Esports tradicionals a Educació Fïsica

La classe de cinquè acaba les sessions d’Educació Física amb la descoberta i pràctica de dos esports tradicionals: la petanca i les bitlles. Ens ho hem passat molt bé amb la pràctica d’aquestes modalitats. Des d’aquí volem agrair la bona predisposició i bon fer de Pilar Pelegrí, Vicent Lladonosa i Ma Mercè Capell per venir a explicar-nos com es juga a aquests esports.

Cliqueu a les imatges per veure les fotos:

dupletas archivos - Ayuntamiento de Nuevo Baztán       Les bitlles i el bitllot… « Ets i uts…

Suport Vital Bàsic

Aquest curs, l’alumnat de primer, tercer i cinquè hem après algunes nocions de primers auxilis. Les activitats estaven emmarcades dins el programa “Suport Vital Bàsic a l’aula” coordinat el Departament d’Educació i el Consell Català de Ressucitació.

L’objectiu de l’activitat és que l’alumnat aprengui coneixements bàsics relacionats amb el què és,què cal fer i com podem actuar davant d’una situació d’emergència vital.

Podeu veure als alumnes en acció clicant a la imatge següent:

LA CLASSE DE SISÈ VISITA CAMBRILS!!!

Ahir, dimecres 19 de maig, l’alumnat de 6è va tenir l’oportunitat de fer una petita sortida a Cambrils i poder gaudir una mica de la platja! Poc després d’esmorzar al PARC DEL PESCADOR, el Tito, el nostre monitor, ens va portar fins a la vora del mar. La primera part de l’activitat ens va servir per conèixer una mica més sobre la sorra. A més, vam poder assabentar-nos de les diferents restes marines que hi podem trobar. El més motivador va ser poder cercar alguns d’aquests animals a les roques (sobretot, crancs).

Després de dinar, vam deixar fluir la nostra faceta més artística! Sorra i art conformen una combinació genial! Voleu veure alguna de les nostres escultures sorrenques? 😉

Si cliqueu el següent enllaç, tindreu accés a unes quantes fotografies  que resumeixen la visita a Cambrils!

Sortida a Cambrils (cinquè)

El dilluns 3 de maig els alumnes de cinquè vam anar d’excursió a Cambrils. Després d’esmorzar al Parc del Pescador van anar a la platja per buscar tresors del mar. Ens van explicar quins tipus d’animals habiten en el mar i quines restes podríem trobar. Vam conèixer alguns petits mol·luscs com el cargol baldufa, crustacis com el cranc, esponges, etc.

Tot seguit, va arribar el moment més divertit. Ens vam remullar els peus a l’aigua del mar. Que l’aigua estès una mica freda no ens va pas espantar!

Després de dinar i jugar una estona, vam anar al port de Cambrils per descobrir diferents tècniques de pesca, com funciona la subhasta del peix i la funcionalitat de diferents elements del port com els fars o les esculleres.

Clica a la imatge per veure les fotos de la sortida.

MasterClass de percussió corporal!!!

Avui, dimarts dia 2 de març, l’alumnat de Cicle Superior de tota la comarca ha pogut gaudir d’una classe ben especial amb la Sílvia Garcías de Ves (professora de l’INEF de Lleida). La MasterClass ens ha permès conèixer la versió més “musical” del nostre cos!!! Ha estat un matí molt divertit i entretingut!!! Hem rigut, hem après nous ritmes… Ha estat una gran experiència!!!  Moltíssimes gràcies, Sílvia!!!!

Si cliqueu al damunt de la imatge, podreu accedir a algunes fotos (i algun vídeo) de la sessió!!!

Plantació d’arbres a la Casella de Torregrossa

Avui divendres 26 de febrer, hem col·laborat en el projecte de plantació d’arbres i recuperació de l’espai proper a l’antiga Casella (*) de Torregrossa. Ens ha agradat molt poder posar el nostre granet de sorra en aquest magnífic projecte de l’Associació Fem Llavor.

Clica a la següent imatge per veure les fotografies:

Casella de Torregrossa

(*) Les  caselles o “casilles” són uns edificis que trobem en tota la xarxa dels Canals d’Urgell i van ser construïdes durant el segle passat i d’estil similar totes elles. Durant molts d’anys varen servir de llar dels canalers o vigilants de la sèquia, a més de magatzem de màquines i utensilis.                                                                                          Font: ADPN La Banqueta