El dilluns 30 de novembre, a l’escola Colors de Les Franqueses del Vallès es va celebrar la segona sessió del Seminari TAC del Vallès Oriental I on s’hi van tractar els següents temes:
Ordre del dia :
- Benvinguda i aprovació de l’acta de la sessió 1 (portar-la llegida –ACTA-).(15:05-15:10)
- Notícies i novetats. Resoldre dubtes (podeu veure Storify).(15:10-15:15)
- Recull de demandes TIC.(15:15-15:25)
- Proposta miniactivitat.(15:25-16:00)
- Grups de treball Seminari de coordinació TAC VOI (omplir fitxa).(16:00-17:00)
- Proposta del Departament (Àrea TAC).(17:00-17:50)
- Precs, preguntes i dubtes TAC.(17:50-18:00)
1.- Benvinguda i aprovació de l’acta de la sessió 1
Es dona la benvinguda als assistents del seminari i s’aprova l’acta anterior.
2.- Notícies i novetats. Resoldre dubtes.
Es mostra el document infografia que hi ha penjat al Moodle del curs on es mostren totes les notícies que han estat informades des de la coordinació SUPTAC.
Es comenta que s’han respost tots els dubtes que hi ha hagut al fòrum. Els assistents adverteixen que només els hi arriben els missatges del coordinador .
S’acorda que es mirarà la configuració dels fórums per intentar resoldre el problema
Es mostra també el recull de notícies interessants que hi haurà enllaçat a l’aula virtual.
No hi ha demandes TIC i/o les que hi ha s’ha tramitat al SAU .
En aquest punt es mostra l’eina del Kahoot per tal de proposar als assistents del seminari la compra de BeeBots per part del CRP. Es creu que es necessita més informació abans de decidir-se a fer la compra i es demana links d’experiències. Es demana per part d’alguns dels assistents aprendre a fer anar l’eina Kahoot, es respon que per part del formador es farà un vídeo per tal de mostrar com es fa.
En el seminari, la coordinadora TAC de l’Escola Granollers comenta que ells en tenen al centre i els utilitzen.
S’acorda que es penjaran links a l’aula virtual sobre experiències amb les BeeBots.
Es mostra a partir dels enllaços a l’aula virtual i dins de l’espai de temps que es vol proposar enguany de bones pràctiques una pràctica amb Minetest. El coordinador del seminari mostra el jocs Minecraft i la base de dades d’activitats que hi ha en el MinecraftEdu.
Es comenten els punts forts que pot arribar a desenvolupar aquest joc en la seva versió gratuïta el Minetest. Es mostra el joc, com jugar-hi (molt ràpidament , potser massa ràpid) i es demana si hi hauria algun membre del seminari interessat en crear un grup de treball, dins del seminari, per tal de desenvolupar algun tipus de material per introduir la pràctica del Minetest a l’aula.
Es mostra una proposta d’activitat per tal de treballar àrees i perímetres amb el joc.
Es mostren diferents enllaços, per instal·lar, que es pot treballar, un enllaç a una associació de pares que han creat un servidor de Minecraftedu…
Alguns dels membres demanen canviar de grup de treball per engegar aquest grup abans nomenat.
S’acorda que el coordinador crearà algun material per tal d’explicar com poder crear un món pla i instal·lar el programa des de diferents sistemes operatius.
- Grups de treball Seminari de coordinació TAC VOI
Els assistents als seminari es distribueixen per grups, defineixen els objectius que volen assolir i comencen a treballar-hi.
Alguns dels components que un principi formaven part del grup de treballa del Nodes, formaran el grup de treball Minetest.
Es demana que s’ompli la fitxa d’acords del grup i que la pengin a la carpeta compartida.
S’acorda omplir la fitxa d’acords pel grup de treball del seminari.
Grups de treball
3.- Proposta del Departament 2a sessió
Es mostra la documentació que hi ha al pàgina proporcionada a la coordinació SUPTAC per fer la pràctica de creació de Web de centre amb NODES. Alguns dels assistents comenten les principals avantatges del Nodels/Wordpress i comenten l’experiència de la formulació del web de centres amb aquest. En aquest mateix punt es comenta que s’han habilitat diferents espais de centre per tal de fer pràctiques que quedaran desactivi tats al final de mes de desembre. S’informa també que hi ha espais habilitats per a fer pràctiques però que aquests es renoven sovint.
Es mostren les tasques a fer al centre. Cal esmentar que no hi ha hagut suficient temps per a la realització de pràctiques durant la sessió però que s’ha convingut que les pràctiques es poden dur a terme fora de l’horari assignat pel seminari ja que el material és molt explícit i clar.
A les 18:00 s’acaba la sessió.
David Codina i Regàs, Tècnic del CRP
Acords:
-S’acorda que es mirarà la configuració dels fórums per intentar resoldre el problema
-S’acorda que el coordinador crearà algun material per tal d’explicar com poder crear un món pla i instal·lar el programa des de diferents sistemes operatius.
-S’acorda omplir la fitxa d’acords pel grup de treball del seminari