B3 -Anima[T]. Cinema d’animació

Susana Bacardí (Escola Montserrat Solà. Mataró)

Anima[T] és una mostra d’històries curtes i animades creades amb la tècnica del stop motion per les nenes i els nens de sisè de l’escola Montserrat Solà de Mataró. És un divertiment compartit que busca l’ànima de les coses. És una experiència col·lectiva, viscuda des de l’emoció, el desig i l’acció.

El projecte “Anima[T] Cinema d’Animació” és un projecte que vam iniciar el curs 20015-2016 per tal d’incloure el cinema com un contingut a treballar dins el currículum de primària.

Som conscients que el món audiovisual forma part del dia a dia dels nostres alumnes i, per tant, del seu llenguatge quotidià̀. I és per aquest motiu que creiem que treballar-lo a l’escola és enriquir un producte del qual en són consumidors, fent-los més crítics i competents. Pensem que l’art cinematogràfic conté una bona dosis d’emoció i per tant arriba i commou.

Aquest projecte, que està adreçat als alumnes de 6è, ens permet crear i narrar històries treballant des de la interdisciplinarietat amb l’objectiu d’apropar el cinema, fent cinema!!! Treballem connectant els continguts del projecte al dia a dia de l’aula tenint en compte les competències: comunicativa, lingüística, artística, audiovisual, d’autonomia personal i d’aprendre a aprendre.

Els continguts claus relacionats amb les diferents competències:

1. La història del cinema: Germans Lumière, George Méliès, Segundo de Chomon.
  2. Els Minuts Lumière.
  3. Les joguines òptiques: El taumàtrop, el folioscope, el zoòtrop.
  4. Stop Motion com a tècnica cinematogràfica.

S’inicia al setembre i es clou al mes de juny amb una mostra al museu de la ciutat “Can Palauet”. Treballar el projecte al llarg del curs ens permet aprofundir-lo i gaudir-lo.