Biblioteca

Aquesta és la pàgina de la Biblioteca de l’Escola Mare de Déu del Carme d’Alcoletge.

GUIA D’ÚS

• L’assistència lliure a la biblioteca serà sempre dintre de l’horari marcat.
  • Des del moment d’entrar haurem de guardar silenci.
  • Dintre de la biblioteca no podem menjar ni beure.
  • Per agafar un llibre en préstec el triarem dels prestatges i el portarem als mestres encarregats/des de la biblioteca per tal de prendre nota.
  • Es podran agafar en préstec dos llibres, dues revistes …
  • El préstec durarà dues setmanes, però es podrà demanar pròrroga d’una setmana.
  • Fins que no tornem els materials en préstec no en podrem demanar més.
  • Recordem que cal tenir cura dels llibres per tal que tots/es els puguem utilitzar.
  • Sempre retornarem els llibres als encarregats/des de biblioteca.
  • En el cas de pèrdua o mal ús del material l’haurem de reposar amb un material igual o de les mateixes característiques.

EL NOSTRE PROJECTE DE BIBLIOTECA

Objectius referents al foment de la lectura:

1. Introduir els nens i les nenes en el món de la literatura i sentir la biblioteca com un lloc fantàstic on desenvolupar la imaginació.
  2. Crear el gust per la lectura de qualitat, oferint lectures seleccionades i variades.
  3. Potenciar l’hàbit del préstec individual i la necessitat d’utilitzar continuadament aquest espai.
  4. Potenciar l’audició de contes.

Objectius referents a conèixer l’espai:

1. Descobrir les possibilitats que té la biblioteca i la seva varietat de materials.
  2. Comprendre la necessitat d’organitzar els materials, conèixer la organització i les normes de funcionament.
  3. Descobrir la utilitat dels rètols per a orientar-se a l’hora de cercar informació o triar llibres.

Objectius referents a la recerca d’informació:

1. Aprendre tècniques i mètodes de recerca d’informació així com interpretar, ordenar i seleccionar.
  2. Potenciar la lectura com a tècnica per a la recerca d’informació.
  3. Saber distingir entre llibres d’informació i de ficció.
  4. Desenvolupar destreses bàsiques de recerca.
  5. Desenvolupar el sentit crític davant la informació i contrastar-la.

PLA LECTOR.

Us presentem un petit resum de les activitats que es porten a terme des de la biblioteca , amb l’ajuda i col·laboració del professorat del claustre, per tal d’aconseguir els objectius que ens vàrem proposar a l’inici del nostre projecte:

M’expliques un conte? Els alumnes de C. Mitjà es preparen un conte i l’expliquen als alumnes d’ E. Infantil.

Maletes viatgeres. Són unes maletes que contenen llibres, de diferents tipologies de text, adreçats als alumnes, revistes i articles pedagògics adreçats als pares/mares i una llibreta on els alumnes i/o pares poden deixar constància de les seves impressions. Tot amb l’objectiu de crear, a casa, un moment de lectura en família. Els alumnes de cicle mitjà i cicle superior són ells els que omplen les seves maletes viatgeres.

Selecció de llibres interessants. Selecció i exposició de llibres per tal de motivar el préstec. Adreçat a E. Infantil i Primària.

Ambientació de la biblioteca. Ambientació amb dibuixos, fotografies, murals … per tal de tenir un espai més acollidor i motivador.

Apadrinament lector. Els alumnes de 5è i de 6è fan de padrins de lectura als alumnes de P-5 i de 1r .

Mitja hora de lectura diària. Tota l’escola fa diàriament mitja hora de lectura diària. Durant aquesta estona es porten a terme diferents dinàmiques de lectura.

Intercanvi de llibres per Sant Jordi. Els alumnes porten llibres, amb bon estat,  de casa i amb aquests formen parades al pati de l’escola. Després podrán agafar el llibre que més els hi agradi.

Les famílies expliquen contes. Els pares, mares, avis i àvies de l’escola ens visiten a l’escola per explicar contes relacionats amb els projectes que portem a terme.

HORARIS

PRÉSTEC GENERAL:

INFANTIL: Dilluns a les 12:35 h.

PRIMÀRIA: Dilluns a les 12:35 h.

ELS NOSTRES ESPAIS

ZONA D’INFORMACIÓ I PRÉSTEC.

És la zona en la que et pots adreçar al/la bibliotecari/a per tal de demanar materials en préstec, fer-ne el retorn o sol·licitar ajuda.

ZONA DEL CONTACONTES.

És la zona en la que el “contacontes”, a la vora del foc, ens narra les seves històries.

ZONA DELS MÉS PETITS. (E. Infantil i C. Inicial)

Aquest és l’espai de lectura dels més petits

És aquí on són les prestatgeries amb els llibres de punt blau per E. Infantil i C. Inicial.

ZONA DE LECTURA I CONSULTA.

En aquesta zona trobaràs llibres per llegir i per consultar, enciclopèdies, diccionaris, atlas i revistes.

També podràs gaudir d’expositors amb les novetats o amb exposicions temàtiques.

ZONA DE MITJANS TECNOLÒGICS.

En aquest espai trobaràs l’ordinador que et servirà per fer consultes sobre el préstec.

ENLLAÇOS

Quins llibres hi ha a la nostra biblioteca?

Consulta el fons bibliogràfic de la biblioteca de l’escola.

Biblioteca Pública d’Alcoletge

Consulta les notícies i el fons bibliogràfic de la biblioteca del nostre poble.

Espai Biblioteca de l’xtec

Programa puntedu

Biblioteca Pública de Lleida

Consulta el web de la Bilbioteca Pública de Lleida

10 llibres per a nens que (creuen que) no els agrada llegir – YouMeKids

Val la pena llegir-ho!

Recomanació de llibres per edats (de 6 a 12 anys)

Si no saps què llegir…entra i remena!

Una mà de contes.

Gaudeix d’un gran ventall d’històries per a totes les edats.

Els contes més bonics del món.

Recull dels millors contes per a nens i nenes de 2 a 5 anys.