NURIA COMAS DEL AMO
Hola, sóc la Núria, Infermera i professora de cicles formatius de grau mig a l'escola Freta de Mataró.
Articles per NURIA COMAS DEL AMO
La meva revista
0Hola a tots,
adjunt trobareu un link d’una revista virtual que he creat. Espero que us agradi!
Pautes de com hem de fer el llit hospitalari
0Desprès d’escoltar als alumnes sobre com fer un llit hospitalari, cal fer un recordatori del material i els perquès més importants a tenir en compte a l’hora de fer el llit de l’usuari.
Adjunt us envio un link on també em podeu escoltar a Soundcloud.
https://soundcloud.com/user-251007584/nuria-llit-hospitalari
Avui em quedo al llit!
0Sovint les persones que requereixen ajuda per part del personal d’atenció, són persones que pasen tot el dia, o gran part d’aquest, al llit, ja sigue per una malaltia aguda o crònica, o bé per una discapacitat gran.
Així, aquests usuaris del llit, que han de passar la major part del temps en ell, poden estar ingressats en una residència geriàtrica, residir en algun centre d’atenció per estades prolongades, o bé, estar-se al seu propi domicili.
Sigui quin sigui l’entorn on hauran d’estar enllitats, és important procurar que l’habitació sigui agradable i que l’usuari estingui el més confortable possible.

Al llit hi passen la major part del temps, i en alguns casos tot el dia, per això, el aquest ha de ser resistent, lleuger i no porós, s’ha de poder rentar i desinfectar fàcilment. L’estructura no ha de tenir elements que sobresurtin, on es pugui enganxar la roba o bé colpejar quelcom. Les cantonades i les vores no han de tenir angles vius. Les potes del llit millor que portin rodes, per facilitar el seu trasllat, i tenir un sistema de bloqueig per evitar desplaçaments involuntaris.
Altres materials de suport que necessita un llit per aquests usuaris, serien baranes, per evitar caigudes, un somier i un matalàs adequat i adaptat a les seves necessitats, i un coixí també ergonòmic per facilitar el descans i evitar altres lesions.

També em trobaràs a:
http://www.pinterest.com/ncomas7
Apneas… com podem millorar la qualitat de vida del pacient
0
Avui ha sortit a un mitjà de comunicació un article on explica els avenços en el camp del tractament de malalts que fan apneas nocturnes, on dòna esperança a molts pacients que necessiten controlar i monitoritzar el seu son a través d’aparells a la llar.
L’article fa referència al control que podrán dur a terme els metges que porten al pacient, des de l’hospital, sense que el pacient hagi d’anar a més visites periòdiques, monitoritzant l’activitat de l’aparell que fan servir a casa des de l’hospital. Així, aquells pacient que tenen vida laboral complicada i els és dificultós coincidir en horaris amb els metges, podran ser seguits des de casa.
Això ajuda a conciliar vida laboral i familiar, sense les angoixes de demanar hores de feina per visites mèdiques, doncs cada cop el perfil de l’usuari és més complicat degut a compromisos laborals.
- Apnea
- poc descans nocturn
- la vida en parella es complica
- cap dels dos descansa bé
- afecta a dones
- afecta a nens
- afecta a homes
- el controls es fa a l’hospital
- la vida millora amb un bon seguiment
https://elpais.com/ccaa/2018/11/13/catalunya/1542129623_142120.html
Ús didàctic del material multimedia
0Últimament, els meus alumnes del CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència, em comenten que algunes matèries, es fan ferragoses, i costen de seguir…
Així ruminant com aconseguir mantenir la seva atenció, he pensat en “modernitzar” els mòduls i portar-los al moment en que vivim: si faig la compra per internet, potser que porti també internet a l’aula?
I la veritat… ha estat un començament de curs molt divertit! Hem vist videos, he preparat presentacions d’slides, i fins i tot, m’estic plantejant que potser podria fer-los gravar-se a ells fent tècniques i procediments!
Serà que m’estic actualitzant? Seré una profe 2.0?
Creuem els dits i que el programa no ens deixi penjants!
(PD: tot això m’està costant hores a la pelu per tenyir les canes dels disgustos d’internet!)
Úlceres per pressió amb IMovie
0Dins el temari del Cicle Formatiu de Grau Mig d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència, hi ha dins del mòdul 3, una Unitat Formativa que tracta de la pell dels usuaris i les úlceres.
Per tal d’ajudar, motivar i aclarir determinats aspectes de com ha d’actuar un cuidador què té al seu càrrec persones amb movilitat reduïda s’ha creat un vídeo, “La meva pel·lícula”, fent servir el suport de l’eina IMovie (Aplicació per a Iphone, Ipad i Mac) però es poden fer servir altres programes com és el MovieMaker què és un software d’edició de vídeo creat per Microsoft. IMovie permet crear efectes, transicions, títols o crédits, afegir pistes d’audi, narració cronològica, etc., per tal de mostrar de forma visual, alló que els alumnes (i els professionals) han d’aprendre a identificar i previndre.
PRIMERS AUXILIS A L’AULA!
0Donant classes a l’alumnat de primer del cicle de grau superior d’Higiene Bucodental, m’he donat compte de la importància del Suport Vital Bàsic, i com a les escoles només s’imparteix com a assignatura, mòdul o crèdit, però mai com una activitat formativa complementaria.

L’any passat vàrem dur a terme una experiència molt enriquidora, tant pels alumnes com pel professorat que hi va participar: els alumnes del CFGS d’Higiene Bucodental van donar un taller formatiu als alumnes de 4rt d’ESO de l’escola, sobre el Suport Vital Bàsic (SVB) i el desfibril·lador (DESA).

Durant la segona Unitat Formativa del mòdul 9 del CFGS vàrem estar explicant tota la teoria del SVB i el funcionament del DESA. Per tal de poder fer el taller, els alumnes havien d’haver assolit prèviament tots els coneixements. Un cop finalitzada la Unitat Formativa, i sabent que el taller aniria adreçat a tres classes de 4rt d’ESO, vàrem repartir als alumnes en tres grups de quatre integrants. Les pautes per preparar el treball eren:
- Preparar una presentació informàtica molt esquematitzada i amb un llenguatge adient pels alumnes a qui anava dirigida, sobre el SVB i el DESA (era important que fos atractiva i amb imatges esclaridores). Abans de presentar-lo als alumnes de la ESO, el vàrem avaluar a classe, per corretgir possibles errors o mancances.
- Havien de preparar una pràctica amb ninots d’entrenament, per tal que els alumnes poguessin portar a la pràctica el que havien vist i sentit a la presentació dels seus companys.
- Al formar part d’una escola cardioprotegida, tenim al nostre abast un DESA, que varem dur a les aules i així, els alumnes que rebien la formació podien veure com és aquest aparell i com funciona.
- Mentre duien a terme l’exposició del taller, el professor de l’aula, grabava tot el procès, per tal que desprès, els alumnes poguessin fer una memòria del que havien fet, editant el video amb la resta de material que havien utilitzat, i incorporant l’arxiu final a la revista de l’escola.
La nota que van obtenir els alumnes del CFGS constava de l’avaluació de coneixements previs, i de l’avaluació que van fer els alumnes de 4rt d’ESO i els professors de l’aula on es va impartir el curs.
L’experiència va ser molt positiva, tant, que els alumnes de la ESO, durant el curs, hem preguntàven quan aniríem a fer més tallers de primers auxilis. Pels alumnes del cicle també va ser molt enriquidor, perquè van passar de ser alumnes a ser formadors, i el repte va superar-se amb escreix.











Comentaris recents