Sortida a Cambrils (cinquè)

El dilluns 3 de maig els alumnes de cinquè vam anar d’excursió a Cambrils. Després d’esmorzar al Parc del Pescador van anar a la platja per buscar tresors del mar. Ens van explicar quins tipus d’animals habiten en el mar i quines restes podríem trobar. Vam conèixer alguns petits mol·luscs com el cargol baldufa, crustacis com el cranc, esponges, etc.

Tot seguit, va arribar el moment més divertit. Ens vam remullar els peus a l’aigua del mar. Que l’aigua estès una mica freda no ens va pas espantar!

Després de dinar i jugar una estona, vam anar al port de Cambrils per descobrir diferents tècniques de pesca, com funciona la subhasta del peix i la funcionalitat de diferents elements del port com els fars o les esculleres.

Clica a la imatge per veure les fotos de la sortida.

MasterClass de percussió corporal!!!

Avui, dimarts dia 2 de març, l’alumnat de Cicle Superior de tota la comarca ha pogut gaudir d’una classe ben especial amb la Sílvia Garcías de Ves (professora de l’INEF de Lleida). La MasterClass ens ha permès conèixer la versió més “musical” del nostre cos!!! Ha estat un matí molt divertit i entretingut!!! Hem rigut, hem après nous ritmes… Ha estat una gran experiència!!!  Moltíssimes gràcies, Sílvia!!!!

Si cliqueu al damunt de la imatge, podreu accedir a algunes fotos (i algun vídeo) de la sessió!!!

Plantació d’arbres a la Casella de Torregrossa

Avui divendres 26 de febrer, hem col·laborat en el projecte de plantació d’arbres i recuperació de l’espai proper a l’antiga Casella (*) de Torregrossa. Ens ha agradat molt poder posar el nostre granet de sorra en aquest magnífic projecte de l’Associació Fem Llavor.

Clica a la següent imatge per veure les fotografies:

Casella de Torregrossa

(*) Les  caselles o “casilles” són uns edificis que trobem en tota la xarxa dels Canals d’Urgell i van ser construïdes durant el segle passat i d’estil similar totes elles. Durant molts d’anys varen servir de llar dels canalers o vigilants de la sèquia, a més de magatzem de màquines i utensilis.                                                                                          Font: ADPN La Banqueta

CELEBREM LA SETMANA EUROPEA DE LA PREVENCIÓ DE RESIDUS (INVISIBLES)

El proppassat 27 de novembre, tota l’escola va celebrar la SETMANA EUROPEA DE LA PREVENCIÓ DE RESIDUS. Al Cicle Superior vam decidir fer un concurs de preguntes sobre el significat del concepte “residu invisible”. Ens vam adonar que moltes de les coses que utilitzem cada dia (mòbil, televisió, texans…) amaguen unes dades que poca gent coneix: la gran quantitat de residus generats durant el procés de producció dels objectes!!! Sabíeu que, per exemple, per fabricar uns pantalons texans obtenim una petjada de residu de 25kgs??? Són informacions que ens haurien de fer reflexionar.

Després del concurs, va ser l’hora de crear alguns pòsters per conscienciar-nos de la importància de cuidar el nostre planeta. Els voleu veure? Endavant!!! 😉