Sortida a Guissona

Com ja va sent tradició, els alumnes de cicle superior hem anat a Guissona a fer una sortida. Ens van fer una visita al poble de Guissona i les troballes romàniques i les instal·lacions de la Cooperativa. I per acabar, vam anar a dinar a l’Area de Guissona. No us podeu perdre la fila que fèiem amb els barrets!!!

Anem amb la bici

Dins dels actes de la Setmana de la Mobilitat Sostenible, els de Cicle Superior hem agafat les nostres bicis i ens hem aventurat a anar fins a Bell-Lloch pedalant! Ens ha fet un dia fantàstic! Estava llunyet, però hi hem arribat! Som uns campions i campiones i és que….amb esforç tot ho podem aconseguir!!

Si cliqueu al dibuix, podreu veure algunes imatges!

Reunions inici de curs

Benvolguts pares i mares,

Us informem de les dates i hores de les reunions d’inici de curs de la nostra escola.

Cicle superior dimarts 25 de setembre 17 hores aula 5è-B

És molt important que assistiu a les reunions d’inici de curs. Us hi esperem!

Vídeo coneixement del medi natural

Nois!, veieu el vídeo i contesteu les preguntes!

COLÒNIES – Dia 3

Avui hem hagut de fer les maletes…quina barbaritat de coses fora de lloc!! A veure si torna tot al seu propietari!

DEsprés d’esmorzar, els mestres del Camp d’Aprenentatge ens estaven esperant per començar. Hem fet una ” reunió, on el David ens he fet un recorregut  per la història de l’enregistrament de la música. Hem pogut veure i sentir aquells materials dels què parlàvem a la classe: gramòfon, la caixa de música el disc de vinil, walkman, CD,etc!

I quan hem acabat….quina sorpresa més xula! Els profes ens havien preparat un ROOM SCAPE, com un joc de pistes, tancats en una habitació i havent de resoldre molts misteris! I com a premi del joc….ens han regalat el CD amb la cançó que havíem grabat i que podeu escoltar aquí.

Quina emoció!!!

En acabar, temps lliure…i l’últim dinar!! Ara autobús…i cap a casa, que necessitem descansar!!

Aquí teniu algunes fotos d’avui!

COLÒNIES – Dia 2

A les 7.30 ja estàvem tots alçats donant “la tabarra”! Així que ens hem preparat i hem fet temps per anar a esmorzar.

A les 9.15 ens esperaven els profes del camp per començar l’activitat sobre el rock. Uns han començat aprenent a ballar el rock, i els altres hem fet un kahoot per aprendre coses de la història del rock. Cap a les 12 hem anat xino-xano cap al museu Casals, on ens esperava un grup de rock format per un baixista, un guitarrista elèctric i un bateria lleidatans! Ha vingut una altra escola per poder escoltar un súper concert que ha anat fent un repàs a tota la història d’aquet estil: des dels primers grups americans fins als últims grups de rock català. Ha estat xulíssim! I hem pogut practicar el ball i entrevistar en viu i en directe als músics!!!!

Després de dinar una bona fideuà, i de tenir temps lliure, hem anat a les habitacions a posar-nos pantalons curts per poder fer l’activitat de la tarda.

Hem tornat a la Vil·la Casals per entrar al museu i fer un recorregut per la vida d’aquest músic tan il·lustre del nostre patrimoni cultural. Una visita totalment recomanable! Hem après moltíssim!

Els monitors ens esperaven per anar a la platja a fer uns jocs de moviment molt xulos i després ens hem pogut banyar….només fins al genoll, perquè era tard i començava a córrer el vent.

Hem tornat a l’alberg, dutxa i a sopar…i a preparar-nos per l’esperada Discoteca!!! Ho hem donat tot ballant (bé, el que hem pogut, perquè estem cansadíssims!

Ara dents, maleta i a dormir….o a intentar-ho! Creiem que avui caurem rendits! Ja us explicarem demà….que ja és l’últim dia!!!!

COLÒNIES – DIA 1

Uf!! Són les 12 de la nit…i ara acabem el dia!

Avui hem sortit a les 8.30 d’Alcoletge, i després d’una hora i mitja de camí, hem arribat a Coma-ruga, a l’alberg. Allí ens estaven esperant la Janet, l’Ada i el David, del Camp d’Aprenentatge Pau Casals.

Un cop allí hem esmorzat i ens hem dividit en dos grups. Un grup ha anat a fer un taller molt xulo sobre les qualitats del so, i l’altre ha anat a fer un taller de disseny de la caràtula del CD. Després, un dels grups ha anat a gravar la cançó dels Pastorets. En un ESTUDI DE GRAVACIÓ amb micròfons professionals, taules de mescles professionals i un tècnic súper professional. Ens ha ensenyat totes les tècniques que fan servir per millorar les veus una vegada enregistrades!!!

Després hem dinat en un parc que tenim davant l’alberg i en acabar de dinar, amb els mateixos grups, hem fet el taller que ens faltava.

Un cop berenats, uns monitors ens han portat cap a la platja a fer uns jocs de córrer i a agafar petxines!! Ens hem posat de sorra fins “al moño”!!!

Hem sopat verdura, amanida de pasta i hamburguesa, i per després de sopar, ens tornaven a esperar els monitors per fer un altre joc nocturn que ens ha molat molt!!!

Revisió del dia….i a dormir….o a fer-ho veure…perquè encara estem de xarreta a les habitacions…a veure demà qui s’aixeca!

HISTÒRIA DEL ROCK

Ja estem preparant les colònies d’enguany. Al CdA Pau Casals, del Vendrell, farem moltes activitats relacionades amb la música. Una d’elles és un concert de rock, en viu i en directe!

Cliqueu a la imatge per veure la presentació que hem treballat a la classe!

OBRA DE TEATRE

Avui, a les 21.30h al pavelló d’Alcoletge, la companyia Petinestable, de l’Aula Municipal de Teatre de Lleida, us convida a la representació de LANDSCAPE, una SÚPER OBRA DE TEATRE que fa reflexionar sobre un problema molt greu en els nostres dies.

Aquí teniu un “trailer” per anar obrint boca.

No hi falteu! Valdrà molt la pena!!!

Atenció! Sant Jordi al blog de l’escola!

Atenció, atenció!

Ja podeu visitar el bloc de l’escola per veure totes les imatges i vídeos de la Diada de Sant Jordi a la nostra escola!

Feu clic a la imatge per accedir-hi directament!

18.04.20_Venta de pastissos

El divendres, aprofitant que s’acosta Sant Jordi, i amb l’objectiu d’aconseguir fer més baratetes les colònies d’enguany, els de 5è i 6è vam plantar una paradeta per vendre uns pastissos que nosaltres mateixos havíem elaborat.

Van ser tot un èxit i, a més, estaven boníssims!!! Feu clic a la imatge per veure’n les imatges i llepar-vos-en els dits!

Deures Medi Social

Bona tarda nois i noies!

Com hem parlat a la classe, us deixo aquest vídeo sobre la dictadura de Primo de Rivera a Espanya.

Són 15 minuts amb imatges molt interessants!

Després de veure’l, escriviu a la vostra llibreta de medi 5 preguntes que li faríeu a aquest senyor. Les llegirem tots a la classe i les contestarem!

Imatge de previsualització de YouTube

SCIENCE LABORATORY

Here you can see the latest experiments we are doing at the time of science. They are super exciting!

And the images of the lung dissection….you can click here!!!

Enjoy!

Activitats de repàs de l’accentuació.

Alumnes de 5è!

Aquí teniu unes activitats que us ajudaran a repassar l’accentuació de les agudes.

Cliqueu en Flic per a un primer nivell més bàsic:

Cliqueu la Nat per a un nivell una mica més agosarat!

Més activitats:

ACCENTUACIÓ

Xerrada “L’esforç no és un pal”

Avui ens ha vingut l’Àngels, una periodista del diari Sport amb un esportista d’èlit, a fer-nos una xerrada sobre l’esforç. Són cosetes que ja sabem, però que ens costa molt….què ens costa recollir-nos l’habitació? Què ens costa ajudar a casa?

L’esforç no és un pal, però ens costa molt… Amb d’un campió de llençament de martell vam veure clar que si un vol aconseguir els seus objectius, no li queda més remei que esforçar-se i fer-ho amb ganes!

Sortida a Barcelona

La sortida d’avui ha estat ESPECTACULAR!

Per començar, ens hem hagut d’aixecar una hora més d’hora. A les 8 estàvem arrencant amb l’autobús.

A les 9.30h ja estàvem a l’edifici del Cosmocaixa esmorzant. I a les 10 entràvem al museu a fer una visita amb els mestres. Després hem fet un taller d’Ones, i ens deixat una estona visitar el museu per lliure. El bosc inundat, la base antàrtica, el Tiranousaure, la cèl·lula, la matèria, etc. ha estat al·lucinant!

Després de dinar, hem agafat l’autocar per anar cap al Camp Nou. I allà encara hem flipat més: el museu, la sala de premsa, la zona mixta, el vestuari visitant, i fins i tot, hem sortit al camp!

Ha estat una sortida molt xula!

Cliqueu aquí per veure les fotos!

6è_Els sectors econòmics

Aquí teniu l’enllaç als tres JClics sobre els sectors econòmics. REcordeu obrir-los amb el Chrome, sinó, pot ser que no funcioni!

SECTOR PRIMARI

SECTOR SECUNDARI

SECTOR TERCIARI

Enganxada de cartells de la pau

Avui hem anat a portar els cartells del dia de la Pau a les diferents classes. Ens els hem currat molt i ha estat difícil decidir quin anava a cada classe, però finalment ho hem aconseguit. Mireu les imatges del repartiment.

Visita Agents Rurals

Com cada any, han vingut els Agents Rurals a explicar-nos una mica més de la seva feina.

Enguany ens han preparat una interessantíssima xerrada sobre els incendis i la seva prevenció, i ens hem quedat fascinats i fascinades amb el munt de coses noves que hem après!

Podeu entrar en aquest web per saber més coses!

I, a més a més, ens han portat un xoriguer que havien passat a recollir pel Centre de Fauna de Vallcalent per alliberar-lo…i ho hem vist en directe!

Podeu clicar a la imatge per veure les imatges del dia!

Imatge de previsualització de YouTube

Apadrinament lector

Ja estem preparats i preparades per començar el gran projecte de l’Apadrinament Lector!

Durant aquesta setmana han tingut lloc els Actes Oficials de Signatura de Contractes (què oficial sona, no trobeu?), on un alumne de Cicle Inicial o de P5 i un alumne de Cicle Superior han signat els contractes. En ells es comprometen a ser bones parelles lectores: els grans a fer de model lector, i els petits a aprendre de la seva parella lectora.

Aquí us deixem les imatges del dia… estàvem molt nerviosos, així que si hi fem alguna cara estranya….és de nervis!

ACTE 6è i P5A

ACTE 5è i P5 B

ACTE 6è i 1r B

ACTE 5è i 1r A

DEURES MEDI SOCIAL

Nois i noies de 5è!. Feu click a sobre i feu el joc 5 vegades. Anoteu la màxima puntuació aconseguida!. El dilluns a classe en parlarem!

SORT!!

(Oscar)

joc rius espanya

Deures Medi social

Recordeu!

feu el joc del relleu d’Espanya 5 vegades. Anoteu les puntuacions i les comentem a classe!

sort!

JOC RELLEU ESPANYA

6è_mcm i MCD

Hola nois i  noies de 6è!

Aquí teniu uns enllaços per poder practicar el mínim comú múltiple (mcm) i el MÀXIM COMÚ DIVISOR (MCD)

El primer és per a practicar.

El segon és per a pensar problemes!!!

Vinga!! Teniu tot el pont per anar fent!!!! Ànims!!!

Science Laboratory: Kidney dissection

Avui a Science, un grup ha fet la dissecció d’un ronyó!

Hem aprés com és per dins, quines són les seves parts i quina és la seva funció.

Xerrada Internet Segura

Avui han vingut dues Mosses d’Esquadra a fer-nos una xerrada sobre els riscos d’Internet i de les Xarxes Socials. Hem après moltes coses que no sabíem i ens han posat deures. El més important de tot és xerrar amb els pares i mares de tot el que ens han explicat, perquè quan ells eren petits no tenien accès a Internet i per tant, hi ha moltes coses que desconeixen.

Algunes imatges del dia.

D’aquí pocs dies, els mossos organitzaran una xerrada de cara als pares i mares. Estigueu atents!