A4 La llum de l’abisme

Núria Garolera, Elena Jiménez, Maria Muntal i Míriam Ortíz (Escola Miquel Martí i Pol. Lliçà d’Amunt)

La nostra experiència va consistir en una videoacció on es gravava els alumnes interactuant amb la llum, ombres, sons i projeccions d’un fons marí en 3D que ells mateixos havien recreat en una aula.

La llum de l’abisme és un projecte comú entre els alumnes d’Educació Infantil, Cicle Inicial i 4t de primària de l’escola Miquel Martí i Pol. L’objectiu del treball és oferir als alumnes un ambient i uns estímuls que propiciïn l’experimentació directa amb el seu cos i altres materials a través del joc i l’expressió corporal. La llum és l’eina motivadora i vehicular que uneix tot el projecte.

A partir de la llum negra, la pintura reactiva i tots els elements elaborats pels alumnes s’ha recreat un fons marí en 3 dimensions. Hi han pogut interactuar de forma lliure vivint les sensacions pròpies d’un submarinista o d’un animal marí.

La llum, el silenci i els sons propis de les profunditats han estat les premisses necessàries perquè els alumnes poguessin gaudir d’aquestes sensacions.

Durant les sessions experimentals els alumnes han estat els protagonistes del seu propi aprenentatge a partir d’una metodologia vivencial que fomentava la creativitat i els atorgava llibertat per actuar, experimentar, manipular i sentir.

El resultat final d’aquestes sessions experimentals han estat un conjunt de vídeo-accions, per part dels alumnes, i de happenings, per part de les famílies, on han pogut fusionar l’art, la llum i la tecnologia.