1a SESSIÓ: 22-10-07. CONTINGUT
– Presentació del formador i dels assistents.
– Recordatori nova modalitat seminaris TIC-MAV. Oferta als ST de Lleida.
- Objectius: Intercanvi d’experiències entre iguals, impulsar el treball en xarxa, mostrar les possibilitats didàctiques dels nous llenguatges, potenciar projectes curriculars innovadors, donar assessorament pedagògic TAC als centres i impulsar el programari lliure.
- Blocs de continguts de les sessions: Intercanvi d’experiències, treball col.laboratiu, programari lliure i propostes didàctiques
– Revisió de l’oferta de formació telemàtica del Departament d’Educació i vincle als materials.
http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/
– Les Comissions TIC de centre. Organització i responsables
– Plans estratègics i Projectes d’innovació en Comunicació audiovisual i Tecnologies de la informació
- CEIP Mossèn Albert Vives (La Seu d’Urgell): Ens comuniquem?
- ZER Narieda(Organyà) : Implementació de les TIC a la ZER
- ZER Baridà-Batllia (Martinet): Aprenem a la ZER amb les TICs
– Activitats curs 2006-07: Participació a La Mostra 2007
Educació Primària :
Educació Secundària:
|
- La participació en el diari on-line com a treball en xarxa del STAC
- El Segre com a fil conductor dels mitjans audiovisuals: Fotografia i escrit, fotografia amb àudio i vídeo
- La videoconferència amb l’SKYPE o l’OOVOO com a treball cooperatiu: Inventar-nos un joc participatiu en que una classe prepara una activitat i la resta la resolen, una endevinalla ( català – castellà – anglès – francès), una capital europea, un país, una muntanya, una fira, una cançó, una melodia, una dansa…
- D’altres propostes
– Naveguem per la xarxa
- La marató de la Wiquipèdia. Participar-hi. Com?. L’estat de la qüestió…
- Aprendre a navegar per internet amb seguretat. Ho treballem a l’aula? Proposta d’ítems per treballar amb els nens, nenes i pares.
- Navega millor: adreçat als nens i nenes.
- Llocs web segurs: Webs OK! i www.chaval.es (webs educatives i lúdiques segures)
- Música: Pàgina del Gerard Calderó. Destaca l’apartat d’exercicis musicals
- Quadern de música. Destaca: els jocs i les audicions. Andantino.
- Activitats de lectura eficaç (CE Jacint Verdaguer)
1a SESSIÓ: 22-10-07. RESUM
– La coordinacions de l’àrea TIC al centre
Els assistents han explicat la forma d’organitzar els recursos TAC al seu centre. S’ha constatat que hi havia situacions molts diferents, des de centres amb Comissions TIC ben organitzades i operatives a centres on el coordinador es nou cada any i n’hi ha mancances de tot tipus, incloses de material. També s’ha explicat que un dels problemes del coordinador és aconseguir la implicació de tot el claustre en alguns centres.
Es proposa portar pel pròxim STAC models de programació curricular que utilitzen els assistents als seus centres i cercar més informació a Internet.
– Experiències STAC
S’han revisat experiències que els centres van presentar el curs passat a la Mostra 07. S’han mostrat treballs d’alumnes utilitzant les eines TIC. S’ha recordat i mostrat un model d’àlbum fotogràfic utilitzant el programa que facilita la casa Hoffman. S’ha explicat una experiència del CEIP Sant Serni de Pats utilitzant l’SKYPE per connectar-se amb alumnes d’altres comunitats. S’ha revisat el contingut de les primeres aportacions del diari on-line.
– Treball col·laboratiu
S’han presentat tres propostes de treball conjunt per tal de consensuar-les i s’ha decidit que, en funció de les tipologies de centre tan diverses, es realitzarà un treball al voltant de les festes populars. A la propera sessió es posarà en comú les aportacions sobre el tema de la castanyada que a cada centre s’hagin realitzar. Cada participant del seminari presentarà la seva activitat incidint en el programari utilitzat, dificultats trobades, nivells implicats…
– Recursos per les diferents àrees curriculars
S’ha visitat la web del CRP del Segria. S’han recordar algunes webs o recursos interessants del contingut del Sati 06-07 ja que una part dels assistents són nous en la tasca de coordinador. S’ha visitat la web que conté el material dels cursos telemàtics del Departament d’Educació i s’ha explicat la metodologia de treball.
– Demanda de suport al Servei educatiu
Es concreta que els centres faran arribar les necessitat de suport concret en cada cas i el nombre de professors que poden estar interessats. S’elaborarà una graella per a recollir les demandes. Els representants de dos centres demanen assessorament per actualitzar la web del centre i unes sessions d’introducció al dreamweaver.
Des del SE educatiu es farà arribar el mail de tots els assistents i es potenciarà el manteniment i actualització de la base de recursos que es va crear el SATI 2006-07 amb les aportacions dels assistents
- Material lliurat: doc amb el contingut de la sessió
- Tasques sol·licitades: fer arribar llista dels mails, continguts dels Sati 06/07 i models de currículums de l’àrea TIC.