ACTIVITATS A FER AQUEST ESTIU

De la mà de la poetessa Isabel Barriel en arriben aquestes ACTIVITATS PER LES VACANCES D’ESTIU. Oi que són molt bones recomanacions?

Escriure lletres i mots a la sorra,
improvisar amb cireres una joia,
fer a base d’herbes aromàtiques colònia
i dibuixar papallones en vol rondant les flors.

Localitzar de nit al cel constel·lacions,
disfressar-te de fada o d’astronauta
i ballar al capvespre la dansa del sol
al ritme orbital de música de flauta.

Cercar rastres d’animalons al bosc,
fer castells amb pedres i troncs,
inventar embarbussaments amb límit de lletres
i fer de la conversa a fosques un joc.

Escriure missatges secrets,
enviar cartes amb endevinalles,
retallar les revistes de la iaia
per fer una flota de vaixells que naveguin a la platja.

Redactar un conte amb format de poema,
capbussar-te al món dels jeroglífics
i preparar berenars originals
amb aspectes variats i aromes elegants.

Escriure un receptari de plats freds,
començar a fer la carta als Reis
o buscar siluetes dibuixades pels núvols.
I així, coses a milers que pots fer…

Isabel Barriel
http://poesiaula.blogspot.com/

ARRIBA L’ESTIU

Avui 21 de juny, arriba l’estiu a l’escola…

És una estació plena de colors, de formes, d’imaginació… Aquest vídeo ens ho demostra creant del no-res un nou escenari ple de vida. Feu-li una ullada!! (no t’oblidis d’encendre els altaveus)

White Box from makoto yabuki on Vimeo.

Visita ELS TAURONS BLANCS PARLEN per veure quins llocs et recomanem per anar aquest estiu (són escenaris que a nosaltres ens agraden molt, o bé volem descobrir!)

El joc de la Prehistòria!

Quina millor forma d’aprendre que aprendre’n jugant….

Aquí tens quatre jocs de rol de la prehistòria… Com t’hauria anat si haguessis viscut com un prehistòric?

El joc de la prehistòria 1 http://www.edu365.cat/nobadis/jph/poblat1.htm

El joc de la prehistòria 2 http://www.edu365.cat/nobadis/jph/poblat2.htm

El joc de la prehistòria 3 http://www.edu365.cat/nobadis/jph/poblat3.htm

El joc de la prehistòria 4 http://www.edu365.cat/nobadis/jph/poblat4.htm

Explica’m com t’ha anat…

La Prehistòria

Aquí teniu els vídeo que hem vist avui a classe.

Què és el que podem aprendre dels prehistòrics?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/w9_OlRZfQlw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/LU6rLh9S3aI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/gpD9sSWXlTk" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Un regal per Sant Jordi

Si entreu al bloc dels “Taurons blancs parlen” us trobareu un regal que és un joc en forma de vídeo. He d’intentar esbrinar qui recita el poema abans que s’acabi el vídeo.
Espero que poseu comentaris, si us ha agradat, consells per millorar el recitat, si us ha resultat difícil encertar de qui són les veus….

20080123120256-regalo

FELIÇ SANT JORDI TAURONS!

A la tornada de vacances en parlem!!

Vacances de pasqua

Estem de vacances!
Quan estem de vacances el “temps” canvia: tenim més temps per escollir allò que volem fer i sembla que tinguem més temps per a tot.
Si voleu passar una estona a internet, a l’Edu365 trobareu moltíssimes opcions sobre tot el que gira al voltant de la festa de Sant Jordillibres,llegendatradiciójocsactivitats.

Entreu-hi, segurament trobareu el que busqueu i, fins i tot, el que encara no sabeu que busqueu:

sin-tatulo

http://www.edu365.cat/stjordi/

Un conte per pensar i agafar ganes d’aprendre: The potter

Un conte per a les vacances de Pasqua: The potter.
Aquesta és la història:
The Potter va d’un una criatura antiga que dóna vida a l’argila i del seu aprenent que també desitja aprendre el secret de com ho fa.

I també va de com aprenem. Oi que si en tenim ganes, aprenem més? I si insistim i ho provem, i ho tornem a provar, finalment trobem la manera de fer les coses? La màgia d’aprendre està en el truc de voler.

Per a tots i totes, 7 minuts de conte:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/onQrYYFf2to" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Deures de setmana santa (medi natural)

A classe de medi natural hem començat a analitzar vídeos d’animals (de rèptils i amfibis) per treure les característiques principals i curiositats. Anàvem parant el vídeo, i apuntant les coses més importants. Ara us toca a vosaltres. Aquí teniu els enllaços dels tres grups d’animals vertebrats que ens queden (Aus, Mamífers, Peixos)


La vostra tasca és apuntar el més rellevant d’aquests tres grups:
què és el que hauríem de saber? Quines curiositats trobeu?  Quines espècies hi ha?
A veure com  us en sortiu d’aquests deures que són una pràctica molt important que us farà falta a la ESO.

Vídeos de les aus

Vídeos dels peixos

Vídeos dels mamífers

(la part 1, 2 i 3 no estan disponibles)

Tens un amic…

Aquesta cançó la van utilitzar per la Marató de TV3 de fa uns anys. I van fer aquest anunci, és molt bonic, i simbolitza perfectament un d’aquells moments que dones un cop de ma a un amic que t’estimes.

Mireu-lo i dieu-me què en penseu…. Heu ajudat a algun amic? és important tenir amics? Com els hem de cuidar?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/UEk_uEJh9fs" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Aquí us deixo la lletra:

Si et sents trist i emboirat
i necessites una ma
si les coses
les coses no et roden bé.

Tanca els ulls i pensa en mi
que prest jo seré aquí
com un raig de llum
dins la teva foscor.

Digues baix el meu nom
i on sa vulgui que estigui vindré
de seguida
a fer-te costat.

Primavera, estiu o tardor
tot el que has de fer es dir-ho
i vindré de cop, saps cert
que tens un amic.

Si la boira t'en revolta
i els núvols tapen el cel
i un vent fred del nord
sembla gelar-te el cor.

Tanca els ulls i pensa en mi
que prest jo seré aquí
tocant la porta
a punt d'entrar.

Digues baix el meu nom
i on sa vulgui que estigui vindré
de seguida
a fer-te costat.

Primavera, estiu o tardor
tot el que has de fer es dir-ho
i vindré de cop, saps cert
es esperançador saber que tens
amics.

La gent pot ser indiferent
quen sofreixes t'ignoren
no perdis mai el coratge
no et desanimis.

Digues baix el meu nom
i on sa vulgui que estigui vindré
de seguida
a fer-te costat.

Primavera, estiu o tardor
tot el que has de fer es dir-ho
i vindré de cop, saps cert
que tens un amic.

tens un amic
tens un amic
tens un amic
en mi tens un amic

Hem fet de pintors al pati amb spray…

Si abans ens agradava sortir al pati, ara … sembla un altre totalment diferent. Està lluminós, ple de dibuixos, de colors, de línies, de paraules boniques.

Ens vam organitzar a l’escola, vam treballar els drets dels infants, en vam parlar, vam dibuixar, i van sortir unes idees i uns dibuixos tan bonics, que ens feia llàstima que es quedessin en un paper…

Aquí en teniu unes imatges, només us podem dir: GAUDIU DE ELLES:

Els nombres decimals

Comencem amb els nombres decimals, després d’haver treballat les fraccions.

Aquí teniu aquest vídeo, que us ajudarà a saber el que coneixeu fins ara.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/vgrj436JX64" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Dia internacional del aigua

Per celebrar que és el dia internacional del aigua, hem treballat la cançó de Macaco titulada “MENSAJES AL AGUA”

Algunes de les frases que ens han agradat més són:

– Gota sobre gota somos olas que hacen mares

– Somos una marea de gente todos diferentes remando al mismo compás

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/PAJgx44owCQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

http://www.youtube.com/watch?v=PAJgx44owCQ&feature=related

Aquí tens la lletra, per si la vols cantar:

Y que le voy a hacer si yo, amo lo diminuto.
Y que le voy a hacer si yo, no quiero que el oceano sea tan profundo.
Y que le voy a hacer si yo, de pequeño encontre la fuerza de mi mundo.
Y que le voy a hacer si yo, si yo pienso que ellos y nosotros sumamos uno
que le voy a hacer.
y es que gota sobre gota somos olas que hacen mares.
gotas diferentes pero gotas todas iguales.
y una ola viene y dice

somos una marea de gente todos diferentes remando al mismo compas
y es que somos una marea de gente todos diferentes remando al mismo compas

y una ola viene y dice
parece que te sigue
y el mundo repite (x2)

Y que le voy a hacer si yo, naci en el mediterraneo.
Y que le voy a hacer si yo, perdi las gotas de tu llanto.
de tus gotas me inunde transparencias en mi sed soñe torrenciales de amor y fe
como lluvia de primavera borrando grietas igualando mareas
y es que gota sobre gota somos olas que hace mares
gotas diferentes pero gotas todas iguales
y una ola viene y dice

somos una marea de gente todo diferente remando al mismo compas
y es que somos una marea de gente todo es diferente remando al mismo compas

y una ola viene y te dice
parece que te sigue
y el mundo repite

Para Monica con cariño….

y una ola viene y te dice
parece que te sigue
y el mundo repite

Los determinantes posesivos

1

http://contenidos.santillanaenred.com/jukebox/servlet/GetPlayer?p3v=true&xref=200601251314_PRE_0_-16006845&mode=1&rtc=1001&locale=es_ES&cache=false%27,600,400,%27snrPop%27,0%29;

2

http://www.juntadeandalucia.es/averroes/colegiovirgendetiscar/profes/trabajos/palabras/determinantes.html

3

http://www.juntadeandalucia.es/averroes/centros-tic/41009470/helvia/aula/archivos/repositorio/0/59/html/datos/rdi/U09/04.htm

El casament del llapis i la goma

Un llapis de dibuixar
i una goma d’esborrar
van voler fer un casament
que en parlés tota la gent.

Ell es va posar un barret
que semblava un panellet
i ella una sabata rosa
que li feia molta nosa.

Ell va dibuixar un convit
amb xampany i gall rostit
i ella va esborrar-ne un tros
per poder-hi posar arròs.

En ser l’hora de la festa
ell va dirigir l’orquestra
i ella va esborrar un trombó
que li feia mitja por.

I quan va arribar la nit
ell era més llarg que el llit
i va haver-lo d’estirar
com un dia sense pa.
Ella, amb camisa de tul,
no hi podia posar el cul
i va esborrar-ne la vora
per poder-lo treure a fora.

Ell va somiar un castell
on el rei era igual que ell
i ella va esborrar el palau
on dormia el príncep blau.
En aquest vídeo surt una coral cantant el poema.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/ComCg2gMclM" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

http://www.youtube.com/watch?v=ComCg2gMclM

Actividades para repasar el uso de la B y la V (Castellano)

La BR y la BL

sin-titulo6
http://www.edu365.cat/primaria/muds/castella/ortografiate/ortografiate4/contenido/lc014_oa02_es/index.html

Ortografia de la B y la V

sin-titulo22

http://contenidos.educarex.es/mci/2006/08/html/indexb.htm

sin-titulo31http://concurso.cnice.mec.es/cnice2006/material100/Ejercicios/bvw/bvw18.htm

sin-titulo41

http://www.iesitalica.es/Ejemplos_TIC_Lengua/Italica/lim/B_y_V/B_y_V.html

sin-titulo51http://www.ceipjuanherreraalcausa.es/Recursosdidacticos/QUINTO/Lengua/U08/0803.htm

sin-titulo61

http://www.supersaber.com/homofonasBV.htm

Les plantes

Cada grup ja està exposant els seus murals, i les seves investigacions que han fet durant aquestes setmanes…
Per ajudar-vos a estudiar, us recomano que mireu aquests enllaços.

PARTS I FUNCIONS DE LES PARTS DE LA PLANTA

Les parts i les seves funcions

– Les hortalisses

LA NUTRICIÓ DE LES PLANTES

La fotosíntesis

LA REPRODUCCIÓ DE LES PLANTES

El camí del pol·len

Activitats : reproducció de les plantes amb flors

Preguntes d’avaluació: la reproducció de les plantes amb flors

ELS FONGS

– Els bolets de Catalunya

– El boletaire

Un lipdub … a medi social?

A medi social estem treballant els símbols i tradicions de Catalunya. Per analitzar-los més detingudament, mirarem aquest vídeo, és un lipdub fet a Vic. Identifiqueu algun dels símbols i tradicions de Catalunya?

– Gegants

– Capgrossos

– Bestiari

– Diables

– Castellers

– Grallers

– Colles sardinistes

– Bastoners

– Bandera catalana

Com us heu portat durant l’any?

Segur que hi ha coses que es poden millorar… Però n’estic convençuda que n’heu fet algun esforç que altre per anar millorant dia a dia. Per què creieu que els reis mags d’orient no us han de portar carbó el dia la matinada del 5 de gener?

Porteu-me-carbo

Va taurons, expliqueu-me! Quina és la cosa que heu millorat aquest any?

L’amic invisible!

Per l’últim dia del trimestre hem organitzat l’amic invisible, vam repartir a l’atzar qui seria el nostre amic invisible, i també van participar la Paula, l’Ariadna ja que era el seu comiat del període de pràctiques que han compartit amb nosaltres.

Aquí teniu les imatges, ha estat molt bonic! MOLT BONES FESTES!

Figuretes amb pasta de sal

Aquesta setmana anirem al casal d’avis a fer una cantada d Nadal, i hem pensat que hauriem de portar un regalet! Què millor que unes figuretes fetes amb les nostres mans?

http://www.youtube.com/watch?v=ZpJkanMT_ok

Aquí teniu unes imatges de com les hem fet… Ens ho hem passat GENIAL!!

Després de fer les figuretes, els hi hem fet un foradet per poder passar un fil i del fil posar una targeta per desitjar bones festes. S’han de deixar assecar a l’aire lliure, i anar donant-li la volta perquè s’assequin per les dues bandes. Una vegada seques, es poden pintar amb temperes o bé esprai de colors.

Mapes interactius de Catalunya

Hem començat a estudiar el relleu i els rius de Catalunya. Aquí teniu uns mapes interactius, amb els que podeu jugar i anar memoritzant on estan situades les diferents serralades, muntanyes, rius,…

Com ha anat? És molt complicat?

Relleu:

http://www.xtec.net/~ealonso/flash/catorog2c.html

http://www.xtec.net/~ealonso/flash/catorog1c.html

Rius:

http://www.xtec.net/~ealonso/flash/catrios1.html

http://www.xtec.net/~ealonso/flash/catrios2.html


Dibuixos per pintar de taurons

Aquí teniu algunes imatges de taurons que he trobat navegant per Internet. A veure qui en caça un i el porta pintat a classe!

Carnet multiplicador

A la classe de cinquè hem començat les matemàtiques veient qui podia aconseguir el carnet multiplicador, que és tot un repte: aconseguir resoldre correctament 100 multiplicacions en 5 minuts cronometrats, amb només la possibilitat d’equivocar-nos en una multiplicació.

Hem fet la primera prova, i hem de felicitar a dos companys de la classe!! Però la resta necessitem practicar pel proper intent que serà la setmana que ve!

Aquí us deixo un enllaç a una pàgina que podeu practicar. Hi ha dos opcions: una amb temps i l’altre sense temps.

Com ha anat?? Expliqueu-me taurons i taurones!!

Control de taules de multiplicar