TENIM UNA CAMPIONA A L’ESCOLA!

El passat dissabte 10 de febrer va tenir lloc la 15a TROBADA DE BÀDMINTON del Pla d’Urgell. Desenes de nenes i nens van gaudir  d’un matí esportiu ben emocionant. La Nicole Smolen, alumna de 5è de la nostra escola, va participar a la categoria aleví (alumnat de cicle superior) i va quedar en 1a posició!!!
Felicitem a la nostra campiona!!!

Sortida al Camp d’Aprenentatge de Juneda

El passat divendres 16 de febrer vam anar fins a les instal·lacions del Camp d’Aprenentatge de Juneda (Les obagues) per realitzar dos tallers. El dia va estar marcat per la pluja (sempre benvinguda!) que ens obligà a canviar alguns dels nostres plans.  A primera hora vam sortir amb les nostres bicicletes des de l’Escola direcció a l’eco-centre Les Obagues. Allà, vam realitzar dos tallers:

• Els de cinquè vam realitzar el taller de forn on vam aprendre a fer pa i coques de pa. Vam veure tot el procès de producció i vam poder tastar els nostres productes. Si voleu repetir-ho i fer-ho a casa, trobareu la recepta a les fotos.
  • Els de sisè vam convertir-nos en cinetífics i vam realitzar el taller món micro. Vam formular hipòtesis, vam experimentar i vam extreure conclusions a partir d’activitats pràctiques i l’observació.

Abans de la sortida, vam comptar amb la col·laboració de Jacint Bordalba (propietari del taller JJ Center i pare de la Isona, alumna de 5è). En Jacint ens va visitar a l’escola i ens impartí un taller sobre com posar la bicicleta a punt abans de realitzar una sortida. Des d’aquí, li volem agrair la seva bona predisposició.

Clicant en la imatge següent, podreu veure les fotos de la sortida:

Exposició sobre Maria Mercè Marçal

Aquest dijous hem anat a la biblioteca per veure l’exposició de Maria Mercè Marçal.

Hem pogut conèixer i descobrir l’obra de la poetessa i realitzar un taller sobre plantes aromàtiques.

Des d’aquí, volem agrair a la Montse Savall, bibliotecària de Torregrossa, i a l’Associació Fem Llavor la seva bona predisposició i bon fer.

Setmana Europea de la Prevenció de Residus

En el marc de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus (18-26 de novembre) tota l’escola treballà com disminuir els residus en el nostre entorn: tant a l’escola com a casa.  Aquest any l’objectiu principal de la setmana era posar emfàsi en la importància de reduir envasos.

Al nostre cicle hem realitzat diferents tallers i jocs per conscienciar-nos. També vam fer una visita a l’Estació d’Aigües Residuals de Torregrossa per conèixer el procés de depuració. L’activitat ens ha servit per conèixer els impropis que arriben a la depuradora: tovalloletes, bastonets per les orelles, compreses…

Clica al logotip de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus per veure les imatges:

Esmorzar matemàtic

Com a cloenda del mes matemàtic vam elaborar un esmorzar relacionat amb les matemàtiques. L’activitat consistí en pensar l’esmorzar, pressupostar els productes que havíem de comprar, anar a comprar-los i preparar l’esmorzar. Clicant en la imatge següent, podràs veure les fotos!

Xerrada dels Mossos d’Esquadra

El passat dimecres 27 vam rebre la visita dels Mossos d’Esquadra que ens van oferir dues xerrades als cursos del cicle. A cinquè ens van parlar  sobre l’assetjament i a sisè ens van parlar dels riscos de l’ús de les xarxes socials i de la tecnologia.

Esperem que hagin estat d’interès per al nostre alumnat.