down.1994. 

8        Curso de lesión cerebral.1994. 

9        Seminario: Trastornos de aprendizaje y fracaso escolar.1994. 

10    Conflictos y patología en la adolescencia.1995. 

11    Hiperactividad y trastornos de atención.1995. 

12    El nen hiperactiu a l´escola i en la família.1997. 

13    Ritme i expressió a l´escola infantil. 0-6 anys.1997 

14    Practicioner en P.N.L ( Programació neurolingüística )2004. 

15    Master en Programació Neurolingüística.2005.            

EXPERIENCIA LABORAL  

1        1 any de pràctiques C.A.P. Sant Ildefons ( Cornellà ), amb la qualificació d´excel.lent. 1995-1996. 

2        1 any de pràctiques en el Centre de Salut Mental Sant Joan ( Sant Boi ).1995-1996, amb la qualificació d’excel·lent. 

3        15 anys en l´equip CODDIA, com a  terapeuta de diagnòstic i tractament. Centre d´orientació i diagnòstic del desenvolupament de la infància i adolescència. 1991-2001. 

4        Tutor grup de diagnòctic i tractament i coordinador de pràctiques de la Unitat Oberta d¨Estimulació de la Fundació Daniel. Juliol-Desembre 1999. 

5        Participació en programes radiofònics de divulgació: “ esos locos bajitos.”. COPE ( Menorca ). 

6        Participació en programes radiofònics d’educació. COPE Barcelona, Radio Sitges. 

7        Psicòleg de l´equip CODDIA ( Barcelona, Sabadell i Menorca ), durant 15 anys.   

8        Assessor de l´escola: Liceo Sant Jordi. 

9        Assessor de l’escola Casa Nostra. 

10    Psicòleg  col·laborador de l’Institut Psicopedagògic Integral. 

11    Psicòleg col·laborador del centre de medicina natural: Centro de Vida. 

12    Organització de Campus d’estiu per a infants i adolescents: Campus Olimpia 2000 i Campus CODDIA-Casa Nostra 2002 , estiu 2003 i 2004. 

13    Organització de tallers per a pares i adolescents sobre: límits educatius, sexe, drogues, etc…(12 anys d’experiència). 

14    Cicles de conferències en escoles, en tot l’àmbit estatal. 

15    Assessor psicopedagògic escola Regina Carmeli. Rubí 

16    Assessor Llar d’infants Timbal 1. Vilassar  

17    Assessor Llar d’infants Timbal 2. Mataró. 

18    Assessor Llar d’infants Timbal 3. Mataró. 

19    Cofundador i president de la Fundació Avidom. ( Víctimes de la violència domèstica ). 

20    Organització i direcció de l’escola de pares Casa Nostra. Curs 2002-03/04/05/06. 

21    Col·laborador en la Confederació Cristiana d’associacions de pares d’alumnes de Catalunya, realitzant xerrades. 

22    Col.laborador Associació de Llars d’infants de Catalunya, realitzant assessoraments i xerrades. 

23    Col.laboració Ajuntament de Viladecans, coordinant i dirigint Escola de pares a la Llar d’infants La Muntanyeta. 

24    Tutor del Pràcticum de Psicopedagogia Curs 2003-04/ 2004-05. Universitat de Barcelona. 

25    Tutor del Pràcticum del Master Psicopatologia infantil i adolescència. Curs  2004-05. Universitat Blanquerna de Barcelona. 

26    Coautor d’articles a la revista de Neuropsicologia. 

27    Ponent en les 2ª jornades dedicades al TDAH, a l’associació APYDA. Abril 2005. Tarragona, Auditori de la Caixa. 

28    Director de l’àrea de psicologia del centre INCIA ( Institut Neurocognitiu ), a la Clínica del Pilar. 

29    Actualment membre de l’equip INCIA. Cilinica Nrta. Sra. Del Pilar, carrer Balmes nº 271 despatx 9.  

30    Equip Incia: especialitzat en tot l’àmbit psicològic, neurofisiològic, psiquiàtric, mèdic, pediàtric, homeopàtic i aprenentatge desde el naixement fins la vellessa. Tant desde l’àmbit patologic com l’assessorament en la normailitat. 

31    Col.laboració en la Clínica Arvila: xerrades, cursos de formació, monogràfics i visites. 

32. Director departament de neuropsicologia Centre ARVILA.  

33. Col.laboracions esporàdiques Diari de Tarragona, especiaitzat TDAH.     

   Experiència com a docent: 

1.           Curs de metodologia i tècniques d´intervenció en la infància i adolescència. Abril1998. 

2.           Curs de metodologia i tècniques d´intervenció en la infància i adolescència. Abril1999. 

3.           Curs de formació de monitors CODDIA. Abril1999. 

4.           Curso de monitores para atender a una población infantil y adolescente con disfunción cerebral. Fundación Daniel. Novembre 1999. 

5.           Metodologia i tècniques d´intervenció en els trastorns de la infància i adolescència. Abril 2000. 

6.           El nen hiperactiu. Abril 2000. 

7.           Conferència a l´Escola Universitària Alberta Giménez. Mallorca. Abril 2000. (UIB). 

8.           Seminari d´especialització i formació continua per a monitors terapeutes. Novembre 2000-Abril 2001. 

9.           Curs: Modelo diagnostico y de tratamiento de los trastornos del desarrollo infantil y adolescente. Menorca. Octubre 2000. 

10.           Curs: Las disarmonías madurativas en la educación infantil y en los primeros años de la educación primaria. Escuela Universitaria Alberta Giménez. Mallorca. Novembre 2000. (UIB). 

11.           Curs: Metodologia i tècniques d´intervenció en la infància i adolescència. Formació de monitors-terapeutes. Abril 2001. 

12.           Curs en la formació de monitors terapeutes en la intervenció educativa. Escuela Universitaria Alberta Giménez. Mallorca. Abril 2000. (UIB). 

13.           Seminari d’especialització per a terapeutes de l’equip CODDIA.2001-2002. 

14.           Curs per a pares: límits educatius i el joc com a eina educativa. Migjorn, Menorca. 2002. (Ajuntament des Migjorn). 

15.           Curs per la formació de terapeutes. Menorca.2002. 

16.           Curs de terapeutes: per a la intervenció dels trastorns de la infància i adolescència. Barcelona.2002. 

17.           El fenòmen hiperactiu.Barcelona. 2002. 

18.           Curs d’educació infantil. Barcelona.2002. 

19.           Curs per a professionals relacionats al món del fenòmen hiperactiu. Barcelona 2003. 

20.           Curs de terapeutes: per a la intervenció dels trastorns de la infància i adolescència. Barcelona.2003.

21.           Seminari per a psicòlegs especialitzats en la intervenció d’adolescents.2003. 

22.           Curs Tècniques d’intervenció a l’aula. Juny 2004. 

23.           Curs: Adolescents i drogues. Intervenció familiar. Juny 2004. 

24.           Curs de metodologia. Novembre 2004. 

25.           Curs de tècniques d’estimulació en educació infantil. Novembre 2004. 

26.           Organització de fòrums i taules rodones, sobre diferents temes: 2001/04. 

27.           Seminari de tècniques d’intervenció en trastorns de conducta. Octubre 2004. 

28.           Tutor del Pràcticum de Psicopedagogia. Curs 2003-04, 2004-05. Universitat de Barcelona. 

29.           Organització i direcció de l’escola de pares de l’Escola Proa. Curs 2004-05./ 06. 

30.           Coordinació pràcticum en el centre Incia., àrea psicologia del postgrau Psicopatologia infantil i adolescència, Universitat Ramon Llull. Curs 2004-05./ 06 

31.           Coordinació pràcticum en el centre Incia., àrea psicopedagogia de la U.O.C. 2005-06. 

32.           Direcció i coordinació de cursos de formació per a mestres i professors.( 15 anys d’experiència ). 

33.           Tallers sobre dogues i sexualitat a l’aula. Acadèmia Granés. Curs 2005. 

34.           Curs de formació permanent a professorat 2005,2006 (Forcem, ICE…), Barcelona i Reus. Escola Sant Francesc: “ Solució de conflictes a l’aula”. 20 h.                        

Escola Regina Carmeli, Rubí: 

“ Estimulem i ensenyem “ Ed. Infantil.     “ Estratègies a l’aula” Ed.Primària.    “ Com solucionar conflictes a l’aula”.        Escola General Prim, Reus: “ Eduquem les emocions per solucionar conflictes a l’aula. “.    

        Curs 2005/06.2006/07       Escola Rubió i Ors, Reus, 2006: “Eduquem les emocions per solucionar                                                       conflictes a l’aula. “.

Curs 2006/07.        Escola de pares, Escola General Prim, Reus.

Curs 2005/06.       Escola de pares, Escola General Prim, Reus.

Curs 2006/07. Ajuntament de Reus. 

35.           Formació de mestres Escola Infantil. Cursos d’estiu Rosa Sensat. 2006/7.  

36.           Escola de pares. Associació APYDA. Tarragona. 2006. 

37.           Escola de pares, Escola Proa, Ed. Infantil i Primària. Curs 2006/7. 

38.           Escola de pares. associació APYDA. Tarragona. 2007/8 

39.           Taller infantil y juvenil. Associació APYDA. Tarragona 2007/8

 40.           Articules de divulgació en La Revista de la Fortuna. 

41.           Escola de pares, Escola Proa, Ed. Infantil i Primària. Curs 2007/8. 

42.           Assessorament extern E.S.O i Batxillerat alumnes escola Proa. Curs 2007/8, 2008/9 

43.           Psicòleg assessorament clínic Centre Arvilà. 

44. Escola de pares Sant Felip Neri. Curs 2008/9. 

45. Escola de pares APYDA. Tarragona 2008/9. 

46. Tallers terapèutics infants i adolescents. APYDA, Tarragona 2008/9. 

47. Curs de formació mestres d’infantil i primària de Rosa Sensat.Estiu 2008.    BARCELONA, 2008.    

02.- Horari dels tallers. 4 sessions

                                     Horaris tallers tdah

S’impartirá, en el IES Valls C/ Oller Y Rabassa nº 8 . 43800 Valls ( Tarragona )                                          Setembre  2008                    

Dimecres:  

Dia  10  –  4  hores    de   9 a  13.    hores                   

Dia  17  – 3.5 hores   de  15 a 18.30 hores                   

Dia  24 –  3.5 hores   de   15 a 18.30 hores 

Aquestes hores les impartira el psicopedagogo Javier Vicens Sardinero.                                                                          

Octubre 2008                      

Dia 1  – 3.30   de  15 a 18.30 Aquestes hora les impartira el sr. Paco Vallverde Inspector de Ensenyamet.                                  

Perquè s’acrediti titulo homologat d’assistència, s’ha d’assistir al taller complet.   

                                                                         Salutacions           

Comunica:                                                                                                                                                                                                                  Associacio   Apyda                                  

03.- Taller Escola- Projecte Carrefour

Taller Escola – Projecte Carrefour

· Descripció dels professionals que

 duran a terme el taller

  – Personal implicat:    1 Pedagoga–          1 Psicòloga–         

1 Inspector de Ensenyament–          1-2 membres de la associació APYDA

Quatre intervencions:

· Intervenció pedagògica.-

La pedagoga ensenyarà estratègies al professorat per poder extreure el màxim rendiment als alumnes amb TDAH, facilitant-los eines i material escrit i audiovisual per que puguin dur a terme el projecte d’estratègies, per que els nens/nenes puguin afrontar el curs correctament treien el màxim rendiment, ajudar-los amb un ampli ventall d’estratègies que, terapèuticament, els facilitarà abordar el trastorn dins l’aula.

· Intervenció Psicològica.-

Ensenyar al professorat com cuidar l’estat psicològic dels nens/nenes amb TDAH a l’aula. Fer entendre que a vegades amb un simple gest tornin a connectar l’alumne amb la classe, que amb una mirada carinyosa els hi puja l’autoestima i sentir que hi ha algú que els ajudar amb el seu problema, que enviar-los a fer fotocòpies, fan que es moguin que ho necessiten per la seva hiperactivitat i que a mes això els fa sentir importants i que confien  en ells, pujant la seva autoestima. Explicar el motiu de prendre la medicació d’alguns d’aquets nens/nenes, hi ha professors que no entenen el per que d’aquesta medicació, fins i tot hi ha que es senten responsables de que es mediquin. Aprendre a reduir conductes errònies amb aquets nens/nenes, amb la finalitat d’aplicar tot tipus d’estratègies per fer mes fàcil el dia a dia a l’aula d’aquests nens/nenes, i per sobre de tot, treure tot el potencial que porten dins. 

 · Intervenció de l’Inspector d’Ensenyament

L’Inspector d’ensenyament tractarà temes curriculars, explicar que a vegades aquests nens/nenes ho necessiten, però d’una forma individualitzada, envers les característiques de l’alumnat. Aconsellar que s’utilitzi l’organització dels recursos disponibles al centre per atendre de forma personal l’alumnat que així ho necessiti. 

 · Intervenció del Psicòleg i el Pedagog pels pares

Recolzar en tot moment al pares que han d’ajudar i ajudar-se a treure endavant al seus fills/filles amb TDAH, donar estratègies per assolir els objectius, explicar el projecte que esta duent l’escola. Es facilitarà material escrit als pares per poder dur a terme el projecte conjunt. Crear el nexe entre l’escola i els pares, per que el projecte es dugi a terme, posant totes les parts el seu granet de sorra, col·laborant tots amb els nens/nenes per que d’aquest projecte es beneficiïn els alumnes amb TDAH i li pugin treure al curs el màxim rendiment possible.  

· Intervenció de l’Associació (Apyda)

Assistirem per supervisar els tallers, aportant l’ajut que necessitin de l’Associació.Vetllarem per que a quest projecte es realitzi correctament, estarem en contacte al l’escola i amb els pares que  ho desitgin, i oferirem tota l’ajuda possible tant als professors com als pares.