A3 Graffiti digital

Francesc Casabella (Institut Consell de Cent. Barcelona)

El projecte parteix d’un graffiti personal, on es realitzen diverses modificacions a mà i per ordinador amb el programa Inkscape, un cop acabat es porta l’arxiu a un ateneu de fabricació de la ciutat per “imprimir-lo” amb una talladora làser sobre un cartró i fer-ne un petit llibre acordió. Tanmateix es continua treballant amb programes de tractament d’imatges com el Gimp o Photoshop per incorporar fragments de graffitis reals a les pròpies creacions. Després es fan fotos a l’alumnat sobre fons verd (chroma) per retallar-se i “col·locar-se” dins el graffiti.
Paral·lelament es treballa amb les presentacions del Drive i el Google maps per ubicar i explicar les obres d’importants graffiters d’arreu del món, aquestes exposicions individuals seran avaluades pel propi alumnat des del mòbil a partir d’un formulari Typeform.
Finalment tots els dissenys s’incrustaran en uns dibuixos fets a mà en perspectiva però tractats digitalment per redimensionar i escalar a les proporcions adequades.

Totes les accions/encàrrecs estan detallats en un blog on és el mateix alumnat qui explica el què i com s’ha fet.
Aquesta proposta ha estat guardonada pel SIMO 2016, com a millor experiència amb dispositius mòbils.