Els TAURONS BLANCS hem crescut i ens hem convertit en PIRANYES. Vols veure què estem fent a sisè?
Només has de visitar el nostre nou bloc!!
Els TAURONS BLANCS hem crescut i ens hem convertit en PIRANYES. Vols veure què estem fent a sisè?
Només has de visitar el nostre nou bloc!!
De la mà de la poetessa Isabel Barriel en arriben aquestes ACTIVITATS PER LES VACANCES D’ESTIU. Oi que són molt bones recomanacions?
Escriure lletres i mots a la sorra,
improvisar amb cireres una joia,
fer a base d’herbes aromàtiques colònia
i dibuixar papallones en vol rondant les flors.
Localitzar de nit al cel constel·lacions,
disfressar-te de fada o d’astronauta
i ballar al capvespre la dansa del sol
al ritme orbital de música de flauta.
Cercar rastres d’animalons al bosc,
fer castells amb pedres i troncs,
inventar embarbussaments amb límit de lletres
i fer de la conversa a fosques un joc.
Escriure missatges secrets,
enviar cartes amb endevinalles,
retallar les revistes de la iaia
per fer una flota de vaixells que naveguin a la platja.
Redactar un conte amb format de poema,
capbussar-te al món dels jeroglífics
i preparar berenars originals
amb aspectes variats i aromes elegants.
Escriure un receptari de plats freds,
començar a fer la carta als Reis
o buscar siluetes dibuixades pels núvols.
I així, coses a milers que pots fer…
Isabel Barriel
http://poesiaula.blogspot.com/
Avui 21 de juny, arriba l’estiu a l’escola…
És una estació plena de colors, de formes, d’imaginació… Aquest vídeo ens ho demostra creant del no-res un nou escenari ple de vida. Feu-li una ullada!! (no t’oblidis d’encendre els altaveus)
White Box from makoto yabuki on Vimeo.
Visita ELS TAURONS BLANCS PARLEN per veure quins llocs et recomanem per anar aquest estiu (són escenaris que a nosaltres ens agraden molt, o bé volem descobrir!)
Quina millor forma d’aprendre que aprendre’n jugant….
Aquí tens quatre jocs de rol de la prehistòria… Com t’hauria anat si haguessis viscut com un prehistòric?
El joc de la prehistòria 1 http://www.edu365.cat/nobadis/jph/poblat1.htm
El joc de la prehistòria 2 http://www.edu365.cat/nobadis/jph/poblat2.htm
El joc de la prehistòria 3 http://www.edu365.cat/nobadis/jph/poblat3.htm
El joc de la prehistòria 4 http://www.edu365.cat/nobadis/jph/poblat4.htm
Explica’m com t’ha anat…
Aquest vídeo explica molt bé, que són els meridians i els paral·lels i quins són els més importants:
http://www.edu365.cat/primaria/muds/socials/onsoc/imatges/parmer.swf
http://www.edu365.cat/primaria/muds/socials/onsoc/imatges/parfam.swf
Aquí tens un joc que t’ajudarà a entendre la representació de la Terra
http://ares.cnice.mec.es/ciengehi/b/03/animaciones/a_fb25_00.html
Aquí teniu els vídeo que hem vist avui a classe.
Què és el que podem aprendre dels prehistòrics?
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/w9_OlRZfQlw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/LU6rLh9S3aI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/gpD9sSWXlTk" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/P-Zz_bSCsBE" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
…. ja que estem estudiant les aus i els mamífers … aquí teniu un conte…
Què podem aprendre d’aquest vídeo?
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Ay5ovBfiv_c" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Si entreu al bloc dels “Taurons blancs parlen” us trobareu un regal que és un joc en forma de vídeo. He d’intentar esbrinar qui recita el poema abans que s’acabi el vídeo.
Espero que poseu comentaris, si us ha agradat, consells per millorar el recitat, si us ha resultat difícil encertar de qui són les veus….
FELIÇ SANT JORDI TAURONS!
A la tornada de vacances en parlem!!
Estem de vacances!
Quan estem de vacances el “temps” canvia: tenim més temps per escollir allò que volem fer i sembla que tinguem més temps per a tot.
Si voleu passar una estona a internet, a l’Edu365 trobareu moltíssimes opcions sobre tot el que gira al voltant de la festa de Sant Jordi: llibres,llegenda i tradició i jocs i activitats.
Entreu-hi, segurament trobareu el que busqueu i, fins i tot, el que encara no sabeu que busqueu:
I també va de com aprenem. Oi que si en tenim ganes, aprenem més? I si insistim i ho provem, i ho tornem a provar, finalment trobem la manera de fer les coses? La màgia d’aprendre està en el truc de voler.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/onQrYYFf2to" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
La vostra tasca és apuntar el més rellevant d’aquests tres grups:
què és el que hauríem de saber? Quines curiositats trobeu? Quines espècies hi ha?
A veure com us en sortiu d’aquests deures que són una pràctica molt important que us farà falta a la ESO.
Aquesta cançó la van utilitzar per la Marató de TV3 de fa uns anys. I van fer aquest anunci, és molt bonic, i simbolitza perfectament un d’aquells moments que dones un cop de ma a un amic que t’estimes.
Mireu-lo i dieu-me què en penseu…. Heu ajudat a algun amic? és important tenir amics? Com els hem de cuidar?
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/UEk_uEJh9fs" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Aquí us deixo la lletra:
Si et sents trist i emboirat
i necessites una ma
si les coses
les coses no et roden bé.
Tanca els ulls i pensa en mi
que prest jo seré aquí
com un raig de llum
dins la teva foscor.
Digues baix el meu nom
i on sa vulgui que estigui vindré
de seguida
a fer-te costat.
Primavera, estiu o tardor
tot el que has de fer es dir-ho
i vindré de cop, saps cert
que tens un amic.
Si la boira t'en revolta
i els núvols tapen el cel
i un vent fred del nord
sembla gelar-te el cor.
Tanca els ulls i pensa en mi
que prest jo seré aquí
tocant la porta
a punt d'entrar.
Digues baix el meu nom
i on sa vulgui que estigui vindré
de seguida
a fer-te costat.
Primavera, estiu o tardor
tot el que has de fer es dir-ho
i vindré de cop, saps cert
es esperançador saber que tens
amics.
La gent pot ser indiferent
quen sofreixes t'ignoren
no perdis mai el coratge
no et desanimis.
Digues baix el meu nom
i on sa vulgui que estigui vindré
de seguida
a fer-te costat.
Primavera, estiu o tardor
tot el que has de fer es dir-ho
i vindré de cop, saps cert
que tens un amic.
tens un amic
tens un amic
tens un amic
en mi tens un amic
Si abans ens agradava sortir al pati, ara … sembla un altre totalment diferent. Està lluminós, ple de dibuixos, de colors, de línies, de paraules boniques.
Ens vam organitzar a l’escola, vam treballar els drets dels infants, en vam parlar, vam dibuixar, i van sortir unes idees i uns dibuixos tan bonics, que ens feia llàstima que es quedessin en un paper…
Aquí en teniu unes imatges, només us podem dir: GAUDIU DE ELLES:
Comencem amb els nombres decimals, després d’haver treballat les fraccions.
Aquí teniu aquest vídeo, que us ajudarà a saber el que coneixeu fins ara.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/vgrj436JX64" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Per celebrar que és el dia internacional del aigua, hem treballat la cançó de Macaco titulada “MENSAJES AL AGUA”
Algunes de les frases que ens han agradat més són:
– Gota sobre gota somos olas que hacen mares
– Somos una marea de gente todos diferentes remando al mismo compás
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/PAJgx44owCQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
http://www.youtube.com/watch?v=PAJgx44owCQ&feature=related
Aquí tens la lletra, per si la vols cantar:
Y que le voy a hacer si yo, amo lo diminuto.
Y que le voy a hacer si yo, no quiero que el oceano sea tan profundo.
Y que le voy a hacer si yo, de pequeño encontre la fuerza de mi mundo.
Y que le voy a hacer si yo, si yo pienso que ellos y nosotros sumamos uno
que le voy a hacer.
y es que gota sobre gota somos olas que hacen mares.
gotas diferentes pero gotas todas iguales.
y una ola viene y dice
somos una marea de gente todos diferentes remando al mismo compas
y es que somos una marea de gente todos diferentes remando al mismo compas
y una ola viene y dice
parece que te sigue
y el mundo repite (x2)
Y que le voy a hacer si yo, naci en el mediterraneo.
Y que le voy a hacer si yo, perdi las gotas de tu llanto.
de tus gotas me inunde transparencias en mi sed soñe torrenciales de amor y fe
como lluvia de primavera borrando grietas igualando mareas
y es que gota sobre gota somos olas que hace mares
gotas diferentes pero gotas todas iguales
y una ola viene y dice
somos una marea de gente todo diferente remando al mismo compas
y es que somos una marea de gente todo es diferente remando al mismo compas
y una ola viene y te dice
parece que te sigue
y el mundo repite
Para Monica con cariño….
y una ola viene y te dice
parece que te sigue
y el mundo repite
Aquí teniu una piscina de Tokio que fa ones, però … a veure qui és capaç de veure l’aigua…
Si estiguessis dins d’aquesta piscina, quina sensació creus que tindries? Estaries a gust? Per què?
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/inA-36YRV0Y" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/ComCg2gMclM" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Aquí en teniu el vídeo de com va anar la tarda del divendres 4 de març a l’escola Mercè Rodoreda:
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/KoPaGzSTF10" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/rblrXxXXda8" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Aquí teniu els nostres treballs de plàstica:
– Tríptic de sentiments: http://blocs.xtec.cat/creacionsartistiques/2011/03/03/triptic-sobre-diferents-tipus-de-sentiments/
– Quadre de família: http://blocs.xtec.cat/creacionsartistiques/2011/03/03/quadre-de-familia/
– Keith Haring: http://blocs.xtec.cat/creacionsartistiques/2011/03/03/fem-la-nostra-versio-de-keith-haring/
En el blog del Ceip Parque Europa – Utebo he encontrado este vídeo en el que me he reflejado yo misma delante de un libro. Os invito a que lo veáis y comentéis si alguna vez os habéis sentido identificados.
http://www.youtube.com/watch?v=oX1LM9HIk_s&feature=player_embedded#at=14
La BR y la BL
http://www.edu365.cat/primaria/muds/castella/ortografiate/ortografiate4/contenido/lc014_oa02_es/index.html
Ortografia de la B y la V
http://contenidos.educarex.es/mci/2006/08/html/indexb.htm
http://concurso.cnice.mec.es/cnice2006/material100/Ejercicios/bvw/bvw18.htm
http://www.iesitalica.es/Ejemplos_TIC_Lengua/Italica/lim/B_y_V/B_y_V.html
http://www.ceipjuanherreraalcausa.es/Recursosdidacticos/QUINTO/Lengua/U08/0803.htm
http://ntic.educacion.es/w3//recursos/primaria/matematicas/fracciones/menuu1.html
http://phobos.xtec.net/rferna63/mod/resource/view.php?id=1597
http://phobos.xtec.net/rferna63/mod/resource/view.php?id=1577
http://phobos.xtec.net/rferna63/mod/resource/view.php?id=1578
http://phobos.xtec.net/rferna63/mod/resource/view.php?id=1580
Cada grup ja està exposant els seus murals, i les seves investigacions que han fet durant aquestes setmanes…
Per ajudar-vos a estudiar, us recomano que mireu aquests enllaços.
PARTS I FUNCIONS DE LES PARTS DE LA PLANTA
– Les parts i les seves funcions
LA NUTRICIÓ DE LES PLANTES
LA REPRODUCCIÓ DE LES PLANTES
– Activitats : reproducció de les plantes amb flors
– Preguntes d’avaluació: la reproducció de les plantes amb flors
ELS FONGS
A medi social estem treballant els símbols i tradicions de Catalunya. Per analitzar-los més detingudament, mirarem aquest vídeo, és un lipdub fet a Vic. Identifiqueu algun dels símbols i tradicions de Catalunya?
– Gegants
– Capgrossos
– Bestiari
– Diables
– Castellers
– Grallers
– Colles sardinistes
– Bastoners
– Bandera catalana
A classe ens hem preguntat perquè el mar és salat. I una companya de classe, la Marta, ha trobat un conte ben bonic que diu que el mar és salat perquè hi ha un molinet al fons del mar que no para de moldre sal.
Pels nens i nenes curiosos, aquí teniu un vídeo que explica aquest conte… Ja em direu si us agrada… 😛
Las 1001 noches (biblioteca virtual)
Palabras con LL (normas ortográficas y ejercicios)
Palabras con y (normas ortográficas y ejercicios)
Ejercicios con LL – Y (interactivos)
Los adjetivos (1)
El adjetivo (2)
El adjetivo (3)
Aquí en teniu uns links que us ajudaran a practicar la divisió, endavant!
Divisions amb una, dues i tres al divisor
Divisions amb tres xifres al divisor
Mueve la nave con las flechas y dispara a los asteriodes para destruirlos. A lis que lleven palabras bien escritas, les debes disparar con la B. A las palabras mal escritas, dispara con la M.
NIVEL FÁCIL:
http://www.vedoque.com/juegos/juego.php?j=ortonave-h
NIVEL DIFÍCIL:
A veure si us agrada…
Segur que hi ha coses que es poden millorar… Però n’estic convençuda que n’heu fet algun esforç que altre per anar millorant dia a dia. Per què creieu que els reis mags d’orient no us han de portar carbó el dia la matinada del 5 de gener?
Va taurons, expliqueu-me! Quina és la cosa que heu millorat aquest any?
Per l’últim dia del trimestre hem organitzat l’amic invisible, vam repartir a l’atzar qui seria el nostre amic invisible, i també van participar la Paula, l’Ariadna ja que era el seu comiat del període de pràctiques que han compartit amb nosaltres.
Aquí teniu les imatges, ha estat molt bonic! MOLT BONES FESTES!
Aquí teniu les imatges, ha estat un moment molt tendre!
MOLT BONES FESTES!
Aquesta setmana anirem al casal d’avis a fer una cantada d Nadal, i hem pensat que hauriem de portar un regalet! Què millor que unes figuretes fetes amb les nostres mans?
http://www.youtube.com/watch?v=ZpJkanMT_ok
Aquí teniu unes imatges de com les hem fet… Ens ho hem passat GENIAL!!
Després de fer les figuretes, els hi hem fet un foradet per poder passar un fil i del fil posar una targeta per desitjar bones festes. S’han de deixar assecar a l’aire lliure, i anar donant-li la volta perquè s’assequin per les dues bandes. Una vegada seques, es poden pintar amb temperes o bé esprai de colors.
Avui, a classe, hem treballat la lletra de Lax’n Busto, i la hem cantat vàries vegades. Aquí la teniu per tornar-la a sentir de nou:
http://www.youtube.com/watch?v=TcYBkkMz1Tk&feature=player_embedded
Us ha agradat?
Hem estudiat els diftongs i els hiats, i hem vist que separar síl·labes quan hi ha dues vocals juntes és una mica més difícil, oi? Voleu posar en pràctica tot el que hem après i fer-ho d’una manera divertida? Doncs jugueu al joc dels diftongs (després de veure què fa la granota, cliqueu “Practica” i “Avalua’t”).
Haz una lista de 10 palabras que contengan la letra H en castellano. Una vez ya las tengas, elabora una sopa de letras en esta página
A matemàtiques estem repassant les propietats i factors de la suma i la resta. Aquí teniu tres jocs que si heu entès bé el que fem a classe podreu guanyar al gos que us reta a una carrera. Qui és capaç de guanyar-lo?
http://www.supersaber.com/carreraSumaResta.htm
http://www.supersaber.com/carreraMates.htm
També teniu una oca que us ajudarà a repassar. Endavant!!
Hem començat a estudiar el relleu i els rius de Catalunya. Aquí teniu uns mapes interactius, amb els que podeu jugar i anar memoritzant on estan situades les diferents serralades, muntanyes, rius,…
Com ha anat? És molt complicat?
Relleu:
http://www.xtec.net/~ealonso/flash/catorog2c.html
http://www.xtec.net/~ealonso/flash/catorog1c.html
Rius:
http://www.xtec.net/~ealonso/flash/catrios1.html
Per practicar quan en català escrivim un apòstrof i hem de fer una contracció aquí en teniu un misteriós cas que ens explica un detectiu. Li ajudes a resoldre el misteri?
http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/ortografia/cm04.htm
En aquest dibuix ens explica pas per pas com dibuixar un tauró… Endavant!!
Aquí teniu algunes imatges de taurons que he trobat navegant per Internet. A veure qui en caça un i el porta pintat a classe!
A la classe de cinquè hem començat les matemàtiques veient qui podia aconseguir el carnet multiplicador, que és tot un repte: aconseguir resoldre correctament 100 multiplicacions en 5 minuts cronometrats, amb només la possibilitat d’equivocar-nos en una multiplicació.
Hem fet la primera prova, i hem de felicitar a dos companys de la classe!! Però la resta necessitem practicar pel proper intent que serà la setmana que ve!
Aquí us deixo un enllaç a una pàgina que podeu practicar. Hi ha dos opcions: una amb temps i l’altre sense temps.
Com ha anat?? Expliqueu-me taurons i taurones!!