Posts tagged cicles

TERÀPIES ALTERNATIVES

0

PRIMERS AUXILIS A L’AULA!

0

Donant classes a l’alumnat de primer del cicle de grau superior d’Higiene Bucodental, m’he donat compte de la importància del Suport Vital Bàsic, i com a les escoles només s’imparteix com a assignatura, mòdul o crèdit, però mai com una activitat formativa complementaria.

Resultado de imagen de rcp

L’any passat vàrem dur a terme una experiència molt enriquidora, tant pels alumnes com pel professorat que hi va participar: els alumnes del CFGS d’Higiene Bucodental van donar un taller formatiu als alumnes de 4rt d’ESO de l’escola, sobre el Suport Vital Bàsic (SVB) i el desfibril·lador (DESA).

Resultado de imagen de desfibrilador

Durant la segona Unitat Formativa del mòdul 9 del CFGS vàrem estar explicant tota la teoria del SVB i el funcionament del DESA.  Per tal de poder fer el taller, els alumnes havien d’haver assolit prèviament tots els coneixements. Un cop finalitzada la Unitat Formativa, i sabent que el taller aniria adreçat a tres classes de 4rt d’ESO, vàrem repartir als alumnes en tres grups de quatre integrants.  Les pautes per preparar el treball eren:

  1. Preparar una presentació informàtica molt esquematitzada i amb un llenguatge adient pels alumnes a qui anava dirigida, sobre el SVB i el DESA (era important que fos atractiva i amb imatges esclaridores). Abans de presentar-lo als alumnes de la ESO, el vàrem avaluar a classe, per corretgir possibles errors o mancances.
  2. Havien de preparar una pràctica amb ninots d’entrenament, per tal que els alumnes poguessin portar a la pràctica el que havien vist i sentit a la presentació dels seus companys.
  3. Al formar part d’una escola cardioprotegida, tenim al nostre abast un DESA, que varem dur a les aules i així, els alumnes que rebien la formació podien veure com és aquest aparell i com funciona.
  4. Mentre duien a terme l’exposició del taller, el professor de l’aula, grabava tot el procès, per tal que desprès, els alumnes poguessin fer una memòria del que havien fet, editant el video amb la resta de material que havien utilitzat, i incorporant l’arxiu final a la revista de l’escola.

La nota que van obtenir els alumnes del CFGS constava de l’avaluació de coneixements previs, i de l’avaluació que van fer els alumnes de 4rt d’ESO i els professors de l’aula on es va impartir el curs.

L’experiència va ser molt positiva, tant, que els alumnes de la ESO, durant el curs, hem preguntàven quan aniríem a fer més tallers de primers auxilis.  Pels alumnes del cicle també va ser molt enriquidor, perquè van passar de ser alumnes a ser formadors, i el repte va superar-se amb escreix.

Resultado de imagen de nens i RCP

Go to Top